betyder der der "w3c-validering" noget ???
Fra : Erik R.N.

Dato : 13-11-03 23:44

Hej
Jo jeg prøvede det da på mine websider og det så ikke alt for kønt ud;
men hvad betyder det andet end at hvis jeg arbejder på det en weekend
så kan jeg sætte et mærke på mine sider, et mærke der vil ødelægge
"designet"

--
Erik R.N.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-03 00:02

Erik R.N. skrev:

> [...]
>men hvad betyder det andet end at hvis jeg arbejder på det en weekend
>så kan jeg sætte et mærke på mine sider, et mærke der vil ødelægge

Lad være med at mærke dem hvis du ikke kan lide det.

Valideringen sikrer dig imod at du laver forkert kode. Det giver
den største chance for at det virker i alle browsere.

--
Bertel

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 14-11-03 01:22

Erik R.N. wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> men hvad betyder det andet end at hvis jeg arbejder på det en weekend
> så kan jeg sætte et mærke på mine sider, et mærke der vil ødelægge

Prøv at læse denne artikel: http://www.html.dk/artikler/00031/

Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-03 02:07

"Erik R.N." <fox44FJERN-DETTE@c.dk> wrote in

> et mærke der vil ødelægge
> "designet"

Mærket fås i utallige variationer rundt omkring.
Se f.eks. http://gtmcknight.com/buttons/validated.php og
http://www.museth.ishoejby.dk/nyshark/wc3.html

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-03 10:49

Henrik Stidsen skrev:

> Mærket fås i utallige variationer rundt omkring.
> Se f.eks. http://gtmcknight.com/buttons/validated.php og
> http://www.museth.ishoejby.dk/nyshark/wc3.html

Man kan også vælge at lade mærket være ren tekst - eller helt
undlade det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 14-11-03 15:22

On Thu, 13 Nov 2003 23:43:33 +0100, "Erik R.N."
<fox44FJERN-DETTE@c.dk> wrote:

>men hvad betyder det andet end at hvis jeg arbejder på det en weekend
>så kan jeg sætte et mærke på mine sider, et mærke der vil ødelægge
>"designet"

Som nævnt af de øvrige her, så har du størst mulig chance for, at de
fleste browsere vil kunne se din side. Ellers er det faktisk
browserfabrikantens opgave at få deres koder i orden, så de overholder
standarden.

Derudover har det betydning for handicappede. Hvis din side overholder
W3C-standarden, vil blinde fx sandsynligvis kunne "læse" din side. Det
kan de ikke med samme udbytte, hvis du ikke overholder standarden.

Det vigtigste er, at din side kan valideres - du behøver ikke at sætte
mærket på.
--
Britt Malka
Vind en nyhedstitel (hemmelig) fra Bog&Idé - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html