Dr's filmland: Hvor mange hatte fik Matrix~
Fra : Jim Andersen

Dato : 13-11-03 15:25

Eller popcorn-bægre eller tommelfingre eller....?

/jim

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-11-03 15:33

Jim Andersen skrev:

> Eller popcorn-bægre eller tommelfingre eller....?

Filmland holdt pause i den uge, "Matrix Revolutions" havde premiere. Men
filmen fik 4 stjerner på hjemmesiden http://dr.dk/kultur. Det var dog
ikke Søren Høy, der anmeldte filmen, men Per Juul Carlsen.

Det undrer mig i øvrigt, at artiklen på hjemmesiden nu er skåret
kraftigt ned i forhold til den første offentliggørelse på premieredagen.

--
Mvh.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-11-03 20:55

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> wrote in message

> Filmland holdt pause i den uge, "Matrix Revolutions" havde premiere. Men
> filmen fik 4 stjerner på hjemmesiden http://dr.dk/kultur. Det var dog
> ikke Søren Høy, der anmeldte filmen, men Per Juul Carlsen.

De havde den med i onsdagens program (12/11).

Jg var enig i anmeldelsen (sad faktisk og frydede mig over nedsablingen)
indtil de nåede til det punkt hvor de konkluderede at filmen
set som ren actionfilm lå langt over gennemsnittet.

Hvis det er sandt, så har jeg hermed set min sidste actionfilm

/Brian

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-11-03 10:50

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote:

>"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> wrote in message

>De havde den med i onsdagens program (12/11).

Det kan ses her: http://www.dr.dk/p1/ram_seneste/ft_seneste.ram

Peter

Fra : Tenzel Kim

Dato : 17-11-03 02:36

Brian Nielsen wrote:
> Jg var enig i anmeldelsen (sad faktisk og frydede mig over nedsablingen)
> indtil de nåede til det punkt hvor de konkluderede at filmen
> set som ren actionfilm lå langt over gennemsnittet.

Personligt kunne jeg dog langt fra give anmelderen ret i a bilsekvensen
fungerede utrolig godt. Netop den scene der blev vist lige efter han
sagde det (den hvor man ser en agent hoppe fra en bil og lande på en
anden der smadrer) var ufattelig dårligt lavet og lugtede ufattelig
langt væk af computer. Måske havde det hjulpet hvis de ikke også havde
sat farten ned til slowmotion i netop det øjeblik han rammer bilen da
det kun forværrede effekten.

Tenz.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-11-03 10:07

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

> [...]
>langt væk af computer. Måske havde det hjulpet hvis de ikke også havde
>sat farten ned til slowmotion i netop det øjeblik han rammer bilen da

Øh, det meste af Matrix foregår i en computer. Så er det vel ok, at det
lugter langt væk af computer?

Peter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-11-03 10:43

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> escribió

> [...]
havde
> sat farten ned til slowmotion i netop det øjeblik han rammer bilen

Lige præcis den Slow-mo kan jeg også godt ærge mig over, ikke så
meget fordi jeg syntes det ser kunstigt ud (den slags er jeg
alligevel elendig til at få øje på), men fordi det ser meget mere
flydende og imponerende ud uden slow-mo. I en af de teasers der blev
udsendt, så man netop effekten uden slow-mo.