Kender I denne støvsuger???
Fra : Ann K

Dato : 14-11-03 21:44

Hjesa.
Jeg er ved at blive vanvittig!!!
Der ligger hår overalt! og selv om jeg fejer gulv dagligt, opdager jeg
alligevel store nullermænd _hver_ aften!
Vi har kun et lille tæppe ved sofabordet (140x200 cm)... det tager mindst 3
kvarter at støvsuge helt rent for dyrehår!!! og jeg hader at støvsuge
Sofa, stole, seng... ja faktisk alle møbler er mere eller mindre
pelsbeklædte... og selv mit tøj er så fnuldret til at en dyrehårsallergiker
gør bedst i at holde _stor_ afstand til mig *suk*
Jeg har skam en udmærket støvsuger!!! i hvert fald gør samme model et
virkeligt godt stykke arbejde hjemme hos min veninde! men den kan
simpelthen ikke klare fnulleret her i hytten :(

Ok - mine kvaler er selvforskyldte... jeg kunne jo bare lade være med at
have semilanghårskatte og langhåret hund... men nu er de jo i hjemmet... så
jeg må nøjes med at skifte støvsugermærke

Så jeg vil gerne spørge om nogen herinde kender til denne støvsugermodel...
www.dyson.dk
Umiddelbart virker den, som om den ville kunne klare mine krav... men inden
jeg ofrer resterne af min opsparing, så vil jeg gerne høre om nogen har
erfaring med dette "rum-udstyr"
Hvis erfaringerne er gode, så har jeg en rigtig god støvsuger til salg
billigt

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Luna dc

Dato : 14-11-03 21:54

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Se på nedenstående link det er forbrugerstyrelsen som har lavet en
undersøgelse af 18 støvsugere.

http://www.taenk.dk/tt/2003/tt33/stoevsuger/skema/
Bodil

Fra : Ann K

Dato : 14-11-03 22:32

Hej Bodil.

> Se på nedenstående link det er forbrugerstyrelsen som har lavet en
> undersøgelse af 18 støvsugere.
>
> http://www.taenk.dk/tt/2003/tt33/stoevsuger/skema/

Hæ... hvordan tror du at jeg udvalgte vores nuværende støvsuger???
Jo, jo... den har skam nogle _meget_ fine testresultater... og virker
alligevel ikke efter hensigten
Måske skulle forbrugerstyrelsen teste hjemme hos mig???

Fra : Luna dc

Dato : 14-11-03 22:39

> [...]
>
> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Har du set at de også har testet evnen til at opsuge dyrehår?
Der er mange af de eller gode maskiner som ikke er gode til det.
Jeg har en elektrolux den er fin også til dyrehår.

Bodil

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 14-11-03 22:53

Med hensyn til støvsuger valg vil jeg ikke hjælpe, men prøv med et tæppe af
noget uld halløj til at have under bordet. Jeg har altid haft sådan et
kelimtæppe (dem der er lidt bløde) og det tog en formiddag at støvsuge. Så
skiftede jeg det ud med en tilbudsmodel fra Bilka i uld halløj og det er
delme let at støvsuge. Hårene sidder slet ikke fast. Juhuu. At resten af
hjemmet så er fuld af kattehår er en helt anden sag
Hilsen Linda

Fra : Helle

Dato : 14-11-03 23:05

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in message
> [...]

> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Hej Ann.

Inden du går ud og ofre penge på en ny støvsuger så invester lige i en smart
ting og prøv af først. Den koster omkring 300 kr. Det er et mundstykke som
du kan sætte på støvsugeren. Inde i mundstykke kører en rulle rundt med
stive hår - de river hår og nullermænd op af tæpper, måtter osv. Virkelig
effektivt! Er din støvsuger gammel? den burde altså kunne virke med dette
mundstykke på - du kan jo altid prøve. Det er dumt at give 1500 kr for en ny
støvsuger hvis du kan nøjes med et mundstykke til 300 kr. Personligt er jeg
meget glad for min Miele støvsuger (Electronic 5700). Jeg købte den for et
halvt års tid siden suppleret med ovennævnte mundstykke.

