Hjælp: bestillings formular
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 13-11-03 21:07

Hej alle sammen.
Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig her.
Jeg mangler et script der kan bruges som bestillings formular til en side
jeg er i gang med . Siden er lavet i Frontpage hvis det betyder noget. ( Ja
ja...jeg ved godt at i nok spytter efter mig nu, men Frontpage er da til at
finde ud af. )

Jeg har lavet en bestillings formular på siden, men den kræver at
bestillingen bliver sendt fra kundens email, hvilket ikke er særligt smart.

Håber at der er nogen der ved hvor man kan hente en, eller vil lave en til
mig for billige penge, eller f.eks. 5-6 nye head sets til mobil telefoner.

Mange venlige hilsner...Søren Jørgensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-11-03 22:12

Søren Jørgensen skrev:

> Jeg mangler et script der kan bruges som bestillings formular
> til en side jeg er i gang med .

Det skal du bruge noget serversideadgang til - enten en
mailformular i cgi eller et egentligt scriptssprog som asp eller
php.

> Siden er lavet i Frontpage hvis det betyder noget.

Ikke det store. Der er en særskilt Frontpagegruppe - der vil du nok
have størst chance for at finde hjælp til hvordan du laver en
bestemt ting i Frontpage. Men hvis du selv kan finde ud af at få
evt. kode sat ind via Frontpage, kan du sagtens bruge en generel
webdesigngruppe. Men du skal nok over i en serversidegruppe.

> Håber at der er nogen der ved hvor man kan hente en,

Det afhænger af hvad du har mulighed for på dit webhotel.

> eller vil lave en til mig for billige penge, eller f.eks. 5-6 nye
> head sets til mobil telefoner.

Hvis du vil have andre til at gøre arbejdet, må du søge et andet
sted.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-11-03 22:25

"Søren Jørgensen" <soeren@smukkeagner.dk> skrev :

> [...]
>ja...jeg ved godt at i nok spytter efter mig nu, men Frontpage er da til at

Prøv i news:dk.edb.internet.webdesign.frontpage, hvis du vil have
det lavet i Frontpage.
--
Knud

Fra : Fynbo

Dato : 13-11-03 23:20

kig lidt på denne side http://www.mals-e.com/ ..
gratis ok kan alt...
bruger den selv på www.venditio.dk

Fynbo

Fra : jopa

Dato : 14-11-03 09:17

Søren Jørgensen <soeren@smukkeagner.dk> skrev bla:
> Jeg har lavet en bestillings formular på siden, men den kræver at
> bestillingen bliver sendt fra kundens email, hvilket ikke er særligt
> smart.

Hejsa
Kræver serverside evt PHP.
Du kan sikkert finde nogle færdige på www.hotscripts.com som kræver
tilretning.

Har selv lavet en som sender bestilling samt meddelelse til afsender om
modtaget ordre osv.
Kan ses her http://web-templates.dk/shop/. prøv den bare men du ser
selvfølgelig ikke selve ordren
Det er rimeligt nemt at lave selv, så bare gå i gang.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk