Tilløberkat....slutningen :-(
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-11-03 10:13

Hej.

Ja, så er det overstået ! (henviser til indlæg:
"Øv,øv....tilløberkat").

I går var jeg hos dyrlægen og hente en kattefælde. Da jeg kom hjem, sad
katten på trappen og ventede. Jeg gav den mad som jeg plejer, da jeg
ikke ville risikere at fange den om aftenen, og så først kunne komme til
dyrlægen her til morgen. Inden jeg gik i seng, satte jeg fælden op, for
så skulle jeg da ikke bakse med det her til morgen, hvor jeg i forvejen
plejer at have rigelig travlt! Da jeg så stod op, så jeg at klappen var
gået ned! Jeg var overbevist om, at det havde blæst eller sådan noget,
så klappen var blæst ned. Men næ, nej! Han sad lige så fint inde i
fælden. Puha, hvor fik jeg det bare dårligt. Jeg havde allermest lyst
til at åbne fælden og lukke ham ud igen :-/. Men nu var jeg lissom nødt
til at gennemføre det, jeg havde sat igang. Og det var jo heller ikke
holdbart i længden.

Så afsted det gik til dyrlægen! Hun var heldigvis sød og gav mig en god
pris på det der skulle gøres. Men det var nu ikke lige det, jeg tænkte
mest på der! Og jo jo...jeg fældede ganske vist en lille tåre - over en
kat jeg aldrig har rørt ved!

Men jeg forstår det bare ikke. Jeg ved, jeg har gjort en god
gerning....hvorfor har jeg det så så dårligt ? Naboerne bliver
glade, katten skal ikke kæmpe sig igennem vinteren, og sidst - men ikke
mindst - kommer han ikke til at lave nogen uønskede killinger til
foråret. Men jeg kommer nu til at savne ham alligevel. Hans besøg var
blevet en helt naturlig del af hverdagen, og han var nu vældig sød og
charmerende på sin egen måde. Og han var blevet kanonflot, efter han var
begyndt at få mad hver dag! Og mine egne misser skal undvære
live-underholdning om aftenen.

Ja, ja.....det kunne nok ikke være anderledes. Men jeg håber ved gud
ikke, at skulle igennem det igen. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil
hjælpe en stakkels kat igen - jeg kunne ikke bære på samvittigheden at
lade være, men hvis der er flere misser, der har tænkt sig at søge hjælp
hos mig, må de altså gerne vente, til jeg er kommer over ham her .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-11-03 10:57

"Helle Frederiksen" <hfKATTE@BAKKEdlgnet.dk> skrev i en meddelelse news:3fb34b2ed51a5@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> Hej.
>
> Ja, så er det overstået ! (henviser til indlæg:
> "Øv,øv....tilløberkat").

Hej Helle

Jeg forstår godt, at du synes det var en svær beslutning,
men tro mig, du har gjort det bedste for katten i det lange løb.
Jeg har selv været ude for det samme med en forvildet kat, der holdt til i vores gård.
Den var ikke til at komme helt tæt på, så jeg havde aldrig fat i den.
Men jeg fodrede den da i de 14 dage, den var her,
selvom nogle af naboerne godtnok knurrede!
Den blev indfanget af Kattens Værn og aflivet med det samme,
da den var i dårlig stand og også for vild til at få et nyt hjem.
Det var i øvrigt også en hankat, ganske ung, så mit bud er,
at han er blevet varpet ud, da han blev kønsmoden
og man ikke ville ofre en kastration på ham!
Måske er det samme tilfældet med "din" kat??
Men selvfølgelig kan de også have strejfet langt omkring
og så ikke kunne finde hjem igen.

Så Helle, du har gjort hvad du kunne - og du sørgede for,
at katten ikke skulle kæmpe sig igennem en vinter - jeg synes, det er flot gået!!

Og så vil jeg lige tilføje, at nok kunne du have givet den et varmt
sted at sove og foder, så den ikke led nød, men der var jo lige det med naboen.
Hvis han havde set sig gal på katten, så er det jo ikke sikkert,
han havde handlet ligeså humant, som du gjorde.