Jeg synes også det er træls med alle disse hår men hvis jeg støvsuger hver
dag (ca.) er det meget bedre. Mundstykket kan ikke bruges på fliser og
glatte gulve men kun tæpper osv.

Mvh Helle

Fra : Ann K

Dato : 14-11-03 23:45

Hjesa.
Smider bare denne her under Helles indlæg.. et eller andet sted skal den jo
være
Ork, jow da... hvis I vidste, hvad jeg har af dimser og dippedutter som
ekstra tilbehør!!! Det var skam også helt godt dengang husstanden kun
bestod af tre katte og en (korthåret) hund!!! Og den forhenværende
oldnordiske støvsuger klarede også jobbet fint....(det gør den faktisk
stadig på Mandens værksted!)

Gradvist er min Bande så blevet udvidet - og jeg købte faktisk en ny
støvsuger efter dens evne til at tage dyrehår!!! Jeg ville have det
bedste!!! Netop fordi jeg hader at støvsuge - og derfor bestemt ikke gider
at bruge lang tid på det
Alle gulvtæpper er fjernet... og i stedet er der fiiiine trægulve, der kun
skal fejes... dog er der enkelte småtæpper rundt omkring -bla under
sofabordet og ved sengen
Kelim... Hmmm - næ nej tak... har haft et af slagsen... det fældede næsten
lige så slemt som Dise lige pt gør! Ikke flere hår til mig Men min
fætter er glad for tæppet... han har heller ikke nogen dyr

Støvsugning er for mig et eklatant tidsspilde!!! og derfor ikke noget jeg
gider at bruge lang tid på!!! Jeg har rigeligt travlt med at holde en aktiv
agilityvuffer i form og nusse med de andre Bandemedlemmer! og gå på arbejde
tager jo også sin tid
Derfor er det heller ikke noget jeg gør hver dag! - og ret beset behøver
jeg det vel heller ikke! jeg fejer jo... Men derfor er det nu alligevel
rart at kunne få hele hytten støvsuget et par gange om ugen - uden at
skulle bruge flere timer på det og være hamrende træt og svedig bagefter!

Som det er nu er jeg faktisk nødt til at _strigle_ tæppet under stuebordet
_inden_ min fine, dyre, specialindkøbte støvsuger er i stand til at få
nævnte tæppe til at holde op med at vuffe og mijaue og dét finder jeg
irriterende!

Det der med en ordentlig støvsuger _skal_ gerne være afklaret snarest... om
kun få måneder bliver hjemmet forøget med x antal småviffere - alle af en
langhåret race ;-D

Fra : Kate

Dato : 15-11-03 00:11

> Så jeg vil gerne spørge om nogen herinde kender til denne
> støvsugermodel... www.dyson.dk

Er ret sikker på at det er den min mor har, og lovpriser i alle ender
og kanter. Hun fik den da hun sammen med min stedfar havde 8 katte. Nu
har hun 5 katte og oveni gulvtæpper.
Nu ved jeg hun støvsuger hver dag, hun er meget hysterisk. Skal gerne
stille indgående spørgsmål i morgen omkring den og poste svaret sent i
morgen aften/nat.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann K

Dato : 15-11-03 00:49

Hej Kate.

> Er ret sikker på at det er den min mor har, og lovpriser i alle ender
> og kanter.

Åhh - endelig en som måske ved noget

> Nu ved jeg hun støvsuger hver dag, hun er meget hysterisk.

Hvor gerne jeg end ville (og det vil jeg ikke så har jeg simpelthen
ikke tid til at støvsuge dagligt! 2 gange ugentligt kan jeg derimod lige få
presset ind... men kun fordi Dise ikke skal en hel masse om formiddagen,
den dag, hvor vi også går til agility om aftenen
Som sagt... mine prioriteringer sætter støvsugning længst ned på
dagsordenen

>Skal gerne
> stille indgående spørgsmål i morgen omkring den og poste svaret sent i
> morgen aften/nat.

