Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lysmåler
Fra : lars bo

Dato : 14-11-03 16:20

Hej gruppe
Jeg har et gammelt Pentax SP, hvor strømmen er gået. Men p.g.a. linsernes
kvalitet vil jeg ikke skille mig af med dette kamera, så derfor står jeg og
mangler en lysmåler, men hvad skal jeg anskaffe mig? Type/model/fabrikat?
Nyt/brugt?
Jeg tager mest billeder i naturen og har ingen blitz til dette kamera.
Pris ikke over 1.500.
Lad mig sige det med det samme, jeg aner intet om dette i forvejen.
På forhånd tak.

--
hilsen
lars bo

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-11-03 16:31

"lars bo" <lbh@postkasse.com> wrote in news:3fb4f192$0$135
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg har et gammelt Pentax SP, hvor strømmen er gået. Men p.g.a. linsernes
> kvalitet vil jeg ikke skille mig af med dette kamera, så derfor står jeg og

Med mindre du meget gerne vil have en løs lysmåler, hvorfor prøver du så ikke
at finde et brugt Pentax-hus, hvor du kan bruge objektiverne på? Det burde
ikke koste mere end 500 kr..

Prøv at lede i www.dba.dk .

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Kristian Amby

Dato : 14-11-03 16:50

Eller skifte batteri?

Mvh
Kristian Amby

Fra : lars bo

Dato : 15-11-03 16:44

Hej Kenneth

> [...]
ikke
> at finde et brugt Pentax-hus, hvor du kan bruge objektiverne på? Det burde

Det var selvfølgelig en idé, men jeg mener også at kunne bruge lysmåleren i
forbindelse med mit nye kamera Nikon F55.
--
hilsen
lars bo

PS.: Når du får tid, så kommenter andres billeder!

Fra : Gunnar Pedersen

Dato : 14-11-03 17:11

- jeg har et par belysningsmålere, som jeg gerne vil afhænde: Selenmålere:
en Zeiss Ikophot , en Bewi Amateur og en Sekonic L8, samt en Lunasix cds
måler, - var det noget?

mvh

Gunnar Pedersen

Fra : lars bo

Dato : 15-11-03 16:47

Hej Gunnar

"Gunnar Pedersen" <gp@mgx.dk> skrev i en meddelelse
> - jeg har et par belysningsmålere, som jeg gerne vil afhænde: Selenmålere:
> en Zeiss Ikophot , en Bewi Amateur og en Sekonic L8, samt en Lunasix cds
> måler, - var det noget?

Hvis du læser mit spørgsmål igen, vil du vide at det kan jeg ikke svare på!

Fra : Soren Kuula

Dato : 16-11-03 12:21

lars bo wrote:

> Hvis du læser mit spørgsmål igen, vil du vide at det kan jeg ikke svare på!

Hvis du mest fotograferer i naturen, kan du godt bruge en selenmåler.

Det er en ret gammeldags slags lysmåler. I dagslys er den lige så god
som de mere avancerede - ved meget svagt lys kan den ikke se noget, og
viser bare nul.

Hvis du køber en brugt, vil jeg anbefale at du sammenligner aflæsningen
på den mod en kendt lysmåler, fx. et kamera der virker. Sigt mod et
stykke gråt karton, og både i ret svagt (inde) og udendørs lys. Der
skulle helst ikke være over 1/2 blændes forskel (eller mindre, hvis du
er kritisk)

MVH
Søren

--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : lars bo

Dato : 16-11-03 14:51

Hej Soren
Tak for svaret, som er det første brugbare.