MS Windows
briani 27239
Mystisk nedbrud
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-11-03 23:11

Jeg bruger et Canopus video redigeringskort Raptor-RT og grabbede i
eftermiddags to videofilm. Den første kørte ind uden nogen somhelst
problemer, men den anden blev optaget med en konstant grå skærm. Jeg prøvede
så at genstarte capture programmet Canopus RT-Video og efter et par eller 5
sekunder rebootede PC'en.
Og det blev maskinen ved med. Efter 2-10 sekunder booter maskinen.
Programmet virker fint indtil da!

Nu har jeg så opdateret kortets driver og benytter et andet capture program
Canopus Ez Video og det gør nøjagtigt det samme!

Nogen der har nogen ideer ?

OS: Windows XP
Maskine: XP2200+, 1 GB Ram, 500 GB harddisk kører klippestabilt.
Videoredigeringskortet virker fint! Problemet er det samme om der er input
på eller ej.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-11-03 23:33

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>så at genstarte capture programmet Canopus RT-Video og efter et par eller 5

cut..

Hvis det ikke er et hardware problem vil jeg gætte på harddisken,
eller rettere en af dine partitioner er fyldt op....

Windows ter sig meget underligt når der bli'r for lidt plads på
diskene

<mlr>

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-11-03 23:48

Michael Rasmussen skrev :

> [...]
> eller rettere en af dine partitioner er fyldt op....
>
> Windows ter sig meget underligt når der bli'r for lidt plads på

Nej der er ledig plads (>2 GB) på alle diske. Og de virker som de skal.

Og det har heller ikke noget med virus at gøre.
Maskinen genstarter kun når jeg bruger et capture program.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 00:38

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Nej der er ledig plads (>2 GB) på alle diske. Og de virker som de skal.

2 gb er ikke meget......., det kan være årsagen.......

Mvh Jens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-11-03 02:13

Jens skrev :

> 2 gb er ikke meget......., det kan være årsagen.......

Ahhh der er Minimum 2 GB fri på alle diske. Den disk der skal capture
videoen er der 40 GB fri på. 9 min 26 fylder 2 GB så der er plads til 3+
timer.

Jeg bruger lige nu et andet capture kort (Canopus DV1394) og Premiere Pro og
der virker capture fint.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 12:03

> [...]

> timer.
>
> Jeg bruger lige nu et andet capture kort (Canopus DV1394) og Premiere Pro

Det andet kort kan kræve mere plads, og der kan være en forkert driver
installet.
Det kan kun prøvekørsler afsløre.....

Eller du kan bruge det andet kort........ som nu jo.

Mvh Jens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-11-03 12:33

Jens skrev :

> Det andet kort kan kræve mere plads, og der kan være en forkert driver
> installet.
> Det kan kun prøvekørsler afsløre.....

Det første kort har virket glimrende - også med mindre fri plads - i
måneder. Der har ikke været nogen problemer og capture programmet tillod at
jeg lavede andre yting på computeren - dog ikke den harddisk jeg gemte på.

> Eller du kan bruge det andet kort........ som nu jo.

Ja, men Raptor kortet og dets capture program havde en del fordele. Men jeg
finder en løsning.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd