Støjproblemer...
Fra : Magnus

Dato : 16-11-03 11:01

Efter jeg skiftede bundkort til et Asus P4P800 Deluxe med dertil følgende P4
processor + køler er den begyndt at støje meget.

Når maskinen er tændt så laver den en meget høj og irreterende tone men hvad
er det som laver denne tone. Er det køleren/blæser, processor eller hvad kan
det være som laver denne lyd for den er død irreterende at sidde og høre på?

/Magnus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-11-03 11:05

In article <bp7hs6$1kda$1@news.cybercity.dk>, Magnus wrote:
> [...]
> det være som laver denne lyd for den er død irreterende at sidde og høre på?

Det er in-a-box koeleren. Den koeler fint, men stoejer vildt.
Koeb en bedre koeler til din P4.

Thomas

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-11-03 11:07

> [...]
> det være som laver denne lyd for den er død irreterende at sidde og høre på?

Mens maskinen koerer, saa tager du din pege finger, og trykker midt paa
cpu koeleren saa den stopper (husk at trykke midt paa, da du bliver
en mand uden pegefinger hvis du trykker ude ved fan-bladene

Naar koeleren stopper er det mit gaet at stoejen forsvinder!

Thomas

Fra : Magnus

Dato : 16-11-03 12:53

Jeg forsøgte at standse blæseren på cpu'en men det forsvandt støjen (den
høje tone) ikke af.
Hvad så kan det da være strømforsyningens blæser eller lignende...?

/Magnus

Fra : Devast8or

Dato : 16-11-03 14:58

Magnus wrote:
> Jeg forsøgte at standse blæseren på cpu'en men det forsvandt støjen
> (den høje tone) ikke af.
> Hvad så kan det da være strømforsyningens blæser eller lignende...?

Ja sagtens. Prøv alle blæsere en efter en. Det kan måske også være
harddisken - hvilken harddisk har du?

Iøvrigt er der en gruppe specielt til støjproblemer, dk.edb.hadrware.stoej,
det er der alle eksperterne sidder. De kan helt sikkert hjælpe dig med at
identificere støjkilden.

Devast8or

Fra : Allan / Kolding

Dato : 16-11-03 20:01

Min 3,0/800 box køler larmede også helt vildt.
Har skiftet til nedstående:

http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=267

Det virker !!! Cpuén står på 29-30 grader, og max. 47-48 ved
max belastning.

Har dog lavet en 2,6/800 maskine i sidste uge med box køler,
den var nu næsten lydløs.

MEN så købte jeg også en køler til mit Radion 9800PRO kort
http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/

Den passer desværre ikke på et Sapphire kort.
Selv om de skriver det.
Jeg skal iværtefald til at skære i køleren for ikke
at mase en transitor.
Det er lidt ægerligt, da min vga køler lamer.
Eller også kan jeg bare hører den nu, med den nye
cpu køler.

--
Allan / Kolding