Skærme
Fijala 3554
22,2" med Wide QUXGA 3840x2400
Fra : Zulu

Dato : 13-11-03 18:36

Var der nogen, der sagde højopløsning?
Prøv at se hvad Viewsonic har lige om hjørnet:
22,2" TFT med 9,2 mpx 3840x2400 pixels...
Så skal vi vidst til at have fat i nogle nye grafikkort, der kan klare den
opløsning!

http://www.viewsonic.com/products/lcd_vp2290b.htm#specs

Zulu

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-03 21:12

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> crashed Echelon writing

> [...]
> 22,2" TFT med 9,2 mpx 3840x2400 pixels...
> Så skal vi vidst til at have fat i nogle nye grafikkort, der kan klare

Det fedeste er den kan udnytte de eksisterende perfekt:

VGA (x5 expanded), SVGA (x4 expanded), XGA (x3 expanded), SXGA (x2
expanded), UXGA (x2 expanded), UXGA-Wide (x2 expanded), 2K x 1.5K, and
QUXGA-Wide (native)

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-03 21:14

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> crashed Echelon writing

> http://www.viewsonic.com/products/lcd_vp2290b.htm#specs

Hmmm kom også lige til at lægge mærke til strømforbruget. Jeg tror det er
nej tak :)

Men med en båndbredde på 165Mhz, er det std.? Jeg mener at jo højere
opløsning jo mere båndbredde skal der vel bruges??

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-11-03 22:48

> Hmmm kom også lige til at lægge mærke til strømforbruget. Jeg tror det er
> nej tak :)

jeg vil sige, at 22,2" skærm er for lidt til 3840X2400 - selv med meget
gode øjne. Det er muligvis fint til grafisk brug, men til dagligt brug, så
skal man ind og gøre ikonerne og typerne meget store.

Det er ikke til folk med ældre øjne - altså folk over 40+ år......

Så vil jeg næsten hellere have et setup med min kommende løsning, hvor man
bruger 2 stk. 20,1' TFT i 1600X1200 - selvfølgelig giver det ikke samme
fordel i grafiske programmer, hvor de 3840X2400 virkelig kommer til sin
ret, men jeg vil hellere have min løsning til en kombination af grafisk og
dagligdags brug.

Og lur mig - denne Viewsonic bliver nok lige så dyr som 2 stk. Dell 2001FP
skærme- jeg vil gætte på en pris omkring 18.000-22.000 kr for denne skærm.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 13-11-03 23:52

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil sige, at 22,2" skærm er for lidt til 3840X2400 - selv med meget
> gode øjne. Det er muligvis fint til grafisk brug, men til dagligt brug, så
> skal man ind og gøre ikonerne og typerne meget store.

Til den tid hvor det bliver normalt med sådan en opløsning på computerskærme
er OS'ernes GUI helt sikkert optimeret til det. I dag findes der næppe
grafikkort der kan håndtere 3840x2400, måske lige bortset fra Matrox G200
MMS - men det er trods alt en gammel traver.

> Og lur mig - denne Viewsonic bliver nok lige så dyr som 2 stk. Dell 2001FP
> skærme- jeg vil gætte på en pris omkring 18.000-22.000 kr for denne
skærm.

Jeg gætter på nærmere 60-80.000 - den ligner i øvrigt meget IBM T221-DG5,
som har været på markedet et stykke tid nu.

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-11-03 04:04

> Jeg gætter på nærmere 60-80.000 - den ligner i øvrigt meget IBM T221-DG5,
> som har været på markedet et stykke tid nu.

Det er for meget - max 25 kilo for sådan en børge :)

Jeg må prøve at hutle mig igennem med mine 2 X [1600X1200] indtil de falder
lidt i pris :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-11-03 00:44

Esben skrev:

> I dag findes der næppe grafikkort der kan håndtere 3840x2400,
> måske lige bortset fra Matrox G200 MMS - men det er trods alt en
> gammel traver.

Matrox sendte følgende kort på markedet forleden som netop er beregnet
til højopløste TFT-skærme, for de har jo efterhånden været på markedet
længe (IBM T221 og Viewsonics VP2290b f.eks.).

<http://www.matrox.com/mga/archive_story/sept2003/p_hr256.cfm>.

Madsen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-03 01:04

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> <http://www.matrox.com/mga/archive_story/sept2003/p_hr256.cfm>.

Eeeekk en pris.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-11-03 04:01

> Kvalitet koster. ;)

Jeg vil kalde det en sund pris :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-11-03 01:13

Bjarke Andersen skrev:

> Eeeekk en pris.

Kvalitet koster. ;)

Madsen.

Fra : Kay

Dato : 14-11-03 10:37

I know it's awful, but Bjarke Andersen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> "Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> crashed Echelon writing

> Hmmm kom også lige til at lægge mærke til strømforbruget. Jeg tror det
> er nej tak :)

150w er stadigvæk lidt mindre end en tilsvarende CRT-skærm. Jeg tror
derudover at højere strømforbrug vil være prisen for bedre tft'er, bare vent
og se.

Kay