2 spørgsmål om Mozilla
Fra : Billy Origon Høngvad

Dato : 15-11-03 04:41

1. Jeg bruger Mozilla 1.4 DK nu, men gerne bruge 1.5.
Kan jeg uden videre installere ovenpå, eller skal
1.4 først fjernes, og i så fald hvad med mails og
bookmarks?

2. Når jeg downloader film bidder fra nettet (mpeg)
så får de uheldigvis en ekstra endelse på, som f.eks.
trailer.mpg.mp2 Dette er lidt belastende.
Er det Mozilla som gør dette, eller min medieafspiller?

"Billy"

Fra : Kale Kop

Dato : 15-11-03 08:37

Billy Origon Høngvad wrote:
> [...]
> trailer.mpg.mp2 Dette er lidt belastende.
> Er det Mozilla som gør dette, eller min medieafspiller?

Jeg vil først tage en sikkerhedskopi af mappen mozilla som indeholder
post og alle indstillinger.
Ellers kan du bare installere 1.5 oveni så skulle det hele køre som det
plejer. Du skal lige være opmærkompå at der ikke er DK menuer til den endnu.
Grunden til at jeg tager sikkerhedskopi er at jeg vil være sikker på, at
min post ikke forsvinder hvis der skulle opstå problemer under
installationen.
hilsen
Kale

Fra : Stig Nygaard

Dato : 15-11-03 22:23

Hej Billy

Billy Origon Høngvad wrote:
> 1. Jeg bruger Mozilla 1.4 DK nu, men gerne bruge 1.5.
> Kan jeg uden videre installere ovenpå, eller skal
> 1.4 først fjernes, og i så fald hvad med mails og
> bookmarks?

Du skal afinstallere først med afinstallationsprogrammet! Har godt set
at en skriver du ikke behøver, men du risikerer browseren begynder at
lave underlig ting, selvom det måske umiddelbart ser ud til at gå godt.

Du skal ikke være nervøs for indstillinger og mails, de bibeholdes. Du
kan selvfølgelig tage en backup for en sikkerheds skyld - det er jo
altid en god idé - men jeg må have opdateret Mozilla de første 30 gange
uden at have mistet indstillinger eller post på noget tidspunkt.

Mvh. Stig

Fra : Stig Nygaard

Dato : 15-11-03 22:26

Hej

Stig Nygaard wrote:
> [...]

En anden ting. Hvis du kører Windows 9x eller Windows ME, så ville jeg
foretrække at opgradere til Mozilla 1.4.1 i stedet. Mozilla 1.5 har en
del ressource-problemer under disse Windows-versioner. Det har Mozilla
1.4 i øvrigt også, så hvis du ikke har haft problemer med den, så gå
bare direkte til 1.5, men ellers tag 1.4.1 hvor problemet er rettet.

Mvh. Stig.