Død browser ?
Fra : Ulrik Chr.

Dato : 16-11-03 16:54

Hej.

Vil høre om andre oplever samme problem som mig.

Nogen gange kan min browser pludselig ikke finde nogen sider mere, og det
hjælper kun at genstarte hele maskinen.
Det sker pludselig, og jeg har selvfølgelig forsøgt at se, om der var et
mønster i hvornår det sker - det sker bl.a. næsten hver gang jeg har besøgt
disse 2 sider:
www.domainnavne.dk
www.postkort.dk

De er begge lavet af samme design-firma - et tilfælde?

Det sker dog også på andre sider/tidspunkter, som jeg ikke lige kan sige
noget bestemt om.

En af mine venner oplever samme fejl - han bruger Win ME og IE (begge fuldt
opdateret).

Jeg bruger selv Win XP Pro og IE også begge fuldt opdateret.

Både mig og min ven bruger TDC - han er dog på ADSL og jeg er på Webspeed.

Men ville høre, om der er andre der oplever samme fejl (evt. på de nævnte
sider) - altså at deres IE (netforbindelse) går i baglås.

Og en evt. løsning på det ville også være velkommen, så vi kan undgå at
genstarte vores maskiner.....

--
Ulrik Chr.
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

P.S.: Fjern xx efter uac i min mail.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-11-03 17:08

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> posting:

>mønster i hvornår det sker - det sker bl.a. næsten hver gang jeg har besøgt
>disse 2 sider:
>www.domainnavne.dk
>www.postkort.dk

Intet problem i min browser (Opera)

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 16-11-03 17:33

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse

> Intet problem i min browser (Opera)

Hælder lidt til om det er min Norton Firewall der giver problemet..

Men har ikke fået det undersøgt ordentligt endnu.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-11-03 17:13

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.domainnavne.dk
> www.postkort.dk
>
> De er begge lavet af samme design-firma - et tilfælde?

Jeg har ingen problemer, Opera7.21 og forbindelse via AUC

> Og en evt. løsning på det ville også være velkommen, så vi kan undgå at
> genstarte vores maskiner.....

Har du overvejet at benytte http://www.all-yours.net/ i stedet for postkort?
opstkort.dk ser ud til at snylte på all-yours.net.

domainnavne har en del "døde" billeder,m og siden opføre sig meget mærkligt
i Opera (alt er et link)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 16-11-03 17:36

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at benytte http://www.all-yours.net/ i stedet
> for postkort?

Bruger ikke postkort.dk - opdagede bare den lave fejl ved en popup-reklame
og undersøgte det derefter nærmere....

> domainnavne har en del "døde" billeder,m og siden opføre sig
> meget mærkligt i Opera (alt er et link)

Ja, den side er ikke kønt kodet - det bliver vi vist hurtigt enige om.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-03 19:01

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er på Webspeed.

Spekulerede lige på hvordan du er koblet på webspeed'en via USB eller
netkort ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 16-11-03 19:21

"Ivan V. Klattrup" <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb7bb68$0$27458$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Spekulerede lige på hvordan du er koblet på webspeed'en via
> USB eller netkort ?

Via netkort direkte i et SB4200.

Men min ven på ADSL har jo samme problem.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-03 19:49

> Via netkort direkte i et SB4200.

Ok, for det lyder næsten som et problem jeg selv har haft, der var det godt
nok www.gratis-ting.dk at den altid "døde" på, og der løste jeg det ved at
ændre egenskaberne for netkortet fra "automatisk tilstand" til "10 Mbit halv
tilstand (10 mbit half duplex)" så det kunne jo være at det kunne hjælpe
dig.

> Men min ven på ADSL har jo samme problem.

det så jeg godt, men der er jeg godt nok "lost"
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 16-11-03 21:31

"Ivan V. Klattrup" <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb7c67e$0$27389$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> til "10 Mbit halv tilstand (10 mbit half duplex)" så det kunne jo være at

Det har jeg nu prøvet, og det ser ud til det virker med 10 Mbit half duplex.

Men nogen der kan forklare mig, hvorfor det hjælper at rette tilstanden for
netkortet? - jeg kan ikke se det "logiske" i at det har hjulpet.

Takker 1000 til Ivan..!

> det så jeg godt, men der er jeg godt nok "lost"

Han sidder på en router, så skal over til ham tirsdag og prøve at sætte
netkort og router til 10 Mbit half duplex, og så håber jeg det også hjælper
hos ham.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-12-03 20:27

> Han sidder på en router, så skal over til ham tirsdag og prøve at sætte
> netkort og router til 10 Mbit half duplex, og så håber jeg det også
hjælper
> hos ham.

Virkede det ved ham også ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 13:16

"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> wrote in

> [...]
> Det sker pludselig, og jeg har selvfølgelig forsøgt at se, om der var
> et mønster i hvornår det sker - det sker bl.a. næsten hver gang jeg

Har du Googles toolbar installeret?

arc@na