Salg af NT box?
Fra : Gevaldi

Dato : 15-04-01 10:10

Davs

Når man opretter et ISDN abb. hos TDC får man samtidig en NT box med og i
abb. betingelserne står der at den er TDC ejendom og at den enten skal
afleveres i en telebutik eller blive på adressen ved fraflytning, men jeg
har set op til flere til salg på QXL auktionen.

Er det blevet bekendtgjort nogen steder at man selv skal skaffe sig af med
NT boxen?.

Da men jo ved overgang til ADSL/Stofa jo nok opsiger sit ISDN abb. og vil
sælge sit modem, ja så skal køber jo have en NT box alligevel.

Hilsen Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Gevaldi

Dato : 15-04-01 10:14

"Gevaldi" <gevaldi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Davs

Et eksempel kan ses her:

http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1006133264/_15307401

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-04-01 10:46

Gevaldi skrev:

>Når man opretter et ISDN abb. hos TDC får man samtidig en NT box med og i
>abb. betingelserne står der at den er TDC ejendom

Nemlig. Det er derfor ulovligt at sælge den. Punktum.

>Da men jo ved overgang til ADSL/Stofa jo nok opsiger sit ISDN abb. og vil
>sælge sit modem, ja så skal køber jo have en NT box alligevel.

Og hvad så? Det er stadig ulovligt at sælge den. Du må heller
ikke sælge dronningens bil til mig selv om jeg mangler lige netop
sådan en.

Den der køber dit modem, får en NT-boks når han konverterer.

>Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Det gør vi skam også. Få andre befolkningsgrupper har fået
stillet så omfattende regelsæt til rådighed til at hjælpe dem med
at opføre sig ordentligt.

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 15-04-01 11:08

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bertel

Nu er det ikke mig der har det til salg, og nedenunder kan du se det
"flabede" svar som jeg fik fra sælger, da jeg spurgte ham om han var klar
over at det var ulovligt at sælge NT boxen.

Citat:
"Jeg har ikke ulovlige vare til salg.
Jeg er selv blevet informeret af TDC kundeservice at jeg bare skal lade den
nye køber overtage NT-boksen, da det er det er nemmere for dem end jeg
aflevere den til en butik, og den nye køber skal ned for at hente den igen.
Men skynd dig nu ud i den store verden og fang nogen rigtige forbrydere, da
du åbenbart har for meget tid til overs til sådan en gang flueknepperi
(Undskyld mig, men jeg hader smålighed !!!)".
Citat slut.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 18:42

"Gevaldi" <gevaldi@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> du åbenbart har for meget tid til overs til sådan en gang flueknepperi
> (Undskyld mig, men jeg hader smålighed !!!)".

Hmm, han har vist misforstået noget....

den nye køber, er den nye husejer,,, som senere flytter ind, hvor NT
boxen er indstalleret...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-04-01 19:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbrydere, da
>

> Hmm, han har vist misforstået noget....
>
> den nye køber, er den nye husejer,,, som senere flytter ind, hvor NT

Jamen, da konvertering er gratis incl. NT, er der jo ikke noget at sætte til
salg separat, som vist oprindelig annonceret. Hvem ville da også give penge
for en NT boks, der ved konvertering kan afhentes gratis?

mvh
Karsten Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-04-01 20:15

Karsten Jensen skrev:

>Jamen, da konvertering er gratis incl. NT, er der jo ikke noget at sætte til
>salg separat, som vist oprindelig annonceret. Hvem ville da også give penge
>for en NT boks, der ved konvertering kan afhentes gratis?

Tja, når man ser på hvad der ellers kan sælges, så er der nok
mange.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-01 20:20

"Karsten Jensen" <bito@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem ville da også give penge
> for en NT boks, der ved konvertering kan afhentes gratis?

En NT-boks er faktisk glimrende til anden elektronik. En fin lille kasse med
indbygget strømforsyning, plads til et par dioder og stik og en lille
printplade.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-01 11:53

> [...]
men jeg
> har set op til flere til salg på QXL auktionen.

Nu kan man godt _købe_ og _betale_ for sin NT-boks. Det er ganske vist
fjollet, men det er skam muligt.

--

Men venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-04-01 16:26

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kan man godt _købe_ og _betale_ for sin NT-boks. Det er ganske vist
> fjollet, men det er skam muligt.

Nej

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-05-01 22:45

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in
message news:9bup9n$28eo$1@tnews.inet.tele.dk...
> Nej

Hvad svarer du nej til?

Fra : John K

Dato : 01-05-01 23:23

> vist
>
> Hvad svarer du nej til?

At man ikke kan købe NT-boksen vel - da det er Tele Danmarks ejendom.

Mvh

John K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-05-01 20:57

> At man ikke kan købe NT-boksen vel - da det er Tele Danmarks
ejendom.

Man kan sgu'da' godt købe en NT-boks. Der findes forretninger der
sælger dem. Hvor tror du TDC får dem fra?

Det er bare ikke smart at købe dem selv, når TDC leverer en pr.
installation.

--

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : John K

Dato : 03-05-01 21:42

> ejendom.
>
> Man kan sgu'da' godt købe en NT-boks. Der findes forretninger der
> sælger dem. Hvor tror du TDC får dem fra?

Nå kan man sko'da da godt det...

TDC køber dem vel hos Siemens - jeg tvivler på at de sælger til private.

TDC sælger dem mig bekendt ikke - da det er deres ejendom i forbindelse med
en installation.

Hvilke forretninger sælger NT-bokse til private i Danmark?

Mvh

John K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-01 17:33

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> wrote in message
> TDC sælger dem mig bekendt ikke - da det er deres ejendom i
forbindelse med
> en installation.

Nej, TDC sælger dem ikke.

> Hvilke forretninger sælger NT-bokse til private i Danmark?

Jeg kan ikke huske det.

Men du kan godt købe og EJE din egen NT-boks.

TDC har ikke monopol på at EJE NT-bokse.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-01 12:00

> Man kan sgu'da' godt købe en NT-boks. Der findes forretninger der
> sælger dem. Hvor tror du TDC får dem fra?

Du kan ikke købe dem TDC bruger pt idet det er en speciel variant fra Quante
som kun sælges til TDC.
Der er muligt du kan finde en anden 2B1Q NT-boks og få til at virke.