Baggrundslyd - tænd/sluk
Fra : Mette Bech

Dato : 16-11-03 12:44

Jeg er i gang med en julehjemmeside, hvor der i baggrunden
spilles en julemelodi. Jeg kan selv blive vældigt irriteret over
sådan en melodi der bliver ved og ved, så derfor vil jeg gerne
kunne lave en tænd sluk/knap - kan man det? - og hvordan gøres
det i så fald?

På forhånd tak
:0) fra Mette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-11-03 13:55

Lav en side med lyd på og en uden. Link mellem dem.

Fra : Lobais

Dato : 16-11-03 18:14

Mette Bech wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> sådan en melodi der bliver ved og ved, så derfor vil jeg gerne
> kunne lave en tænd sluk/knap - kan man det? - og hvordan gøres
De fleste sidder på højtaleren :)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-11-03 20:00

Mette Bech wrote:

> [...]
> sådan en melodi der bliver ved og ved, så derfor vil jeg gerne
> kunne lave en tænd sluk/knap - kan man det? - og hvordan gøres

Ja det kan man - det store spørgsmål er om du er nødt til at over i en
java-applet eller en flash-fil, eller om du kan nøjes med javascript.

Der er en hel del brugbart i følgende Googlesøgning:

<http://www.google.com/search?q=html+javascript+sound+on+off>

Og der er en gammel løsning som bruger frames (men måske kan metoden
lures til brug uden frames alligevel ) her: (bla. nr 3)

<http://groups.google.com/groups?q=sluk+lyd+html&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.*>

Endelig: Jens' idé er måske nok low-tech, men hvis nu du afspiller lyden
i en iframe, og lader stop-knappen linke til et mikroskopisk dokument i
iframen hvor lyden ikke spiller, så skulle du kunne få et ret
anvendeligt resultat som koster brugeren ret kort tid at hente

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-11-03 23:17

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev:

> Endelig: Jens' idé er måske nok low-tech

Hurra!
Det er da en af de bedste løsninger han længe er kommet
med.

What else do you need?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jint

Dato : 17-11-03 03:33

"Mette Bech" <min@vovhund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en melodi der bliver ved og ved, så derfor vil jeg gerne
> kunne lave en tænd sluk/knap - kan man det? - og hvordan gøres

Har før set det ved at man har lavet en lille iframe (f.eks. 1x1 px) et sted
på siden, og så lavet 2 links, et til en lille side MED lyd, og et UDEN.