Så igen - det var den rette beslutning -.
men vel gør det ondt, især når man efterfølgende
ser på sine egne velpassede, forkælede katte!!

mange hilsner fra Eva

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-11-03 13:37

> Hej Helle

Hej Eva.

> Jeg forstår godt, at du synes det var en svær beslutning,
> men tro mig, du har gjort det bedste for katten i det lange løb.

Tak for de søde ord . De lunede!
Men jeg er godt nok stadig påvirket af situationen. Der skal nok lige gå
et par dage.

> [...]
> Den blev indfanget af Kattens Værn og aflivet med det samme,=20
> da den var i dårlig stand og også for vild til at få et nyt hjem.

Ja, man kunne jo bare lade være med at fodre den! Men det kan man jo
heller ikke få sig selv til. Godt der blev gjort noget så hurtigt, når
nu dens tilstand var så dårlig.

> [...]
> og man ikke ville ofre en kastration på ham!
> Måske er det samme tilfældet med 'din' kat??
> Men selvfølgelig kan de også have strejfet langt omkring

Ja, det kan da godt være. Jeg har bare på fornemmelsen, at ham her var
født i det fri. Hans adfærd viste i hvert fald, at han ikke havde været
i menneskehænder. Han tolererede min tilstedeværelse, men nok mest
fordi, når jeg viste mig, så fik man noget at spise .

> Så Helle, du har gjort hvad du kunne - og du sørgede for,=20
> at katten ikke skulle kæmpe sig igennem en vinter - jeg synes, det er =
> flot gået!!

Tak !

> Og så vil jeg lige tilføje, at nok kunne du have givet den et varmt=20
> sted at sove og foder, så den ikke led nød, men der var jo lige det =
> med naboen.
> Hvis han havde set sig gal på katten, så er det jo ikke sikkert,=20
> han havde handlet ligeså humant, som du gjorde.

Du har ret! Det var nok naboen, der gjorde udslaget. Jeg vil ikke påstå,
at han havde set sig direkte gal på katten. Han sagde det da også på en
pæn måde. Men der er bare lige det, at man ikke rigtig må have kat hvor
vi bor. Alle ved dog, at vi har dem og synes de er søde. Men hvis
naboerne begynder at blive irriteret over, at jeg fodrer en herreløs
kat, så bliver det måske lige pludselig et problem med mine egne
(inde-)katte, og det vil jeg altså ikke risikere. De kommer trods alt i
første række! Så jeg skulle helst holde mig på god fod med naboerne.

> Så igen - det var den rette beslutning -.=20
> men vel gør det ondt, især når man efterfølgende=20
> ser på sine egne velpassede, forkælede katte!!

Tak - igen ! Og hvor har du dog ret!! Mine egne misser fik også lige
et par ekstra kram, inden jeg kørte med ham (tilløberen) i morges. Og nu
glæder jeg mig meget til at komme hjem til dem igen. Så kan man i det
mindste kramme-sørge lidt .

> mange hilsner fra Eva

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ragna

Dato : 13-11-03 16:57

Hej Helle!

Din historie bringer et minde frem hos mig fra vores unge dage, hvor vi også
havde taget os af en tilløber-kat, som havde et par grimme, halvlægte sår på
forpoterne - som om katten havde været i en eller anden slags fælde.
Vi tog den ind trods vores egen kats fjendtlighed, for den var venlig og let
at få fat i, men da vi kiggede nærmere, opdagede vi en del bare pletter i
pelsen.
Dyrlægen fortalte, at de halvlægte sår ikke var noget problem, men det
værste var, at den var angrebet af hårsækmider(tror jeg , han kaldte det),
og dengang var den slags meget svært at kurere, ifølge hans udsagn næsten
håbløst, så han rådede os til aflivning.
Yderligere mente han, at det var meget smitsomt, og at vi skulle tænke på
vores egen kat.
Jeg kan endnu huske, hvor dårligt vi havde det, da vi vendte om og gik
derfra og efterlod den lille fyr til døden. Vi følte, at vi havde svigtet
dens tillid, og som du også siger, så skulle der gå nogle dage, før vi kunne
klare at tænke på det.
Dit forløb har så været mere langvarigt end vores, og derved sætter det sig
dybere spor; men det er helt sikkert, at du har gjort det rigtige, selv om
det gør ondt nu.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-11-03 13:27

Helle Frederiksen <hfKATTE@BAKKEdlgnet.dk> writes:

> Hej.

