Hjælp computer vil ikke starte
Fra : Poul Kaasing

Dato : 15-11-03 14:07

Hej
Jeg har lige samlet en ny computer, men den vil ikke starte. Når jeg tænder
kan jeg høre at den går igang, der kommer lys i drevene, og jeg kan høre
harddisken snurre, men der kommer intet på skærmen,. Jeg har prøvet skærmen
på en anden computer, og der tænder den fint.
Mit system er:
Bundkort ECS K7VMM+
CPU AMD Athlon T.Bredd XP 2000+/266
RAM 1x512 DDR 2700
Kabinet Coolermaster ATC 610BX
Monitor EIZO Flexscan L350

/Poul

Fra : KeNzO

Dato : 15-11-03 14:58

har du husket at tænde for skærmen?
Hvad med strøm til skærmen?
har du prøvet at tjekke om du har sat stikket ordentligt i ?

Fra : JK

Dato : 15-11-03 16:22

"Poul Kaasing" <poul@nospam.itide.dk> wrote in message
> [...]
skærmen
> på en anden computer, og der tænder den fint.

fjern alle PCI-kort/fjern stikkene fra harddisk/cd-rom/disketter osv -osv.
fjern i det hele taget ALT - indtil du kun har et stk motherboard (med
strøm) - ram +cpu isat og grafikkort isat- tilslut derefter din monitor og
start dyret op - HVIS den kan vise et skærmbillede er alt ikke tabt - for så
slukker du igen - og begynder at sætte tingene på een ad gangen (tænd hver
gang efter ny ændring) - til sidste burde du så opdage hvor det går galt.
Hvis der IKKE kommer skærmbillede på - begynder det at blive lidt trist -
for så må du afprøve denne konfiguration med nyt grafikkort, ram og cpu.

/JK

Fra : P Kaasing

Dato : 16-11-03 10:20

Tror jeg har fundet synderen. Det ram jeg kom i var DDR 2700 333, bundkortet
kan kun klare 266.

/Poul

Fra : H.N. Nielsen

Dato : 16-11-03 12:36

"P Kaasing" <kaasing@slet_det_her.hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3jHtb.2060$2r3.261@news.get2net.dk...
> Tror jeg har fundet synderen. Det ram jeg kom i var DDR 2700 333, bundkortet
> kan kun klare 266.

Så kører dine ram også kun sådan ..