Skærme
Fijala 3554
15,4" TFT WXGA LCD (1280x800)
Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 14-11-03 18:31

Er der nogle der har prøvet og arbejde med en bærbar computer der har en
15,4" TFT WXGA LCD (1280x800) skærm..?

Hvordan er den og arbejde med..? Jeg skal mest bruge den til og skrive på.
Kan den anbefales..?

Kasper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-11-03 14:20

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> wrote in

> [...]
> en 15,4" TFT WXGA LCD (1280x800) skærm..?
>
> Hvordan er den og arbejde med..? Jeg skal mest bruge den til og skrive

Jeg har prøvet en WSXGA 15.4" på en HP NX7000 - og den er rigtig lækker :)
Jeg har ikke en selv, men kender to der har en NX7000 - de er begge rigtig
glade for den. Visse ting virkede lidt småt på en WSXGA skærm, så jeg kan
næsten ikke forestille mig andet end at WXGA opløsningen må være helt ok.

Flemming

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-11-03 06:29

> [...]
> 15,4" TFT WXGA LCD (1280x800) skærm..?
>
> Hvordan er den og arbejde med..? Jeg skal mest bruge den til og skrive på.

Jeg har netop fået en notebook fra HP, der kører med denne opløsning på en
15,4" skærm. Først ville jeg have den byttet til en en 15,4" skærm med
1680X1050 på men fortrød. I visse situationer var denne høje opløsning dog
fin, men folk med ældre øjne (45 år+) vil denne opløsning være for høj, og
ting vil fremstå for småt.

Jeg selv er 30 år og har friske øjne, der er vant til at arbejde med
1600X1200 på en 20' TFT - men jeg syntes stadig at 1680X1050 er en tand for
småt til blot 15,4" TFT - derfor beholder jeg min 15,4" TFT 1280X800 på min
HP notebook.

Selvfølgelig kan du gå ind og gøre ikoner og tekst større, hvis opløsningen
er for høj - men hvis man totalt set syntes opløsningen er en tand for høj,
så er man nok bedre tjent med en lavere opløst skærm.
Det afhænger også meget af, hvordan man bruger sin notebook til dagligt.
Sidder man altid med snuden lige ned i skærmen, så er 1680X1050 på en 15,4"
skærm ikke det store problem, men bruger man den til foredrag, hvor man
skal kunne se på skærmen fra en vis afstand, så er en lavere opløst skærm
at foretrække. Jeg selv bruger min notebook i mange forskellige
situationer, både hvor jeg sidder tæt på, men også hvor den ligger på
bordet og jeg selv sidder st stykke derfra -derfor valgte jeg ikke at bytte
min 15,4" 1280X800 ud med en 15,4" 1650X1050 skærm.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph