MS Windows
briani 27239
Ramdisk til visse foldere ?
Fra : Kurt Larsen

Dato : 13-11-03 09:49

Hejsa

W2k/US
Jeg ville gerne kunne lægge temporære og cache foldere på en ramdisk, for
derved at få slettet alt ved reboot.

Nogen der ved om man kan oprette ramdiske i w2k, og hvordan man får win til
at skrive/læse i disse i stedet for på HD.

Det er bl.a. cookies, javacache, temp, temp inet, history, osv som jeg vil
af med hver gang der bootes.

Kurt

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-11-03 10:24

Kurt Larsen skrev :
> [...]
> at skrive/læse i disse i stedet for på HD.
>
> Det er bl.a. cookies, javacache, temp, temp inet, history, osv som jeg vil

Ram disk i W2k oprettes ved hjælp af buyware programmer i W2k. Jeg tror ikke
at den gamle Ramdrive vil virke mere.
Men det giver dig et problem da Temp oprettes før Ram disken og så duer din
idé ikke.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Leif Poulsen

Dato : 13-11-03 19:29

"Kurt Larsen" <kurt.larsen@.> skrev i en meddelelse
> [...]
> at skrive/læse i disse i stedet for på HD.
>
> Det er bl.a. cookies, javacache, temp, temp inet, history, osv som jeg vil

Hej

Kan du ikke bare skrive et lille script, der sletter filerne og i
registreringsdatabasen sætte den til at køre enten ved nedlukning eller ved
boot.

Mvh

Leif

Fra : Kurt Larsen

Dato : 14-11-03 01:16

"Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> wrote in

> Kan du ikke bare skrive et lille script, der sletter filerne og i
> registreringsdatabasen sætte den til at køre enten ved nedlukning
> eller ved boot.

Det er faktisk sådan jeg gør pt, men havde det været en ramdisk så ville
det megahurtigt

Har også anvendt programmer som gør det eminent ved at de også finder alt i
registry og sletter dette. Benyttede bl.a. EvidenceEliminator, men så fik
den en ny feature hvor man kunne afmagnetisere ubrugte klynger af
harddisken, og hvor man kunne overskrive fileslack. Men samtlige filer på
hele disken var ulæselige efter at den "havde ryddet op"

Fra : _paul

Dato : 14-11-03 05:55

Jeg har en ramdiskdriver fra MS som kører fint på XP.
Mail mig, så kan du få den som zipfil
getpaul-snabelA-get2net.dk