[...]
> [...]
> til at åbne fælden og lukke ham ud igen :-/. Men nu var jeg lissom nødt
> til at gennemføre det, jeg havde sat igang. Og det var jo heller ikke

Det er nu meget forståeligt, er sikker på at vi er mange som ville
have det lige sådan..
Og nej det ville ikke være holdbart i længden, hører også til typen
som helst af alt ville frelse alle katte og have det som i mit svar i
en anden tråd. Så dem som ingen vil have fra internater mm, fordi de
ikke lige er killinger, kunne få et godt sted at leve deres liv...

> [...]
> pris på det der skulle gøres. Men det var nu ikke lige det, jeg tænkte
> mest på der! Og jo jo...jeg fældede ganske vist en lille tåre - over en

ThumbsUp til din dyrlæge for det.

> Men jeg forstår det bare ikke. Jeg ved, jeg har gjort en god
> gerning....hvorfor har jeg det så så dårligt ?

Joe jeg kunne nok finde et par grunde eller tre, det er ikke nemt at
leve med at skulle træffe en sådan beslutning. Specielt ikke når der
jo er tale om en sund og rask kat, som forholdene bare ikke er/har
været særlig gode for...

> [...]
> lade være, men hvis der er flere misser, der har tænkt sig at søge hjælp
> hos mig, må de altså gerne vente, til jeg er kommer over ham her .

Nej det kunne det ikke. Stort trøstekram med spinbrum til dig fordi du
prøvede, at gøre det bedste og så tog konsekvensen da det ikke kunne
lykkes...

Jeg er sikker på, at han har tilgivet dig og at han venter ved foden
af regnbuebroen sammen med de andre misser i dit liv, når tiden er
inde og i skal krydse den sammen.

Jeg kan kun tilføje : Godt gået, gid flere var som dig

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-11-03 14:10

Hej Henrik.

[snip....en masse søde og opmuntrende ord]

> Nej det kunne det ikke. Stort trøstekram med spinbrum til dig fordi du
> prøvede, at gøre det bedste og så tog konsekvensen da det ikke kunne
> lykkes...

Mange tak . Hvor er I bare søde!

> Jeg er sikker på, at han har tilgivet dig og at han venter ved foden
> af regnbuebroen sammen med de andre misser i dit liv, når tiden er
> inde og i skal krydse den sammen.

Årh, altså *snøft*! Jeg har kun læst Regnbuebroen én eneste gang, og jeg
kan mærke, at jeg bestemt ikke skal læse den igen i dag! Det er
rigeligt, det du har skrevet . Men jeg håber du har ret. Man føler
sig bare som det ondeste menneske i verden, når man slæber afsted med en
hvæsende, spruttende mis - mod dens vilje.

> Jeg kan kun tilføje : Godt gået, gid flere var som dig

Tak *rødme* .

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-11-03 00:07

Helle Frederiksen <hfKATTE@BAKKEdlgnet.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Helle

> [...]
> sig bare som det ondeste menneske i verden, når man slæber afsted med en
> hvæsende, spruttende mis - mod dens vilje.

Jeg har ikke læst regnbuebroen siden i april og det vil vare mange år
før jeg tør gøre det igen uden en tagrende med direkte afløb til
kloakken...

Ja, jeg er overbevist om at jeg har ret, kan godt være at det er
selvbedrag... Men det gør det muligt for mig at leve med savnet af dem
som er gået forud og giver en form for ro indvendig, som jeg ikke
ville undvære..

