Mistede min faste IP hos TDC!?
Fra : OldSmurf

Dato : 13-11-03 11:08

Synes lige jeg vil komme med et lille indlæg vedr. min TDC ADSL med fast IP.

Prøvede helt tilfældigt i går eftermiddags at logge på serveren hjemme ud
fra arbejde. Stor var overraskelsen, da meldingen Could not be found kom
Prøvede at pinge IP adressen - heller ikke hul igennem

Da jeg kom hjem prøvede jeg så den anden vej - ingen problemer. Aha! Så er
det nok IP adressen der er gået, tænkte jeg. Og et hurtigt kig på routeren
bekræftede dette. Ny IP :-/

Ringede straks til Erhverv Support - "Nej - du har da den IP adresse du skal
have." Så gravede han videre ... "Øh, det vist rigtig. Det er da mærkelig.
Det er da aldrig sket før. Prøv at genstarte din router"
Det hjalp ikke.
"Nu giver jeg dig din gamle IP adresse tilbage - der går lige en halv time.
Så genstarter du bare din router og så er alt OK"

Nå, en halv time efter: Nej. 2 timer efter: Nej. Men her til morgen: Ja -
alt er OK.

Nu har jeg ringet til Support igen med disse 4 spørgsmål:
1. Hvad gik der galt?
2. Hvor længe har min IP været "væk"? - Har lige selv fundet ud af (v.hj.a.
http://uptime.netcraft.com) at min IP forsvandt den 11. nov.
3. Hvor tit sker det for TDC kunder?
4. Hvad gør i for at forhindre at det sker igen?

Og nu venter jeg .....

Hilsen,
Jens

Et lille PS.
Har lige selv fundet ud af (v.hj.a. http://uptime.netcraft.com) at min IP
forsvandt den 11. november :-/

Fra : Martin Damberg

Dato : 13-11-03 11:46

"klip"
> [...]
> http://uptime.netcraft.com) at min IP forsvandt den 11. nov.
> 3. Hvor tit sker det for TDC kunder?
> 4. Hvad gør i for at forhindre at det sker igen?

Det skyldes sikkert dobbelt routning af din IPadresse/net i TDCs net, hvis
de er kommet
til at bruge din IPadresse/net andet sted i netværket .. sker engang
imellem.

Martin
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke UNI-C

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 13-11-03 12:09

"OldSmurf" <Oldsmurf56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://uptime.netcraft.com) at min IP forsvandt den 11. nov.
> 3. Hvor tit sker det for TDC kunder?
> 4. Hvad gør i for at forhindre at det sker igen?

Hæhæ men servicen er fuldstædig i helt top, velkommen i den klub jeg er
meldt ud af *LOL* Håber det lykkes for dig i den sidste ende.
Mvh. Kurt Daniel Conradsen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-11-03 12:56

> 3. Hvor tit sker det for TDC kunder?

Jeg har haft fast ip hos TDC i knap et års tid, og der har aldrig været
skyggen af problemer.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : OldSmurf

Dato : 13-11-03 13:12

Snip
> Jeg har haft fast ip hos TDC i knap et års tid, og der har aldrig været
> skyggen af problemer.
Snap

Skulle det være betryggende? Jeg har haft fast min IP i mere end to år - og
det er første gang det sker :-/

/Jens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-11-03 13:15

> Skulle det være betryggende?

Bevares - du må undskylde jeg svarer.

Fra : OldSmurf

Dato : 13-11-03 13:45

Snip
> Bevares - du må undskylde jeg svarer.
Snap

Sorry - det var skam ikke ondt ment. Det er bare svært at trykke sig ud en
gang imellem.
/Jens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-11-03 14:33

> Sorry - det var skam ikke ondt ment. Det er bare svært at trykke sig ud en
> gang imellem.

Ok, godt ord igen =)

Fra : Hans

Dato : 13-11-03 14:30

> Snip
> Snap
>
> Skulle det være betryggende? Jeg har haft fast min IP i mere end to år -
og
> det er første gang det sker :-/

Under punkt 7a i abonnementsbetingelser finder du bl.a.:

"TDC har ret til at ændre kundens faste ip-adresser, når det er påkrævet af
hensyn til trafik, drift eller tekniske forhold........."

Det eneste som er smuttet for dem er, at du ikke er blevet informeret, men
dette i sig selv er da irriterende nok.

/ Hans

Fra : OldSmurf

Dato : 17-11-03 09:59

Snip
> [...]
> hensyn til trafik, drift eller tekniske forhold........."
>
> Det eneste som er smuttet for dem er, at du ikke er blevet informeret, men

Hm - tja, men de undskyldte da i telefonen og rettede det tilbage igen :-/

Nå ja - en lille fodnote: jeg hørte - som forventet - aldrig mere til Lars
fra TDC erhverv med en forklaring eller andet

/Jens

Fra : Tim Christensen

Dato : 17-11-03 14:51

Hans wrote:

> "TDC har ret til at ændre kundens faste ip-adresser, når det er påkrævet af
> hensyn til trafik, drift eller tekniske forhold........."

Når de bare kunne rette adressen tilbage igen så var ændringen nok ikke
påkrævet.

Mvh

Tim

Fra : OldSmurf

Dato : 18-11-03 08:47

Snip

> Når de bare kunne rette adressen tilbage igen så var ændringen nok ikke
> påkrævet.
Snap

nej vel ...?

/Jens