Computeren fryser
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 10:03

Jeg har et ECS L7VTA bundkort 333 mhz på FSB(Er flashet med nyeste bios),
med en Athlon 2800+ processor og 2 x 512 Partition 1 PC 3200 Ram.
Ram'ne er umiddelbar bedre en det som er krævet - kan de være årsagen til at
pc fryser - selv på en ren XP home installation og kun monteret med et
skræmkort fra nvidia med nyeste drivere.
mvh
Flemming Løvenhardt

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-11-03 10:11

In article <3fb73d6f$0$27387$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Flemming Løvenhardt wrote:
> Ram'ne er umiddelbar bedre en det som er krævet - kan de være årsagen til at
> pc fryser - selv på en ren XP home installation og kun monteret med et

Kan vaere, men jeg ville altid mistaenke stroemforsyningen som det
foerste

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 10:15

Jeg her en 300 watt strømforsyning - hvis det er den, hvordan kan jeg tjekke
det.
Når jeg sætter frekvensen på bussen ned fra 166 mhz til f.eks. 133 kører den
fint?
mvh
Flemming Løvenhardt

Fra : Leony

Dato : 16-11-03 10:46

In news:3fb74033$0$27443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Flemming Løvenhardt <f.lovenhardt-snabela-mail.tele.dk> typed:

> Jeg her en 300 watt strømforsyning - hvis det er den, hvordan kan jeg
> tjekke det.

Lån en der er kraftigere af en du kender.
Alternativt en 300 Watts af bedre kvalitet (ofte vil en 300 Watts PSU af
god kvalitet være lige så god som en billig 400 Watts PSU).

Codegen og Q-tec er ikke gode strømforsyninger (undskylder på forhånd
til dem som aldrig har oplevet problemer og som synes disse 2
producenter er guds gave til computerfolket).

> Når jeg sætter frekvensen på bussen ned fra 166 mhz til f.eks. 133
> kører den fint?

Nedsættelsen kræver ikke så meget af strømforsyningen.
Personligt så tror jeg 100% du kan regne med strømforsyningen er
synderen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-11-03 11:04

In article <3fb74033$0$27443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Flemming Løvenhardt wrote:
> Jeg her en 300 watt strømforsyning - hvis det er den, hvordan kan jeg tjekke
> det.

Proev at laane en anden af en ven, gerne kraftigere, men maaske vigtigere:
af bedre kvalitet. En stroemforsyning til 100,- i komponenter og 200,- i udsalg
er ikke god kvalitet.

Ofte kan du finde ud af hvad din PSU er rated til hos fabrikanten af PSUen.
Har du et navn og model# paa den?

> Når jeg sætter frekvensen på bussen ned fra 166 mhz til f.eks. 133 kører den
> fint?

Hmm kan sagtens vaere din PSU. Hvis du mistaenker rammen (som jeg foerst ville
mistaenke som nummer 2 , saa proev med 1 ram blok foerst og se om det
loeser problemet. Ellers proev rammen ved 166mhz i en anden maskine
og koer memtest86 paa den (http://www.memtest86.org)

Mvh Thomas

Fra : Jørgen vorre

Dato : 16-11-03 18:15

det kan nem være at det er
grafikkort
bundkort (bios)
cpu
det sker ind i mellem at man kan komme ud for, at havde en uheldig sammen
sæting af hardware.
prøv frek. at skrifte grafikort eller cpu, så kan det nem ske at det bare
køre der ud af.
så at se om du ikke kan låne nået hardware af en så du kan finde ud af hvor
problemmet er.
Jørgen

Fra : Rolando

Dato : 16-11-03 21:08

"Flemming Løvenhardt" <f.lovenhardt-snabela-mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb73d6f$0$27387$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> pc fryser - selv på en ren XP home installation og kun monteret med et
> skræmkort fra nvidia med nyeste drivere.

Nu er det jo ikke verdens bedste bundkort du har, men det er jo billigt. Jeg
ka' sige dig at en god strømforsyning - f.eks. en ThermaltakeTake Silent
Purepower 420W Active PFC (ca. 650 kr.) som jeg købte efter at jeg
opgraderede til et EPOX 8RDA+, løste alle problemer jeg havde. Min pc kører
nu klippe stabilt også selv om jeg har OC en del både på mb og mit Geforce
FX5600. Så køb dig en ordentlig PSU og selvom den er 200 kr. dyrere end dit
bundkort. Jeg ville måske også købe et nyt bundkort hvis jeg var dig -
men det er jo op til dig.

--