Jamen, jeg vil da vente i spænding
Hmmm .... sandheden er at jeg også først vil kunne logge på sent i morgen

Skal til agilitytræning med Dise, rydde op og støvsuge ;), i bad,
aftenlufte vufferne - og så i byen om aftenen der bliver vist ikke
megen tid til at hænge ud ved pc'en

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 15-11-03 11:01

Hejsa

Nu har jeg læst alle jeres indlæg om at støvsuge og jeg kom til at tænke på
en dag hvor ejg kom til at zappe over på tv shop programmet på viva(tysk tv)
der så jeg en fnugrulle kugle som sad inde i en slags slæde/stel sm ligner
en hat, på det der rører gulvet har sådan en fnugklæde til at samle/tørre
nullermænd op med. Det hele bliver drevet af den der kugle hvor der sidder
et batteri i og får kuglen til at trille af sig selv.
Tænk hvis en af jer, som har mange mange katte havde sådan en. hvordan ville
jeres katte ikke reagere. Istedet for at samle nullermænd op, så ville
apparatet blive splittet til atomer. Underholdning til til katte.

Jeg kan desværre ikke huske hvordan appatatet hedder og kan ikke finde et
billede af den.

mvh Cindie, Pjevs og Gismo (som har en lille krise igang på grund af
vinduespladsen.)

Fra : Kate

Dato : 15-11-03 23:58

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in news:bp3piu$da0$1@sunsite.dk:

> Som sagt... mine prioriteringer sætter støvsugning længst ned på
> dagsordenen

Ja, det kender jeg. Jeg hader at støvsuge, men det skal jo gøres,
specielt med 5 kræ på næsten ingen plads, og det ene kræ, kanin, har
fundet ud af at det er skideskægt at grave i katte-wc'erne med det
resultat at han tømmer stort set alt gruset ud på gulvet *SUK* og det
næsten dagligt for tiden *mere SUK*

Nå, for at komme tilbage på sporet. Moderen udtalte at det var en
dejlig støvsuger, den bedste hun havde haft. Den suger kraftigt og
tager det hele. Fordelen er at den ikke bruger pose, men man tømmer
beholderen, så man skal ikke ud og investere i de dyre poser. Dog havde
hun én anke, nemlig mundstykket til tæpper. Hendes skovmis fælder jo,
som du kender til, og han hår har det med at sætte sig i børsterne i
mundstykket og det betyder at hun må skue det fra hinanden med
mellemrum for at fjerne hår. Det var hvad hun umiddelbart havde at sige
om den. Jeg har hørt den i brug og den lyder hverken højere eller
lavere end andre støvsugere jeg har hørt, så hvis det er et kriterie er
den lige så støjende som f.eks. min Nilfisk var (den er gået til de
evige støvsugermarker )

Håber du kan bruge det, ellers spørger du bare, så spørger jeg videre

Fra : Line Wolff

Dato : 16-11-03 08:48

In article <3fb6af6b$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
km1111dljspamme@oliwer.dk says...
> Nå, for at komme tilbage på sporet. Moderen udtalte at det var en
> dejlig støvsuger, den bedste hun havde haft. Den suger kraftigt og
<snip>

Her kan jeg tale med. Jeg har også en Dyson støvsuger og er enig på de
punkter som Kates mor nævner. På trods af, at mundstykket må af og
støvsuges ren et par gange i løbet af en støvsugning, har jeg kun ros
til støvsugeren og jeg kan ikke forstå at den har fået så dårlige
anmeldelser på det forbrugersite, som Luna postede et link til.

Det med at den ikke bruger poser er en KÆMPE fordel og jeg tror at jeg
mange gange har tjent støvsugeren ind ved ikke at skulle købe poser. Med
mange katte, kan jeg nemt tømme støvsugeren to gange i løbet af en
støvsugning af hele lejligheden og det er som oftest ren katteuld der
ligger i beholderen. Det ville være dyrt i poser!
Den suger effektivt, også på stof (uld-sofa) og også selvom den er fyldt
meget op. Den har en indikation på siden af beholderen som viser,
hvornår den bør tømmes.

