Coppermine installation
Fra : Jacob Laugesen

Dato : 14-11-03 16:59

Jeg er ved at installere coppermine og kan ikke få lov til at:

"chmod the folders "include" and "albums" for the script (the webserver,
that is) to have read/write access"

som der står man skal på http://coppermine.sourceforge.net/faq.php under
What are the steps to get Coppermine running?

Er der nogle der har en ide til hvad jeg skal prøve?

/Jacob Laugesen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-11-03 18:30

1. Hvad har det med Frontpage at gøre?

2. Hvad sker der når du telnet'er til Serveren og prøver at køre
chmod?

3. Er Serveren overhovedet en Linux/Unix Server?

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 15-11-03 17:26

> 1. Hvad har det med Frontpage at gøre?

Jeg redigerer resten af siden i frontpage.

> 2. Hvad sker der når du telnet'er til Serveren og prøver at køre chmod?

Kan jeg få en dummyguide til at gøre det? (jeg kan en del man har aldrig
brugt telnet, så den skal ikke være helt dummyproof)

> 3. Er Serveren overhovedet en Linux/Unix Server?

Ja.

/Jacob Laugesen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-11-03 13:48

Fra en kommandoprompt kør:
telnet /?
Det vil give dig en oversigt.
Eventuelt kan du også downloade en grafisk telnet client fra Tucows
eller lignende shareware site.

On Sat, 15 Nov 2003 17:26:09 +0100, "Jacob Laugesen"