Gæstebog fortsat
Fra : M@sto

Dato : 14-11-03 14:57

Hvorfor er der en Gæstebog skabelon i Frontpage vis man alligevel ikke kan
køre den ?

Jeg er totalt ny og har brug for alt den hjælp jeg kan få, og "fremmedord"
o.lign. er mig total russisk derfor søgte jeg én som kunne lave en gæstebog
til mig.

PHP og MySQL har jeg for længst opgivet og prøver derfor andre mugligheder.

Sponseret og Gratis Gæstebøger er også udelukket, da jeg helst vil have "min
egen" og uden reklamer m.m.

Fra : Britt Malka

Dato : 14-11-03 15:23

On Fri, 14 Nov 2003 14:57:20 +0100, "M@sto" <masto@webspeed.dk> wrote:

>Jeg er totalt ny og har brug for alt den hjælp jeg kan få, og "fremmedord"
>o.lign. er mig total russisk derfor søgte jeg én som kunne lave en gæstebog
>til mig.

Mener du gratis?

Ellers skulle du nok sende annoncen i nyhedsgruppen for
stillingsopslag.
--
Britt Malka
Vind en nyhedstitel (hemmelig) fra Bog&Idé - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : René Iversen

Dato : 14-11-03 15:32

"M@sto" <masto@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der en Gæstebog skabelon i Frontpage vis man alligevel ikke kan
> køre den ?

Spørg Microsoft...det er dem der har lavet det . Formularen kan jo
sagtens være der, men der skal stadig tilpasses noget.

> Jeg er totalt ny og har brug for alt den hjælp jeg kan få, og "fremmedord"
> o.lign. er mig total russisk derfor søgte jeg én som kunne lave en
gæstebog
> til mig.

Folk har vist været så behjælpelige som de kan. Du skriver nedenfor du ikke
vil røre ved mysql og php, som er de teknologier der skal bruges til
formålet, hvis det skal være ordentligt. Jesper Brunholm har givet dig den
sidste mulighed der er tilbage.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-03 16:06

René Iversen skrev:

> Du skriver nedenfor du ikke vil røre ved mysql og php, som er de
> teknologier der skal bruges til formålet, hvis det skal være
> ordentligt.

Her vil jeg som asp/asp.net-person lige indskyde at man altså
sagtens kan lave ordentlige gæstebøger i andet end php og mysql.
Men en gæstebog kræver som minimum noget serversidekode (som fx
php) - og vil ofte kunne drage fordel af en database (som fx
mySQL).

NB: Klip venligst de citater du ikke kommenterer væk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-03 15:41

M@sto skrev:

> Hvorfor er der en Gæstebog skabelon i Frontpage vis man
> alligevel ikke kan køre den ?

Prøv at spørge i frontpage-gruppen.

> Jeg er totalt ny og har brug for alt den hjælp jeg kan få, og
> "fremmedord" o.lign. er mig total russisk derfor søgte jeg én
> som kunne lave en gæstebog til mig.

Webdesigngrupperne giver hjælp til selvhjælp. Hvis du vil have en
færdig løsning er der andre steder du kan få bedre hjælp.

> PHP og MySQL har jeg for længst opgivet og prøver derfor andre
> mugligheder.

Som nævnt et par gange i tråden - en gæstebog kræver
serversidekode. Ikke nødvendigvis mysql og ikke nødvendigvis php -
men mere end ren html.

> Sponseret og Gratis Gæstebøger er også udelukket, da jeg helst
> vil have "min egen" og uden reklamer m.m.

Har du undersøgt om dit webhotel tilbyder en gæstebog via CGI (som
jeg spurgte om i første svar)?

Du kan formentlig sagtens købe dig til en løsning uden reklamer -
igen er det bare ikke dette forum du skal spørge i.

PS: Hvorfor har du startet en ny tråd?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jopa

Dato : 14-11-03 15:43

M@sto <masto@webspeed.dk> skrev bla:
> Hvorfor er der en Gæstebog skabelon i Frontpage vis man alligevel
> ikke kan køre den ?

Det kan du også.
Det kræver blot at din udbyder understøtter FrontPage Extension.
Gør de det kan du bruge FrontPage's Gæstebog.
Du skal så ligeledes oploade med FrontPage og ikke FTP.

Godt nok mange år siden jeg har leget med FrontPage men mener det er således
som jeg har beskrevet.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-11-03 15:51

"M@sto" <masto@webspeed.dk> wrote in

> Hvorfor er der en Gæstebog skabelon i Frontpage vis man alligevel ikke
> kan køre den ?

Frontpage har (mig bekendt) en række funktioner (extensions) som f.eks.
gæstebog. Men disse funktioner kræver understøttelse på serveren. Hvad
understøtter sit webhotel egentligt? (Hvis du ikke ved det, kan du bare
fortælle hvilket webhotel der er tale om).

> Jeg er totalt ny og har brug for alt den hjælp jeg kan få, og
> "fremmedord" o.lign. er mig total russisk derfor søgte jeg én som
> kunne lave en gæstebog til mig.

Som sagt kan det ikke gøres hvis dit webhotel kun understøtter ren HTML.

> PHP og MySQL har jeg for længst opgivet og prøver derfor andre
> mugligheder.

Ja, Frontpage har visse ligheder med mug :)

Men /hvis/ dit webhotel viser sig at understøtte f.eks. PHP, så er der
masser af gratis scripts til rådighed - og de er ikke vanskelige at
opsætte. Se f.eks.
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Guestbooks/index.html

Hvis det bliver aktuelt, kan du efterfølgende spørge om hjælp i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

> Sponseret og Gratis Gæstebøger er også udelukket, da jeg helst vil
> have "min egen" og uden reklamer m.m.

Hvis det er et krav, så må du selv sørge for at have adgang til en
server, der understøtter sådanne løsninger. (Jf. ovenstående).

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : jopa

Dato : 14-11-03 15:55

Kasper Damkjær <spamtrap01@damkjaer.net> skrev bla:

> Ja, Frontpage har visse ligheder med mug :)

Fint nok. Ved du forøvrigt hvad det betyder på Sønderjysk altså "mug"

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-11-03 16:02

"jopa" <222jopa@pc.dk(fjern222)> wrote in news:3fb4ecd8$0$27476
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

I sammenhæng med følgende indlæg:

> Fint nok. Ved du forøvrigt hvad det betyder på Sønderjysk altså "mug"

Øh næh. Jeg smådriller bare pga. skrivefejlen "muGligheder" :)

XFUT: dk.kultur.sprog

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : M@sto

Dato : 14-11-03 16:15

Tak for alle jeres gode og mindre gode råd. Med alle de råd jeg nu har fået
et det ENDLIG lykkedes at finde den Gæstebog jeg søgte (dog i PHP uden
MySQL) og derfor får i allesammen et stort Tak fordi i gad hjælpe en
nybegynder.

Fra : René Iversen

Dato : 14-11-03 17:06

> [...]
> et det ENDLIG lykkedes at finde den Gæstebog jeg søgte (dog i PHP uden
> MySQL) og derfor får i allesammen et stort Tak fordi i gad hjælpe en

det var godt! Så må du i gang med php og mysql, så det kan blive rigtig godt
senere