Trådløst netværk...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 15-04-01 16:07

Hej.
Vi er to drenge på henholdsvis 13 og 14 år. Vi bor ca. 500 m fra hinanden og
tænker på at få netværk mellem vores computere.
Så er spørgsmålet så, findes der nogle gode billige og hurtige løsninger på
trådløst netværk?
Er trådløst netværk noget der er noget ved i forhold til traditionelt
netværk over lan?
Ellers tænker vi på om der ikke fantes et program så vi kunne lave IPX
netværk over internettet så vi kunne spille mod hinanden.

Hilsen Morten Jørgensen og Rune Hansen.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-04-01 18:40

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænker på at få netværk mellem vores computere.
> Så er spørgsmålet så, findes der nogle gode billige og hurtige løsninger

De løsninger jeg har set (Compaq, Dell) kører kun op til 100m....

/Stig

Fra : Jan Poulsen

Dato : 16-04-01 10:17

Det er jo helt gratis at lave noget VPN med Linux over internet, men det er
ikke let.
Desuden bliver forbindelsen ikke hurtigere end i har råd til at købe
internet båndbredde.

m.v.h.
Jan Poulsen

Morten Jørgensen <tbd@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bcdg2$oc3$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-04-01 12:55

> Så er spørgsmålet så, findes der nogle gode billige og hurtige løsninger

> trådløst netværk?

Nej desværre findes der ikke (så vidt jeg ved) både gode og billige og
hurtige trådløse netværk der kan række 500 meter. Det er faktisk sjældent
man finder noget der både er godt, billigt og hurtigt, men det er en anden
sag : )

> Er trådløst netværk noget der er noget ved i forhold til traditionelt
> netværk over lan?

Ja hvis man har de mange tusind kroner til det. Men jeg har ikke hands-on
experience :)

> Ellers tænker vi på om der ikke fantes et program så vi kunne lave IPX
> netværk over internettet så vi kunne spille mod hinanden.

Det kan man godt, men det er vist noget med VPN og det kender jeg ikke så
meget til! Prøv at spørge specifikt her i gruppen om hvordan man laver IPX
over Internet, så vil nogle af de langhårede sikkert gerne hjælpe! (Jeg er
skaldet i den sammenhæng)

> Hilsen Morten Jørgensen og Rune Hansen.

Hilsen Martin - Held og Lykke!