MS Windows
briani 27239
Den perfekte rejsetaske.
Fra : Christopher Tracy

Dato : 14-11-03 17:15

Hej

Jeg er blevet noget træt af Windows egen Rejsetaske, bl.a. fordi man ikke
kan have mappen som er rejsetaske, og så samtidig gemme f.eks. en word-fil i
den.

Så derfor leder jeg efter den "perfekte" rejsetaske, som også kan finde ud
af at hvis en fil er slettet på den ene maskine skal den ikke bare oprette
den igen fra den anden, hvis i forstår :)

Jeg har prøvet en del forskellige efterhånden, men har ikke helt fundet det
jeg leder efter, så derfor håber jeg at kunne blive anbefalet nogle flere...

Takker mange gange på forhånd

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-11-03 17:35

Christopher Tracy wrote:

> Jeg er blevet noget træt af Windows egen Rejsetaske, bl.a. fordi man ikke
> kan have mappen som er rejsetaske, og så samtidig gemme f.eks. en word-fil i
> den.

Nu er det længe siden, jeg har leget med Rejsetasken, men du får
alligevel lige et par kommentarer. Mener du med ovenstående, at du ikke
kan gemme et Word-dokument i rejsetasken? Og i så fald, hvad sker der,
når du forsøger?

> Så derfor leder jeg efter den "perfekte" rejsetaske, som også kan finde ud
> af at hvis en fil er slettet på den ene maskine skal den ikke bare oprette
> den igen fra den anden, hvis i forstår :)

Problemet ligger nok i din måde at bruge Rejsetasken. Hvis du placerer
Rejsetasken på dit flytbare medie, så skulle du vist ikke få den slags
problemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 14-11-03 17:52

Hej

> [...]
> ikke
> kan gemme et Word-dokument i rejsetasken? Og i så fald, hvad sker der,

Jeg har en mappe på min bærbare, som jeg bruger i skolen, der er rejsetaske,
og så synkroniserer den med den bærbare når jeg så kommer hjem med den
stationære, for så kan jeg jo arbejde videre på et *.doc på den maskine.

Men problemet ligger i, at hvis jeg finder f.eks. det *.doc som jeg vil
arbejde på ved at gå i denne computer -> D-drev -> Rejsetaske og så åbner
filen derfra, og så skriver noget i det, og så vil gemme - men mappen
Rejsetaske stadig er åben - så siger word at mappen er i brug på en
computer.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-11-03 18:07

Christopher Tracy wrote:

> [...]
> og så synkroniserer den med den bærbare når jeg så kommer hjem med den
> stationære, for så kan jeg jo arbejde videre på et *.doc på den maskine.

Det vil sige, at du har et lokalt netværk, hvor du kobler den bærbare
på? Altså ikke et flytbart medie som en USB-disk eller en diskette?

> [...]
> filen derfra, og så skriver noget i det, og så vil gemme - men mappen
> Rejsetaske stadig er åben - så siger word at mappen er i brug på en

Jeg tror, at i stedet for at åbne dokumentet fra Rejsetaske, så skal du
synkronisere dokumenterne i Rejsetaske med den stationære og så åbne
dokumentet fra dets adresse på den stationære. Men forhåbentligt er der
andre, der har mere frisk viden om rejsetaske og dens funktioner. Min
viden er gammel, jeg kan blot huske, at Microsofts anbefalede metode
ikke er den bedste, når man bruger flytbare medier.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-11-03 14:20

Hej

> Det vil sige, at du har et lokalt netværk, hvor du kobler den bærbare
> på? Altså ikke et flytbart medie som en USB-disk eller en diskette?

Ja det er over lokalt netværk jeg bruger rejsetasken.

> [...]
> åbne dokumentet fra dets adresse på den stationære. Men forhåbentligt
> er der andre, der har mere frisk viden om rejsetaske og dens

Forskellen er jo den samme, problemet vil jo være der lige meget hvilken PC
rejsetasken er på.
Så derfor er jeg ude efter noget andet software
--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==