MS Windows
briani 27239
MSN hack ??
Fra : RuneStone

Dato : 15-11-03 09:10

www.rtk-design.dk/rod/msn.htm

Disse 2 meddelelser fik jeg da jeg lige pludselig.
Er jeg blevet hacket ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-11-03 10:28

RuneStone wrote:

> www.rtk-design.dk/rod/msn.htm
>
> Disse 2 meddelelser fik jeg da jeg lige pludselig.
> Er jeg blevet hacket ?

Nej. Messenger er blot en service der kan vise simple tekstbeskeder.
For et års tid siden fandt spammerne ud af at den eksisterede,
hvorefter de prompte ødelagde den teknologi.

Gå ind i Services (Tjenester på dansk, så vidt jeg husker) og slå
Messenger fra. Det er ikke det samme som Microsoft Messenger, som du
måske benytter til at chatte og sende beskeder til venner, så du mister
intet ved at slå det fra.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : RuneStone

Dato : 15-11-03 17:27

> [...]
> Messenger fra. Det er ikke det samme som Microsoft Messenger, som du
> måske benytter til at chatte og sende beskeder til venner, så du mister

Hvis jeg forstår dig ret vil du have mig til at slå min msn Messenger fra,
men jeg bruger den meget er vil ikke bare sådan lige dumpe MSN, kan jeg ikke
gøre noget for at stoppe disse popup ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Both

Dato : 15-11-03 17:41

Nej det er ikke din MSN som du bruger til at chatte med. det er en andet
lille pårogram som er indbygget i windows.
Det kan slåes fra som følgende.

gå ind i kontrol panel, vælg administrative tools, vælg services, højreklik
på messager og vælg properties.
Midt i det som kommer frem kan man vælge "startup type". her kan du bare
vælge at slå den helt fra.

Håber det hjælper
mvh Esben Bøll

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-11-03 19:24

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> skrev i en meddelelse
> www.rtk-design.dk/rod/msn.htm
>
> Disse 2 meddelelser fik jeg da jeg lige pludselig.
> Er jeg blevet hacket ?
>
> mvh. Rune Thougaard
Hej Rune.
Prøv at hent det her lille program og kør det
http://grc.com/stm/ShootTheMessenger.htm
så hjælper det

Mvh. Jørgen Nielsen.