Samenfletning af flere GEDcom filer
Fra : Hans Henrik Honore

Dato : 13-11-03 13:55

Hej gruppe.

Hvilket program håndterer dette problem bedst:

Jeg har en database med temmelig mange personer. Jeg har den såvel i BK som
i Winfam.
Ydermere har jer 4 GEDcom filer som jeg har fået fra gode
slægtforsker-kollegaer, som indeholder en stor del af de samme personer som
jeg har i forvejen, foruden temmelig mange nye personer som skal knyttes til
min egen slægt.
Hvilket program (BK eller Winfam) eller evt. et 3. eller 4...... program kan
håndtere sådan en sammenfletning bedst.
Findes der et program som gør det muligt at "plukke" i en Gedcom fil, og
dermed "klippe - klistre" enkeltpersoner til min egen database.
Er der ellers nogen (bitre) erfaringer jeg skal være opmærksom på for at
gøre arbejdet så nemt som muligt.

v.h.

Hans Henrik
,,,,,,
o( '¤' )o
| ¨ |

Fra : Evan Agerbo

Dato : 14-11-03 01:30

Hej Hans

Jeg har også haft samme "problem" og fik nogle gode forslag her fra gruppen,
men jeg kom frem til at det bedste program var det Amerikanske Legacy som
jeg hentede en gratis kopi af på deres hjemmeside. Efter installation og et
par forsøg virkede det rigtig godt. Så held og lykke

VH Evan

Fra : torleif haugødegård

Dato : 16-11-03 00:20

On Thu, 13 Nov 2003 13:55:10 +0100, "Hans Henrik Honore"
<3xh.consult@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>dermed "klippe - klistre" enkeltpersoner til min egen database.
>Er der ellers nogen (bitre) erfaringer jeg skal være opmærksom på for at

TMG kan enkelte håndtere flere uavhengige datasett i samme prosjekt,
feksempel ett datasett for hver importert GEDCOMfil.
Det er enkelt å slå sammen datasettene, eller kopiere personer fra ett
til et annet.
Det er også gode funksjoner for å slå sammen dobbeltgjengere som kan
bli resultatet av sammenslåtte datasett.

PS: TMG finnes også med DANSK språk i dagens versjon 5.09.
Demo kan hentes på hjemmesiden nedenfor:

Torleif Haugødegård, Hamar
tha@tha.no
www.tha.no

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-11-03 11:02

"Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev Thu, 13 Nov 2003
13:55:10 +0100

>Findes der et program som gør det muligt at "plukke" i en Gedcom fil, og
>dermed "klippe - klistre" enkeltpersoner til min egen database.

Ja, der findes flere.

Feks GedSplit: http://www.dis-danmark.dk/program/gedsplit.asp
eller GenViewer: http://www.mudcreek.ca/

De har begge den fordel (fremfor egentlige slægtsprogrammer) at de kan
håndtere endog meget store filer og måske *især* at de indlæser og viser
rub og stub alt hvad der er i gedcomfilen - og gemmer de udvalgte dele
igen fuldstændig uændret.

Du risikerer altså ikke at miste data pga. de forskellige programmers
divergerende opfattelse af gedcom standarden allerede i
udskilningsfasen.

GenViewer er samtidig (efter min ringe mening) det absolut bedste
program til at danne en selvkørende gedcom-fil man kan sende til moster
Anna i julegave. Den kan afvikles fra cd-rom, harddisk, USB-drive, etc.
og kræver absolut ingen installation på brugerens computer.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred