MS Windows
briani 27239
XP langsom opstart!
Fra : NoOne

Dato : 14-11-03 07:00

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig med mit problem, når jeg starter min WinXp
Pro, tager den en krig om at starte op, går fint indtil det blå:
"velkommen" skærmbillede er der, så står den med det skærmbillede i
minutter (føles som minutter) selv windows start melodien har været
der længe inden, hvad kan årsagen være?? kan jeg evt. fjerne det blå:
velkommen skærmbillede??

Husk at det er menneskeligt at fejle, men guddommeligt at tilgive!!

MVH

NoOne

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 14-11-03 13:39

> [...]
> minutter (føles som minutter) selv windows start melodien har været
> der længe inden, hvad kan årsagen være?? kan jeg evt. fjerne det blå:

Mit første forslag ville være:
Defragmenter din computer

Hent programmet BootVis fra Microsoft og lad den optimere din opstart.
http://makeashorterlink.com/?I23432A86

og som et sidste forslag kunne du køre:
Ad-aware som fjerner 'skrald' som du har fået fra internettet. Nogen af de
ting kan bl.a. være med til at sløv din computer
http://www.lavasoft.de/support/download/

Og så her jeg ikke flere idéer

mvh. Torben

Fra : Hans²°³°

Dato : 14-11-03 21:29

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hent programmet BootVis fra Microsoft og lad den optimere din opstart.
> http://makeashorterlink.com/?I23432A86

Serveren er konstant optaget - eller findes et bedre link som jeg "direkte" kan bruge om
om Canons site ?

> og som et sidste forslag kunne du køre:
> Ad-aware som fjerner 'skrald' som du har fået fra internettet. Nogen af de
> ting kan bl.a. være med til at sløv din computer
> http://www.lavasoft.de/support/download/

Det program har jeg, men hvad gør den - skal jeg afinstallere programmet ?

vh
Hans

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 15-11-03 15:20

> Serveren er konstant optaget - eller findes et bedre link som jeg "direkte" kan bruge om
> om Canons site ?

Prøv dette link:
http://download.softpedia.com:8080/SYSTEM/bootvis.msi

> Det program har jeg, men hvad gør den - skal jeg afinstallere programmet ?

Du skal bare lade det skanne din computer og lade det slette de ting som den mener
er 'skrald'.

Fra : NoOne

Dato : 15-11-03 19:46

On Sat, 15 Nov 2003 15:20:03 +0100, "Torben Greve Otzen"
<TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote:

> [...]

Har for anden gang prøvet at installerer Bootvis, installationen går
fint, men så er jeg lost?!?!? får en fejl hvis jeg prøver at åbne
programmet. Optimere din opstart - hvordan??

Mvh

NoOne

Husk at det er menneskeligt at fejle, men guddommeligt at tilgive!!

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-11-03 20:06

> "NoOne" skrev i en meddelelse...
> Har for anden gang prøvet at installerer Bootvis, installationen går
> fint, men så er jeg lost?!?!? får en fejl hvis jeg prøver at åbne
> programmet. Optimere din opstart - hvordan??

Jeg har lagt den på min hjemmeside, men jeg sletter den om et par dage.
Det er den jeg har brugt ved mig. Der er ingen installationsfil, men den
virker fint når man bare kører filen direkte.

http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/BootVis.exe

Når du kører filen skal du op i 'Trace' hvor du vælger 'Optimize System'.

Nu vil system gerne genstartes, når dette er gjort skal du bare vente så
optimere opstarten sig selv.

Fra : NoOne

Dato : 17-11-03 15:49

Mange tak for hjælpen, denne gang virker den

Mvh

NoOne

Husk at det er menneskeligt at fejle, men guddommeligt at tilgive!!