Problemer - hjælp
Fra : Per

Dato : 14-11-03 21:35

Efter at være blevet koblet op på ADSL er der gået kuk i det på en og anden
måde. Jeg tør næsten ikke fortælle, at det er gennem Tele2

Kort tid efter opstart af pc dukker der en pop-up frem med beskeden:

"Systemet er ved at lukke. Lukningen er iværksat af NT AUTHORITY\SYSTEM
Windows skal genstartes fordi tjenesten Remote Procedure Call (RPC) sluttede
uventet."

Jeg kan dårligt nå at skrive dette indlæg før pop-up-en igen dukker op og
genstarter pc.en

For nogen tid siden mener jeg, der var et indlæg med et lignende problem -
så måske er der en derude, som ved hvad der skal gøres for at løse
problemet?

mvh
Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-03 21:40

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> crashed Echelon writing

> For nogen tid siden mener jeg, der var et indlæg med et lignende
> problem - så måske er der en derude, som ved hvad der skal gøres for
> at løse problemet?

Får renset din maskine for virus = Blaster.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 22:16

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message news:Xns9433DC7B16BA5bjoegdk@130.225.247.90...
> "Per" <kuhlwein@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Får renset din maskine for virus = Blaster.

Jeg er måske tungnem.... men har åbenbart først nu fundet ud af, at jeg måske også har dette.. for min maskine har også
genstartet nogle gange... og forledes kom den også med den besked med lukke processen fra NT AUTHORITY\SYSTEM bla bla

Hvordan kan man være blive smittet? jeg åbner aldrig noget lort fa diverse email osv.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-11-03 22:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> enriched usenet
with:

> Hvordan kan man være blive smittet? jeg åbner aldrig noget lort fa
> diverse email osv.

Det er nok at sætte en upatchet XP-maskine direkte på nettet.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Tom Jones & Cardigans - Burning Down The House

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 22:26

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message news:Xns9433E2F7864D9larskyndidk@aa635.kyndi.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> enriched usenet
> with:

> Det er nok at sætte en upatchet XP-maskine direkte på nettet.

det der symantic program som TDC siger man skal fjerne virus´en med, kan ikke finde noget

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-03 22:33

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> crashed Echelon
writing news:oLbtb.10951$zy6.7294@news.get2net.dk:

> det der symantic program som TDC siger man skal fjerne virus´en med,
> kan ikke finde noget

Få lukket TCP port 135 så din maskine ikke længere kan rebootes via
fjernkommando.

Fjern evt. virus via dette link http://shor.ter.dk/344772926

Få patchet Winnie til ikke længere at have RPC sårbarheden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 22:49

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message news:Xns9433E561FE4A6bjoegdk@130.225.247.90...

> Få lukket TCP port 135 så din maskine ikke længere kan rebootes via
> fjernkommando.

Jeg har router på forbindelsen, og jeg har ikke nogen forwardings på port 135

men det er måske også udafgående der skal spæres?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-11-03 00:09

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har router på forbindelsen, og jeg har ikke nogen forwardings
> på port 135
>
> men det er måske også udafgående der skal spæres?

Ikke hvis port 135 ind er hermatisk lukket. Men er dyret først på
maskinen, bruger den svjh port 4444 ud for at inficere andre.

Dvs. den ryger ind gennem port 135 og ud gennem port 4444.

(Portnummeret er efter hukommelsen, hvorfor jeg nemt kan huske forkert.
Men det er nærmere omtalt hos bl.a. Symantec).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-11-03 00:05

Hej Lars Kyndi Laursen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det er nok at sætte en upatchet XP-maskine direkte på nettet.

Og en

Start -> Kør -> shutdown -a

skulle afholde dyret fra de evindelige genstarter, så man har mulighed
for at opdatere/patche hos Microsoft.

Derefter kan man så fjerne skidtet (fx har Symantec en lille programfil
til formålet, hvis ens AV-program ikke kan).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 14-11-03 21:44

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Systemet er ved at lukke. Lukningen er iværksat af NT AUTHORITY\SYSTEM
> Windows skal genstartes fordi tjenesten Remote Procedure Call (RPC)

Hej Per.

Du er blevet ramt af blaster. Læs evt. mere på
http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=sikkerhed-arkiv&id=52986
--
venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Per

Dato : 14-11-03 23:30

Hej Kasper.

Virus - det anede mig
Men mange tak for dit svar og din henvisning. Det har hjulpet at køre den
anviste procedure igennem. Jeg tror det er fjernet nu.

Et andet spørgsmål nu jeg er i sving. Jeg ser mange benytte et "fremmedord"
i deres mail-adresse. Hvor i windows kan man foretage denne rettelse?
Det er som om, hver gang man har været på en NG - ja så kommer der pludselig
et hav af spammail. Hvis det kunne reduceres på den måde, ja så vil jeg med
på vognen.

Venllig hilsen
Per

">

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-03 23:39

> [...]
> denne rettelse? Det er som om, hver gang man har været på en NG - ja
> så kommer der pludselig et hav af spammail. Hvis det kunne reduceres

Kig i opsætningen af dit program til usenet.

i OE Funktioner->Konti->Nyheder

--
Bjarke Andersen

Fra : Per