MS Windows
briani 27239
smart?
Fra : Longo

Dato : 14-11-03 20:46

Hej Gruppe

Under opstart kommer der en melding om at "SMART" er klar men disabled. Skal
jeg mon lave om på det og hvorfor? Går ud fra at det er noget bios. Det er
startet efter isætning af en brænder. (XP-Pro)

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-11-03 21:03

"Longo" <Longo@removenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg mon lave om på det og hvorfor? Går ud fra at det er noget bios. Det er
> startet efter isætning af en brænder. (XP-Pro)

Hej Mogens

SMART står for Self Monitoring Analysis and Reporting Technology og betyder
praktisk talt nøjagtig hvad der står.

Et lille citat fra Maxtors hjemmeside:
http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/olh_adp.php?p_faqid=494

"Self Monitoring Analysis and Reporting Technology (or S.M.A.R.T.) is a
technology that enables a PC to in some cases predict the future failure of
storage devices (like hard disk drives). "

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Longo

Dato : 14-11-03 21:25

> [...]
of
> storage devices (like hard disk drives). "

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-11-03 21:53

In article <3fb539fd$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Longo@removenet.dk says...

> er

> [...]

Hvor blev dit indlæg af, hvis der er et?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Snuden

Dato : 14-11-03 21:26

On Fri, 14 Nov 2003 20:46:27 +0100, "Longo" <Longo@removenet.dk>
wrote:

> [...]
>jeg mon lave om på det og hvorfor? Går ud fra at det er noget bios. Det er
>startet efter isætning af en brænder. (XP-Pro)

SMART står for Self Maintenance And Repair Technology (så vidt jeg
husker), og er en teknologi harddiske efterhånden har understøttet
nogen år. Jeg vil gætte på SMART er slået til på den kanal du har
forbundet din brænder til, men brændere understøtter ikke SMART. Slå
det fra i BIOS (for den kanal brænderen sidder på), så holder den op
igen.
--
Snuden