Så blev det nytår :-(
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 14-11-03 18:56

Ja så er krudtet begyndt at flyve over det ganske land.
Teddy er skrækslagen og hold op hvor er der lang tid til nytår. Tror det
ender med et nervesammenbrud.
Radioen kører, persiennerne er lukket og han kryber langs væggene. Hvad gør
jeg dog ved den stakkels kat?
Cheeta er bedøvende ligeglad. Hun sover bare videre.

Hilsen linda

Fra : johny møller

Dato : 14-11-03 20:00

hej linda
jeg ved ikke hvad du kan gøre men jeg føler meget med din kat og alle andre
dyr, det er så synd for dem at de skal lide så længe.
bare man dog kunne stoppe at folk skyder af så lang tid før og efter
nytårsaften.
hilsen bettina
"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb51732$0$4367$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 15-11-03 08:33

On Fri, 14 Nov 2003 18:59:43 -0000, "johny møller"
<j.moeller@oncable.dk> wrote:

>jeg ved ikke hvad du kan gøre men jeg føler meget med din kat og alle andre
>dyr, det er så synd for dem at de skal lide så længe.
>bare man dog kunne stoppe at folk skyder af så lang tid før og efter

   Vores to som ellers ikke normalt er de store helte hellere -
lissom Teddy - er fuldkommen ligeglade med nytår og fyrværkeri ...
underligt synes jeg ...

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-11-03 19:06

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> writes:

> Ja så er krudtet begyndt at flyve over det ganske land.

Skide træls...

> Teddy er skrækslagen og hold op hvor er der lang tid til nytår. Tror det
> ender med et nervesammenbrud.

Mon dog..

> Radioen kører, persiennerne er lukket og han kryber langs væggene. Hvad gør
> jeg dog ved den stakkels kat?

Øhm, ved det faktisk ikke. Jeg ville ikke selv gøre så meget i
starten, for du kan jo ikke holde ham "bedøvet" til en gang i februar
når de har skudt det hele af. Jeg ville satse i første omgang på at
tage det stille og roligt slappe helt af sammen med ham, stryge ham
meget fra punktet over-mellem ørerne og ned af nakken, tale
beroligende til ham. Og så håbe at han vænner sig til det hen ad vejen...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 14-11-03 22:47

> [...]
> meget fra punktet over-mellem ørerne og ned af nakken, tale
> beroligende til ham. Og så håbe at han vænner sig til det hen ad vejen...

Problemet med Teddy er bare at han er ikke kælen så det er pisse svært at
stryge ham nogen steder. Som regel bøjen han kroppen helt ned mod gulvet for
at slippe for at blive aet. Jeg har faktisk overvejet at få ham aflivet her
på det sidste for jeg tror sku den kat lider af dårlige nerver. Bare ved den
mindste lyd ryger han sammen og spæner ovenpå. Og ja, så er han ikke meget
til menneskehænder. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Syntes egentlig det er synd
for katten at den er sådan.
Han kan også bare sidde sig op på 3. eller 5. trappetrin og brøle helt uden
grund. Eller bare sidde sig et sted og brøle. Han sidder også tit og glor
ind i væggen eller op i loftet. Åh de dyr. Så meget glæde og så mange
bekymringer. Suk

Hilsen Linda

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-11-03 00:00

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> writes:

> Problemet med Teddy er bare at han er ikke kælen så det er pisse svært at
> stryge ham nogen steder.

Hmm, har du haft ham fra killing, er han neutraliseret :-?

> [...]
> til menneskehænder. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Syntes egentlig det er synd

Ja det er sg* synd for den stakkels mis, hvordan har han det med den
anden kat, er der nogensinde noget fælleshygge -sove, vaske, fræs :-?

> [...]
> grund. Eller bare sidde sig et sted og brøle. Han sidder også tit og glor
> ind i væggen eller op i loftet. Åh de dyr. Så meget glæde og så mange

Jeg undres meget, har du haft ham længe :-?

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 15-11-03 12:12

> Hmm, har du haft ham fra killing, er han neutraliseret :-?

Ja jeg fik ham da han var 10 uger, dengang var jeg ikke lige obs på at de
skulle være 12 uger.
Ja han blev neutraliseret da han var 8 mdr

> Ja det er sg* synd for den stakkels mis, hvordan har han det med den anden
kat, er der nogensinde noget fælleshygge -sove, vaske, fræs :-?

De kan godt vaske hinanden, eller Teddy vasker mest Cheeta. Og de tumler
også rundt, men Teddy kan godt finde på at bide hende. Hårdt.

> Jeg undres meget, har du haft ham længe :-?

Ja han er 3 år nu.

Hilsen Linda

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-11-03 18:19

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> writes:

> Ja jeg fik ham da han var 10 uger, dengang var jeg ikke lige obs på at de
> skulle være 12 uger.

Ok, kunne jo være en med ukendt fortid, men en del tyder på at han
ikke som helt lille er blevet præget på mennesker..

> Ja han blev neutraliseret da han var 8 mdr

Ok, det kunne nemlig godt være derfor, men det er det så ikke...

> De kan godt vaske hinanden, eller Teddy vasker mest Cheeta. Og de tumler
> også rundt, men Teddy kan godt finde på at bide hende. Hårdt.

Når han vasker hende mest er det et tegn på, at han er over hende i
hirakiet. Det med at han bider hende.. hmm det kan være de sidste uger
som han skulle have haft mere hos sin kattemor. Men jeg formoder at
Cheeta kan sige fra..:-?

> Ja han er 3 år nu.

Ohh, og han har så været sådan hele tiden..:-?

Så kan jeg nok ikke komme så meget tættere på noget fornuftigt, udover
at han nok er en ret egensindig kat (læs sær.. *S*) og så ville det
nok være mit bedste forslag at prøve at købe en forstøver til
stikkontakten med feliFriend (hvis de kan fås som sådan, ellers må du
have en forstøver) du kan læse mere her :

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 16-11-03 10:30

>Det med at han bider hende.. hmm det kan være de sidste uger som han skulle
have haft mere hos sin kattemor. Men jeg formoder at Cheeta kan sige
fra..:-?

Ja det kan hun sagtens. Hun er "glat" som en ål, så hun smutter bare fra ham
når hun har fået "tæsk" nok

> mit bedste forslag at prøve at købe en forstøver til
> stikkontakten med feliFriend (hvis de kan fås som sådan, ellers må du
> have en forstøver)

Havde regnet med at jeg ville købe en når jeg alligevel skal til dyrlæge med
Cheeta imorgen. Hvis det kan hjælpe katten er ca. 300 kr givet godt ud. For
jeg vil godt nok have det både skidt med at skulle aflive ham.
Her til morgen har han siddet og gloet ind i væggen mens han miavede. Hm,
underlig kat.

Hilsen Linda

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-11-03 17:31

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> writes:

> Ja det kan hun sagtens. Hun er "glat" som en ål, så hun smutter bare fra ham
> når hun har fået "tæsk" nok

*S*

> Havde regnet med at jeg ville købe en når jeg alligevel skal til dyrlæge med
> Cheeta imorgen. Hvis det kan hjælpe katten er ca. 300 kr givet godt ud. For
> jeg vil godt nok have det både skidt med at skulle aflive ham.

Fint, så kan det jo være at det hjælper *håbe-krydse fingre* Men der
kan godt gå lidt tid før det har effekt..

> Her til morgen har han siddet og gloet ind i væggen mens han miavede. Hm,
> underlig kat.

Lyder mest af alt som om han ser/hører syner...Eller i hvertfald noget
vi andre ikke forstår..