Lan Spil
Fra : James

Dato : 15-04-01 16:11

Hej NG.
Jeg sider og er logget på et kollegie netværk som har lukket for inet spil
:(
Men da det interne netværk er ret stort, så må der med garanti være nogle
net spil i gang på dette "Lan".
Mit spørgsmål er så om der findes programmer til at opsnappe spillene så
snart de er lavet, så jeg kan joine dem?

Mvh. James

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-04-01 18:20

"James" <james@talent.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> Mit spørgsmål er så om der findes programmer til at opsnappe spillene så
> snart de er lavet, så jeg kan joine dem?

Du kan jo portscanne og se hvilke servere der har de typiske "spilporte",
men så er du vel rimelig sikker på at blive smidt af nettet.... sorry.

/Stig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-01 18:30

"James" <james@talent.dk> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er så om der findes programmer til at opsnappe spillene så
> snart de er lavet, så jeg kan joine dem?

Hvad med en note på en fælles opslagstavle?
Portscanning er næppe velset

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-04-01 18:42

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Hvad med en note på en fælles opslagstavle?

Så bliver han jo nødt til at rejse sig fra sin kontorstol og gå
udenfor. Det dur ikke.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-01 18:54

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Så bliver han jo nødt til at rejse sig fra sin kontorstol

Jeg vil selvf. ikke have siddende på mig at jeg opfordrer til den slags.
Jeg mente naturligvis en elektronisk opslagstavle.

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 15-04-01 22:13

"James" <james@talent.dk> wrote in message
> [...]
> Mit spørgsmål er så om der findes programmer til at opsnappe spillene så
> snart de er lavet, så jeg kan joine dem?

De fleste spil kører på en speciel port, og bruger UDP protokollen, derfor
kan du lave en broadcast, og så plejer de at svare.
UDP-pakken skal være Out Of Bounds, det vil sige de 4(eller 3, kan ikke lige
huske) første bytes skal have værdien FF.
Her er de mest brugte porte
qw : port 27500
q3 : port 29760
cs/hl : port 27015

Hvis du ikke selv er den onde programmør kan du finde Lan-server browsere på
nettet, som gør det for dig.

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : James