"Rasmus A." skrev i en meddelelse...
> Hej, jeg skal som vikar undervise i emnet Ligninger, men
> grundbogen virker ikke særlig strukturel på dette område
> (Matematik-tak) og jeg kunne godt tænke mig at hente
> noget andet, og noget der starter fra bunden og så
> bevæger sig op, også ind omkring uligheder og
> linære funktioner lyder også oplagt.
Det lyder som om, du selv har en idé om hvad, hvordan og
hvorledes. Så er det bedste altså at udarbejde sit eget
læremateriale. Den tid, hvor man blot kunne bruge én og kun én
bog, finde et fiks og færdigt materiale, som man blot kunne
kopiere, er passé.
På den anden side lyder du også som fagmatematiker, der
udelukkende ønsker at fokusere på den matematiske disciplin
"Ligninger, uligheder og lineære funktioner". Husk den praktiske
dimension, altså hvor i dagligdagen møder man disse matematiske
begreber. Og brug begreberne i praktiske sammenhænge.
Forbered dig desuden på at kunne forklare dine elever, hvorfor de
overhovedet skal lære noget om "Ligninger, uligheder og lineære
funktioner". Et for eleverne svært stof, bl.a. fordi de har svært
ved at se relevansen. Her er vi igen tilbage ved dagligdagen.
--
Bedste hilsner / Mes meilleures amitiés / Best regards
Grethe
Homepage:
http://www.sportslex.com/
Dybdegående viden til fysisk aktive mennesker med
interesse for sport, bjergvandring og skiløb.