Pussy,tørstig kat!!!!
Fra : Mia

Dato : 14-11-03 19:47

Hej,alle!!! Nu må jeg hellere fortælle...lidt...for jeg ved ikke så
m,eget endnu!!!!
Der var ikke noget galt med hende,ud over at hun var alt for tynd,nu har
hun fået noget fede foder der minder om det jeg bruger,men nu har jeg
imellemtiden kontaktet den forrige ejer, og hun fortæller mig dælme at
den ikke kan "FORDRAGE" royal canin????!!!!????
Nu er jeg forvirret.... Er det ikke noget af det bedste og det er jo
vetenary/sensetive udgaven jeg bruger???!!!
Nå,men hun er vant til at få "pussy","hwiskas" som hun ville efter lyst
og en dåse "tun" om dagen (i vand)!!!!!
Og nu spør jeg????Skal jeg gå tilbage til det???? Måske?????
Det nye (hills) foder har hun ikke rørt endnu....Jeg er "MÅLLØS" her
tror man ,man gør noget godt og så er det skrubforkert eller????
Åhhhhhh...håber hvirkelig på gode råd nu....
På forhånd tak!!!!!

Med venlig hilsen
Mia
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 14-11-03 22:20

"Mia" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in message

> og en dåse "tun" om dagen (i vand)!!!!!
> Og nu spør jeg????Skal jeg gå tilbage til det???? Måske?????

For meget tun er i hvert fald ikke sundt, der er en masse ting i katten kun
tåler i små mængder.

Du kan evt. prøve at blande det gode tørfoder med en smule dåsemad, så det
hele bliver snasket, og se om hun vil have det?

:Pia

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 14-11-03 22:49

Prøv at gå ind på www.olivers.dk . Der kan du få en smagsprøve på deres
foder. Jeg fodrer selv med deres foder og mine katte er vilde med det. Så nu
skal de begge på kur når deres sæk er tom (har lige fået 15 kg .

Hilsen Linda

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 14-11-03 23:02

> [...]
> Det nye (hills) foder har hun ikke rørt endnu....Jeg er "MÅLLØS" her
> tror man ,man gør noget godt og så er det skrubforkert eller????

Hej Mia.
Du skal i hvert fald ikke give en dåse tun om dagen. Max 1 om ugen. Men prøv
evt. at hælde tunvand på tørfoderet. Noget tørfoder er tilsat noget ekstra
god smag på en eller anden måde, fx Royal Canin Sensitive og Outdoor. Mine
katte er da også vilde med Outdoor, som vi bruger som godbidder. Begge
varianter har et højt kalorieindhold, så de ville også være gode til din
kat. Hvis hun foretrækker dåsemad, så kan du også købe det i et af de
anerkendte mærker, enten hos dyrlægen eller en dyrehandler. Men det er
billigere med tørfoder.
Jeg har selv haft en kat, der i mange år levede af Pussi/Kitekat/Whiskas, og
kun meget nødigt rørte tørfoder. Hun trivedes fint på det, men det gør din
kat jo åbenbart ikke, siden hun er blevet alt for tynd og mistrivelig. Og
jeg fik da også min kat "omvendt" til kvalitetstørfoder på hendes gamle
dage, så det kan da lade sig gøre.

Mvh. Else.
--
Gyldenkærnes Norske Skovkatte
Killinger ventes i uge 49

Fra : Pia J

Dato : 15-11-03 09:13

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message

> katte er da også vilde med Outdoor, som vi bruger som godbidder. Begge
> varianter har et højt kalorieindhold, så de ville også være gode til din
> kat.

God ide! Da vi fik Mivs var hun også vant til dårligt foder, så fik hun
Outdoor og tog ca. 1½ kg på på en måned, hun åd og åd og ville slet ikke
kendes ved sin gamle mad...

Pia

Fra : Bente Jepsen

Dato : 14-11-03 23:35

> [...]
> m,eget endnu!!!!
> Der var ikke noget galt med hende,ud over at hun var alt for tynd,nu har

Det var dejligt at høre hun ikke fejler noget *Hurra*
Med hensyn til RC, har du prøvet at give hende det ? for selvom hun ikke
kunne lide det ved sin forrige ejer, kan det da godt være hun ville kunne
lide den variant du giver hende. Jeg synes bestemt ikke du skal gå tilbage
til udelukkende at give hende Pusse og whiskas. Men du kan måske prøve at
vænne hende til at spise den nye mad, ved at blande det med lidt dåsemad fra
f.ex. Whiskas, hvis ikke hun får tynd mave af det, og så langsom trappe
dåsemaden ud. Hvis det er en betingelse for at få det ned at det blandes med
Whiskas dåsemad, er det efter min mening også bedre end at hun ikke får nok
at spise. Mht. tunen er jeg enig i det med at det er for meget med 1 om
dagen, men måske det ville være bedre at bruge tun i olie (altså kun i små
mængder) når hun nu er så tynd som hun er.
Hun skulle jo gerne have lidt mere sul på kroppen samtidig med et lidt bedre
foder.

