MS Windows
briani 27239
Ny harddisk
Fra : Helge Duif

Dato : 14-11-03 13:24

Hej, jeg har installeret xp på min computer (original version) men har købt
en ny harddisk og ville gerne, hvis det kunne lade sig gøre at kopiere alle
filer og programmer over på den nye harddisk, bytte harddiskene om og så
starte igen som om intet var hændt...., kan det lade sig gøre og er der en,
der vil fortælle hvordan man gør.....

Jeg vil gerne lave partitioner på den nye harddisk inden jeg kopiere filerne
over på den.

Jeg har set nogen nævne programmet Ghost, har det evt. noget med sagen at
gøre og hvor får man i givet fald fat i programmet....????

mvh. Helge

Fra : Ivan G

Dato : 14-11-03 13:38

"Helge Duif" <helgeduifFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> filer og programmer over på den nye harddisk, bytte harddiskene om og så
> starte igen som om intet var hændt...., kan det lade sig gøre og er der

Jada!

> Jeg vil gerne lave partitioner på den nye harddisk inden jeg kopiere
filerne
> over på den.

Nej, lad det nedenstående program klare det for dig.

> Jeg har set nogen nævne programmet Ghost, har det evt. noget med sagen at
> gøre og hvor får man i givet fald fat i programmet....????

Du skal bare suse på harddisk producentens hjemmeside. De har altid et
program der kan klare dette. Maxtors hedder maxblaster II. IBM har noget
lignende. Det kan både oprette/formatere, kopiere komplette hardiske m.m.
Lige det du skal bruge!

Ivan G

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-11-03 17:41

"Helge Duif" <helgeduifFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> filer og programmer over på den nye harddisk, bytte harddiskene om og så
> starte igen som om intet var hændt...., kan det lade sig gøre og er der

Jeg flyttede min XP fra en 36Gb Maxtor IDE til en 34 Gb WD Sata ting
Jeg satte disken og begyndte at fedte med ghost, men det drillede
Jeg gik så ind på WD's support site og hentede deres drive migration
tool....

Jeg satte den igang og efter en god nats søvn så jeg havde en Sata ting
kørende der kunne bootes fra (det var sent da jeg fik den sat igang)
Resten var egentlig trivielt - cool

- Peter