skift af øjnefarve hos killinger ?????
Fra : Tournesol

Dato : 13-11-03 13:36

Hej

jeg kan lige høre hvornår skifter killinger øjnefarve????

Jeg har lagt mærke til at shehvide den ene af min killingers ene øje virker
mørker end det andet,kunne hun måske blive odd eye????

katte knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-11-03 14:57

Hejsa

Ja det lyder din kat er ved at blive odd eyd killingerne er normalt
skifter de ved 5-6 ugers alderen mener jeg.

Men prøv at tage og holde hende op mod lyset, hvis du syntes hendes pupil i
det lyse øje er mere rødlig så blvier hun nok odd eyd, eller tag evt. et
billede så plejer man at kan se det, prøv at se hende hun killingen her.

http://www.dansbjerg.dk/images/petruska.JPG

http://www.dansbjerg.dk/images/pablo%20og%20petruska2.JPG

Mener hun er ca. 6 uger på bilelderne, der ses det tydelig.

MVH
Gitte
www.sacala.dk - killinger ventes i weekenden

Fra : Pia J

Dato : 13-11-03 14:58

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Ja det lyder din kat er ved at blive odd eyd killingerne er normalt
> skifter de ved 5-6 ugers alderen mener jeg.

Det er vist forskelligt - mine var stadig blå-øjede da de var 8 uger, men
havde skiftet da jeg fik dem.

:Pia

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-11-03 15:18

> Det er vist forskelligt - mine var stadig blå-øjede da de var 8 uger,
> men havde skiftet da jeg fik dem.

Ja er lige ved at lure mine bilelder og det er nok nærmere omkring de 6-8
uger de skifter men tit kan man godt se detpå dem som forbliver blå og
dem som er dd eyed, når man tager billeder, havde jo æren af at opdrætte ham
her http://www.dansbjerg.dk/word/felix.htm og han ahvde altid røde pupiller
på bilelder som lille

MVH
Gitte

Fra : Tournesol

Dato : 13-11-03 15:26

hejsa

> Det er vist forskelligt - mine var stadig blå-øjede da de var 8 uger,
> men havde skiftet da jeg fik dem.

ok det sker vel også gradvis eller måske er det forskelligt fra race til
race

katte knus henriette

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Tournesol

Dato : 13-11-03 15:24

hejsa

> Ja det lyder din kat er ved at blive odd eyd killingerne er
> normalt skifter de ved 5-6 ugers alderen mener jeg.

ok så passer det meget godt for de er 6 uger i dag

> [...]
> pupil i det lyse øje er mere rødlig så blvier hun nok odd eyd, eller
> tag evt. et billede så plejer man at kan se det, prøv at se hende hun

Det kan jeg godt se.
På et af de billder jeg har taget har hun et rødt øje men på et andet ikke
..Det er tydeligt at det ene lige nu er grønt og det andet blåt men om det så
skifter ved jeg så ikke, baloo er ved at få to grønne øjne
Men spændene er det da

> Mener hun er ca. 6 uger på bilelderne, der ses det tydelig.

Det vil jeg give dig helt ret i

> killinger ventes i weekenden

Jeg venter også killinger i weekenden

katte knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : anja rasmussen

Dato : 13-11-03 16:25

> [...]
>
> Jeg har lagt mærke til at shehvide den ene af min killingers ene øje virker
> mørker end det andet,kunne hun måske blive odd eye????

Hej har du kigget i Stof & Stil???

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 13-11-03 17:44

"anja rasmussen" <anjaras44KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej har du kigget i Stof & Stil???
>

> Med venlig hilsen
> anja rasmussen

Hej Anja

Den kom vist i forkert tråd. Trods store anstrengelser og hjernevridninger,
kunne jeg altså ikke forstå, hvad du mente med dit svar, indtil jeg så den
anden tråd, hvor svaret passede )

--
Hilsen Denise

Fra : dpl

Dato : 13-11-03 19:05

Hvid dame der muligvis bliver odd-eye???
Jeg har været inde på din hjemmeside og kigge...jeg er forelsket... !

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Tournesol

Dato : 13-11-03 20:52

hejsa

> Hvid dame der muligvis bliver odd-eye???
> Jeg har været inde på din hjemmeside og kigge...jeg er forelsket... !

Hun er bare dejlig derfor bliver hun også her
Hun er den af killingerne der er mest aktiv >hæhæ< og har absolut sin egen
mening om tingene >grin< en rigtig kælepot med mortor det er de nu alle
sammen

Om hun bliver odd-eye ved jeg ikke helt endnu meeen man kan da håbe men hun
er skøn uanset hvad )
Jeg var helt vild da jeg fik afvide hun var en pige jeg ønsker mig nemlig
en hvid pige og lige henne var jeg ikke sikker på kønnet så jeg måtte lige
have expert hjælp

så jeg kan udemærket forstå din forelskelse

spin fra snehvide og henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : dpl

Dato : 15-11-03 09:43

Tournesol wrote:
> [...]
> mening om tingene >grin< en rigtig kælepot med mortor det er de nu alle

Det er da vist godt du beholder hende, ellers kunne jeg godt have blevet
fristet over evne *grin*.

Hilsen Dorthe - der "engang" skal have en odd-eye, hvid kat!
http://www.vildkat.dk/

Fra : Tournesol

Dato : 20-11-03 11:33

Hejsa

jeg har lagt en billede op på hjemmesiden

Alle de bud jeg har fået er at hun er odd eye selv om hennes øjne ikke
bliver røde når der bliver taget billeder

spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 20-11-03 12:00

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> jeg har lagt en billede op på hjemmesiden

Okay....det var tarveligt!
Hvis jeg var dig, så ville jeg nok holde min dør låst fremover!

Ej, spøg til side . Hold op hvor er hun bare SKØN! Ja, det er de andre
også. Jeg blev simpelthen bare nødt til at kigge billeder på din hjemmeside
. Nu har jeg jo godt nok bestemt mig til, at den næste familieforøgelse
skal være en somali eller burmeser, men de billeder kunne næsten få mig til
at konvertere .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Tournesol

Dato : 20-11-03 12:03

hejsa

> Okay....det var tarveligt!
> Hvis jeg var dig, så ville jeg nok holde min dør låst fremover!

vi har en god vagt hund til at passe på dem

> [...]
> næste familieforøgelse skal være en somali eller burmeser, men de
> billeder kunne næsten få mig til at konvertere .

tak de er bare skønne
Du skal da være velkommen også bare til en nusser >grin<

spin Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 20-11-03 12:38

> tak de er bare skønne
> Du skal da være velkommen også bare til en nusser >grin<

Ja.....ha, ha! Som om man kan nøjes med det .
Den der med "der-sker-jo-ikke-noget-ved-bare-at-kigge", den holder altså
ikke (jeg er en svag sjæl, jeg ved det godt....specielt overfor små, vamsede
pelsbolde ;oD).

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Tournesol

Dato : 20-11-03 12:37

hejsa

> [...]
> små, vamsede pelsbolde ;oD).
>

>fnis< de tskal du ikke være ked af sådan jeg det også
jeg skal snart ud og kigge ,og jeg tør godt væde på ,at jeg uaset hvad har
en uldtot med hjem >grin<

spin Henriette.
--
Dk Tournesol