Mange hilsner
Bente

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-11-03 00:10

> [...]
> m,eget endnu!!!!
> Der var ikke noget galt med hende,ud over at hun var alt for tynd,nu har

Du kan som det også anbefales ellers, foretage et langsomt foderskift
med tørfoder.
Generelt skifter man en smule af det katten er vant til ud med noget
andet, smulen bliver så hen ad vejen gradvist større og sidst fodres
kun med det nye..

Jeg tror ikke, at du skal hælde alt muligt væske på tørfodret fordi du
risikerer, at det går hen og bliver dårligt (undtaget er naturligvis
vand)
Men giv hende noget whiskas/pussivådmad en gang om dagen, bare ca
svarende til 100 gram eller noget i den stil. Så har i noget at se
frem til og missen får væske nok. Jeg har i mange år brugt den metode,
med at give en foliepose kitekat om dagen. Det er ret godt at stoppe
vækkeuret med..

Og så et råd jeg fik..: Katten vil ganske givet blive fornærmet over
at du blander dens mad med noget andet, men du må ikke give efter. For
opdager den at den kan køre om hjørner med dig så gør den det...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Denise

Dato : 15-11-03 10:53

> [...]
> tror man ,man gør noget godt og så er det skrubforkert eller????
> Åhhhhhh...håber hvirkelig på gode råd nu....

Hej Mia
Hvor var det godt, at der ikke var noget alvorligt galt. M.h.t mad har du jo
fået mange godt råd, og jeg vil jo stort set bare gentage. For meget tun i
vand er IKKE godt, jeg turde ikke give det mere end 1 gang om ugen. Jeg
synes godt du kan give lidt pussy og whiskas, hvis det drejer sig om at få
katten til at spise og tage på, du kan evt. bruge Whiskas de små poser,
eller Whiskas til killinger, MEN det er altså ikke så sundt og godt foder,
som det du kan få hos dyrehandlere og dyrlæger. Jeg bruger selv en blanding
af IAMS og Hills med Lam smagen, fås hos min Bonnie dyrehandler. Min mors
kat og min søsters kat er også, fra Whiskas, gået over til det samme, jeg
leverer mad til dem , og begge katte er glade for det. Min mor giver dog
af og til lidt Whiskas, som de jo godt kan lide, men den daglige mad er
blandingen IAMS og HILLS.
Så mit forslag er lidt pussy eller whiskas og 1 fast skål ved siden af med
noget tørfoder fra dyrehandleren. Prøv en lille pose med IAMS eller Hills
til killinger, så den kan tage på, for det er jo nok bare den Hills variant
du har fået, den ikke kan lide. Start med en lille pose, og se om den kan
lide det. Senere kan du jo give mindre og mindre Whiskas og mere og mere af
det andet mad.
NB. Jeg går ud fra at den har fået checket tænderne, så det ikke er det,
der er problemet.

--
Hilsen Denise

Fra : Stine Hilskov

Dato : 16-11-03 11:37

Hej Mia.

Jeg vil også give de andre ret i de råd de er kommet med. Men jeg vil
understrege, som Henrik skriver: det er vigtigt, ikke at give efter på noget
tidspunkt!
Tag en beslutning om en bestemt måde at fodre på, og hold fast i det uanset
hvad. Ellers gennemskuer katten dig med det samme.

Jeg havde en hankat som hed Felix engang. Han fik tynd mave af for meget
dåsemad, og han led meget af urinsten , derfor var jeg nød til at sætte ham
på dyrlægens tørfoder, koste hvad det ville.

Desværre var Felix en meget stædig kat..
Jeg prøvede at blande tørfoder i hans normale mad, men det passede ikke
herren!

Så satte jeg en skål tørfoder til ham, og han rørte det ikke, men jeg gav
mig ikke, og efter 1½ døgn begyndte han at spise tørfoderet. Da der var gået
½ års tid ville han slet ikke have dåsemad.

Så det handler nok meget om vane. Katte er meget konservative mht. foder.

Hilsen Stine