--
mvh Line
- ved privat svar fjern dyret fra min emailadresse.

Fra : Pia J

Dato : 16-11-03 09:11

Jeg har en ide, Ann inviterer Kate's mor på en god middag medbringende
støvsuger. Så kan du prøve den!!!

:Pia - som også godt kunne bruge noget med mere sug i

Fra : Ann K

Dato : 16-11-03 10:35

Hejsa.
Ufff - det blev sent igår nåede ikke at tjekke ng'en inden jeg susede i
seng...
Nå, men... sådan et støvsugermonster koster ca 4000 kr... derfor vil jeg
gerne vide om det overhovedet kan svare sig at bare _tænke_ på at investere
i den! For godt nok hader jeg at støvsuge, og vil derfor have noget
ordentligt - men jeg er også en lille smule sparsommelig (andre kalder mig
nærig

Men det lyder faktisk rigtig godt, hvad Kate(s mor) og Line fortæller!!!
Og jeg har lige opdaget at man kan låne en støvsuger med hjem fra en af de
butikker, som ligger her i nærheden og så prøve den... så nu ved jeg hvad
vi skal næste lørdag Kan den klare udfordringen, så har jeg købt min
julegave på forhånd!
Det der med at skulle tømme mundstykke og selve beholderen... nå, ja - jeg
skal alligevel skifte pose næsten hver gang jeg støvsuger og rense
mundstykket for hår, så der vil jeg jo kunne spare nogle penge, selv om
arbejdsgangen ikke er så forskellig fra det jeg har nu !

Bortset fra det... Kates mor skal da være velkommen!
Da min ryg for nogle år siden havde det allerværst, gjorde jeg ofte det at
jeg inviterede en veninde ud til kaffe/the... hun har også rengøringsmani -
og støvsugede hele hytten med den største selvfølge
Manden kan godt støvsuge, hvis han skal - men selv om han bruger en halv
evighed på projektet, så overser han altid noget... og han havde
gennemskuet min halvhjertede ros og tricket med at invitere min veninde

Fra : Pia J

Dato : 16-11-03 10:41

> Hejsa.
> Ufff - det blev sent igår nåede ikke at tjekke ng'en inden jeg susede
> seng...
> Nå, men... sådan et støvsugermonster koster ca 4000 kr... derfor vil jeg

ARGH?! Er det fordi du har valgt den model der hedder Animal Pro el.lign??

Her sad jeg og prøvede at vænne mig til tanken om 2500

:Pia

Fra : Line Wolff

Dato : 16-11-03 11:39

In article <3fb7462f$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, ngspam@ofir.dk
says...
> ARGH?! Er det fordi du har valgt den model der hedder Animal Pro el.lign??
> Her sad jeg og prøvede at vænne mig til tanken om 2500

Den model jeg har snakket om (og som jeg har) er altså den billige og
jeg synes den fungerer fint
Hvis Animal Pro koster *så* meget mere, så må den jo være fantastisk!

Fra : Ann K

Dato : 16-11-03 13:22

Hej Pia.
> ARGH?! Er det fordi du har valgt den model der hedder Animal Pro
el.lign??

Muligvis... aner det faktisk ikke... det var den besked jeg fik af en
forhandler, da jeg spurgte efter en rigtig _god_ støvsuger, der kunne klare
"mit behov"
Har for resten også nu fået oplysninger fra en anden sheltieopdrætter...
han ville ikke undvære sin Dyson for guld!!!
Disse anbefalinger fra mennesker med _mange_ katte og/eller hunde betyder
altså _mere_ for mig, end nogle testresultater fra forbrugerstyrelsen!

> Her sad jeg og prøvede at vænne mig til tanken om 2500

Ufff, ja... jeg synes også det er _dyrt_!!!
Men som sagt bruger jeg ca 1 ny pose, hver gang jeg støvsuger.... og så kan
jeg skam godt få øje på en mindre fortjeneste med tiden

Fra : Ragna

Dato : 16-11-03 14:31

Hej alle!