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-11-03 15:53

Hej Helle!
Du ha rgjort det bedste for katten! Det der er ikke et værdigt
katteliv.
Hvor var den heldig at den lige præcis kom til dig

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar d. 24/11-03

Fra : Kate

Dato : 16-11-03 00:38

Helle Frederiksen <hfKATTE@BAKKEdlgnet.dk> wrote in

> Ja, så er det overstået !

Hej Helle

Kan godt forstå du har det skidt for det er altid svært at agere Gud på
den måde, men du må nok gøre dit bedste for at fortælle dig at du
gjorde det rigtige for missen. Han hvade sansynligvis ikke overlevet
vinteren uden din hjælp og hvilket liv ville han kunne være blevet
henvist til.

Jeg synes som de andre at du har gjort en rigtig og god gerning for den
stakkels mis.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-11-03 14:56

Hej igen.

Hmmm......? Jeg skrev ellers et indlæg i weekenden, men det lader vist til,
at det er blevet væk?

Jeg ville såmænd bare endnu engang sige tak for alle de søde og opmuntrende
ord . Det er bare så dejligt at kunne læsse af til jer andre
"kattetosser" ;oD. Andre jeg har snakket med, har ikke helt kunne forstå, at
jeg kunne flippe sådan over en "fremmed" kat.

Jeg får det dog bedre og bedre med min beslutning. Specielt i det her vejr
med regn og kulde. Nu ved jeg da, at han ikke ligger våd og kold og fryser i
et buskads.

Jeg snakkede forøvrigt med naboen, og han var glad for, at det var
overstået. Faktisk havde han det også ret skidt over situationen. Og for
lissom at gøre det lidt godt igen, havde han købt en dåse kattemad til mine
misser . Det synes jeg faktisk var meget sødt. Så ingen sure
miner.....dejligt!

Men det er godt nok stadig mærkeligt, at han ikke kommer mere. Jeg har også
taget mig selv i at kigge efter ham flere gange. Og jeg har nok ikke gjort
det for sidste gang .

Men tak.....det var bare det jeg ville sige .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-11-03 16:47

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse news:bpd81f$ek0$1@sunsite.dk...
> [...]
> det for sidste gang .
>
> Men tak.....det var bare det jeg ville sige .

Hej Helle

Godt at høre, at du er ved at komme lidt ovenpå igen!

Jeg synes stadig, at du gjorde det rigtige for katten,
nu har den det godt, hvor den er og skal ikke fryse og være sulten og bange mere!
Jeg ved godt, at du fodrede den, så den ikke led nød,
men det er jo ikke sikkert, at den ville blive - og skulle du ikke også flytte??
Med hensyn til din nabo, så synes jeg faktisk,
at det var vældig sødt af ham, at komme med en lille gave til dine katte
- og han var jo heller ikke direkte forbandet på tilløberkatten kunne jeg forstå på dig!

giv dine egne mitter en megakrammer

mange hilsner fra Eva

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 19-11-03 09:27

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Ja, det er en dejlig fornemmelse, at den dårlige samvittighed er begyndt at
vende sig til god .

Vi har nu ikke planer om at flytte inden for nærmeste fremtid, men det er
ikke meningen, at vi skal blive boende her altid. Så dukker det rigtige sted
lige pludselig op, så slår vi selvfølgelig til. Og det er jo ikke sikkert,
at de næste beboere er lige så glad for katte, som jeg er.

Og m.h.t. naboen, så var han bestemt ikke forbandet på katten. Han syntes
også, at den var vældig sød. Men jeg kunne nu også godt forstå ham. Han har
tit hoveddøren stående på klem, og den kære mis var jo begyndt at føle sig
hjemme, og det indebar jo afmærkning af "hans" territorie. Så der har
sikkert være en herlig duft ;oD. Og naboen havde jo ikke bedt om at "få"
kat. Men det lunede bestemt med den lille gave.

Så snart jeg lander derhjemme, får misserne lov til at indkassere en
megakrammer (eller to..) .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.