CSS-menu
Fra : Lars Steiniche

Dato : 16-11-03 14:33

Jeg forsøger at lave en topmenu, der har sidens bredde. Men jeg
får en en hvid kant til venstre. Min kode ser sådan ud:

#top{
position: absolute;
background-color: #330099;
color: white;
font-family: Arial, Sans-Serif;
font-size: 25pt;
text-align: center;
left: 0px;
top: 0px;
width: 100%;
height: 80px;
padding: 10px;
}

Kan nogen hjælpe mig. Jeg er nybegynder, så spørgsmålet er
sikkert banalt/dumt

Hilsen

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian

Dato : 16-11-03 15:25

Lars Steiniche wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> padding: 10px;
> }
>
> Kan nogen hjælpe mig. Jeg er nybegynder, så spørgsmålet er

Prøv at skrive border: 1 px solid red; eller hvad din
bagrundsfarve er.

-Christian

Fra : Lobais

Dato : 16-11-03 18:10

Lars Steiniche wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg forsøger at lave en topmenu, der har sidens bredde. Men jeg
> får en en hvid kant til venstre. Min kode ser sådan ud:
Tilføj: border:1px solid white;
sæt selv breden.

Fra : Lars Steiniche

Dato : 16-11-03 20:21

Ingen af forslagene virker desværre. Jeg får blot en farvet ramme omkring
min menu, men har stadig den irriterende hvide kant til højre. Måske kan det
hjælpe at kanten har ca. samme bredde som rullepanelet. Jeg har prøvet at
fjerne rullepanelet ved BODY{overflow:hidden;
} - men det hjælper ikke.

hilsen Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-11-03 20:25

"Lars Steiniche" <steiniche@mail.tdcadsl.dk> skrev :

>Ingen af forslagene virker desværre.

Det ville nu også være meget nemmere at komme med
løsningsforslag, hvis vi kunne se siden (eller en testside, hvor
fejlen optræder).

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Lars Steiniche

Dato : 16-11-03 20:55

Her er koden, der efter den hvide højrekant:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</HEAD>
#top{
position: absolute;
background-color: blue;
[...]

<DIV ID="top">Noget tekst</DIV>
</BODY>
</HTML>

hilsen
Lars

Fra : from south

Dato : 16-11-03 21:52

"Lars Steiniche" <steiniche@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <HEAD>
> <TITLE></TITLE>
> <META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">

Hej, Lars
Flyt</HEAD> ned under </style> så virker det. Skriv gerne alle tegn med
små bogstaver , det er en god skik. Men virker også med store bogstaver.
Mvh Knud
> #top{
> [...]
Alt dette blev tilovers.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-11-03 22:01

"Lars Steiniche" <steiniche@mail.tdcadsl.dk> skrev :

>Her er koden, der efter den hvide højrekant:

Se, det gjorde jo nemmere at se fejlen.

Det er fordi du ikke har sat margin til 0 i din css.

så ganske enkelt i css:
body {margin: 0}

PS. Du glemte vist at læse mit PS, så du får den igen - tak.

Fra : from south

Dato : 16-11-03 22:16

> [...]
> <HEAD>
> <TITLE></TITLE>
> <META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">

body{
background-color : transparent;
color:black;
margin:0px;
padding : 0px;
}
Glemte vist at sætte disse linier ind. Mvh Knud