I har haft en interesseret tilhører fra sidelinjen, for jeg har netop i
torsdags bestilt en Animal Pro.
Jeg har længe været træt af de dyre poseskift, samt vores støvsugers
manglende evner til at give en nogenlunde lugtfri "udåndingsluft", og
heldigvis fik jeg min gemal med på ideen om at vi skulle give hinanden en
Dyson i julegave.
Animal Pro er udstyret med et turbomundstykke, der skulle være specielt
velegnet til at opfange dyrehår, og ekspedienten fortalte, at man i testen
havde undladt at afprøve netop det mundstykke, og at Dyson skulle have fået
løfte om en ny test, hvor det rigtige mundstykke ville få chancen til at
vise sine evner.
Den vejledende pris er godt nok 3995, men ved kontant betaling kommer den
ned på 3596 - og så sparer man alle de poser!

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 15:52

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den vejledende pris er godt nok 3995, men ved kontant betaling kommer den
> ned på 3596 - og så sparer man alle de poser!

De har haft en model, som ligner i Aldi - også uden pose, til 700 kr.
Er der nogen, som har afprøvet den ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann K

Dato : 16-11-03 20:07

Hej Ragna.
Du fortæller lige, hvordan monsteret har virket hjemme hos dig - ikk'???

> Den vejledende pris er godt nok 3995, men ved kontant betaling kommer den
> ned på 3596 - og så sparer man alle de poser!

Øhmm - Kontant betaling??? Hvor??? Hvordan??? Hvorledes???
Ja - har jo selvfølgelig tænkt mig at betale for tingesten... men vil
æææælske at kunne spare en skilling... mangler nemlig stadig at få købt den
nye Harry Potter bog

Fra : Ragna

Dato : 16-11-03 20:45

Ann K. skrev:
>Du fortæller lige, hvordan monsteret har virket hjemme hos dig - ikk'???

Det skal jeg nok, men det bliver først efter jul (man er jo gammeldags!)

>Øhmm - Kontant betaling??? Hvor??? Hvordan??? Hvorledes???
>Ja - har jo selvfølgelig tænkt mig at betale for tingesten... men vil
>æææælske at kunne spare en skilling...

Hvad med at bruge julegave-idéen? Den virkede her, selv om vi ikke plejer at
give sådan nogle store julegaver!

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-11-03 18:39

> [...]
> Disse anbefalinger fra mennesker med _mange_ katte og/eller hunde
> betyder altså _mere_ for mig, end nogle testresultater fra

Ved ikke om du har prøvet www.dyson.de
Øverst på siden i midten ..........Haustiere

M.v.h
Niels

Fra : Pia J

Dato : 16-11-03 09:21

> Så jeg vil gerne spørge om nogen herinde kender til denne
støvsugermodel...
> www.dyson.dk

Hvad koster sådan en fætter? Jeg kan ikke finde nogen forhandlere nær mig
uanset hvilket postnummer jeg taster ind... (ville være smart med et
oversigtskort istedet)

:Pia

Fra : Line Wolff

Dato : 16-11-03 09:31

In article <3fb7335d$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, ngspam@ofir.dk
says...
> Hvad koster sådan en fætter? Jeg kan ikke finde nogen forhandlere nær mig
> uanset hvilket postnummer jeg taster ind... (ville være smart med et
> oversigtskort istedet)

Den koster vist omkring 3000,- men jeg kan ikke huske om det måske er
helt ned til 2500,- Det er lidt over et år siden jeg købte min.

Fra : Pia J

Dato : 16-11-03 09:40

>Den koster vist omkring 3000,- men jeg kan ikke huske om det måske er
>helt ned til 2500,- Det er lidt over et år siden jeg købte min.

Og hvis ellers man kunne læse, så hjælper det at skrive bynavn istedet....

(gad vide, om den accepterer Sneslev Overdrev?)

:Pia