Gæstebog
Fra : M@sto

Dato : 14-11-03 12:18

Er der nogen der kan lave mig en gæste bog som IKKE kræver MySQL og som kan
køre fra mit webhotel. Jeg har forsøgt at lave en selv i Frontpage, men uden
held.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-11-03 12:37

"M@sto" <masto@webspeed.dk> wrote in

> Er der nogen der kan lave mig en gæste bog som IKKE kræver MySQL og
> som kan køre fra mit webhotel. Jeg har forsøgt at lave en selv i
> Frontpage, men uden held.

Har du adgang til PHP, ASP eller tilsvarende?

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : M@sto

Dato : 14-11-03 13:57

"Kasper Damkjær" <spamtrap01@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> "M@sto" <masto@webspeed.dk> wrote in

> Har du adgang til PHP, ASP eller tilsvarende?
>
> --
> Kasper Damkjær
> http://damkjaer.net/

Det er en Gæstebog i ren HTML og som IKKE kræver mySQL som jeg skrev i mit
første oplæg.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-03 14:19

"M@sto" <masto@webspeed.dk> escribió

> Det er en Gæstebog i ren HTML og som IKKE kræver mySQL som jeg
skrev i mit
> første oplæg.

Du skrev intet om at det skulle være ren HTML. MySQL er en database
og har som sådan intet med brugen af html at gøre. Det kan desforuden
ikke laves uden at bruge et serverside scripting sprog.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-11-03 14:18

> Det er en Gæstebog i ren HTML og som IKKE kræver mySQL som jeg skrev i
> mit første oplæg.

Du skrev ikke "ren HTML", kun uden mySQL. Man kan sagtens gemme data i
txt filer, men det kræver serversideteknologi at skrive til disse filer
(mySQL er kun en database). Så i ren HTML kommer du ikke langt.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : jopa

Dato : 14-11-03 14:19

M@sto <masto@webspeed.dk> skrev bla:

> Det er en Gæstebog i ren HTML og som IKKE kræver mySQL som jeg skrev
> i mit første oplæg.

Hmm se de andre svar

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-03 14:41

"jopa" <222jopa@pc.dk(fjern222)> escribió

> Hmm se de andre svar

Hehe, nu ikke for at fornærme eller brokke mig, men hvorfor skrev du
overhovedet ovenstående?

Fra : jopa

Dato : 14-11-03 15:40

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev bla:
> "jopa" <222jopa@pc.dk(fjern222)> escribió

> Hehe, nu ikke for at fornærme eller brokke mig, men hvorfor skrev du
> overhovedet ovenstående?

Jeg svarede på nedenstående
Det er en Gæstebog i ren HTML og som IKKE kræver mySQL som jeg skrev
> i mit første oplæg.

Hmm se de andre svar

De andre svar gik på at han skulle bruge serverside og at det ikke kan laves
i ren HTML
Derfor mit korte svar

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-11-03 14:49

M@sto wrote:

> Det er en Gæstebog i ren HTML og som IKKE kræver mySQL som jeg skrev i mit
> første oplæg.

Så er der kun den tunge vej, du sætter et mailto-link på siden og
flytter selv gæstebogsindlæggene fra din mailboks over i din Frontpage
så de kommer ind på html-siden.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : jopa

Dato : 14-11-03 12:40

M@sto <masto@webspeed.dk> skrev bla:
> Er der nogen der kan lave mig en gæste bog som IKKE kræver MySQL og
> som kan køre fra mit webhotel. Jeg har forsøgt at lave en selv i
> Frontpage, men uden held.

Kan du da selv lave hvis du ellers kan køre noget serverside eks PHP
Kig ind på www.hotscripts.com der skal nok være noget du kan bruge.
Ellers findes der sikkert mange gratis. Søg på google efter free guestbooks.

Hvis du skal have en til det så spørg i en af stillingsgrupperne.

Denne gruppe er beregnet til ? vedr HTML/CSS og har således intet med
serverside at gøre.

Fra : Lobais

Dato : 14-11-03 13:19

M@sto wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen der kan lave mig en gæste bog som IKKE kræver MySQL
Jeg har en liggende der kører på .txt filer. Den kræver bare php.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-03 13:31

M@sto skrev:

> Er der nogen der kan lave mig en gæste bog som IKKE kræver
> MySQL og som kan køre fra mit webhotel. Jeg har forsøgt at
> lave en selv i Frontpage, men uden held.

Det kræver en eller anden form for serversidescripting - fx asp,
php eller cgi-adgang. Det er muligt at dit webhotel tilbyder en
færdig gæstebog som cgi.

Start med at finde ud af hvad du har mulighed for på dit webhotel
(hvis du er i tvivl om hvad de enkelte ting dækker, så giv et link
til en beskrivelse af webhotellet).

Når du skal til at lave noget konkret, vil det være bedre at spørge
i en serversidegruppe - se evt. oversigten her:
<http://usenet.dk/grupper.pl?seek=serverside>
--
Jens Gyldenkærne Clausen