Unberable Lightness of Being
Fra : Razzle

Dato : 15-04-01 11:19

Er ubærelig dyr: 36$ på Amazon.com !!

For mig var det filmen, der i sin tid fik mig til at samle på film i det
hele taget. Men nu er min VHS-udgave så gullig, at det efterhånden er et
must at anskaffe den på DVD. Men 36$ - nogen der ved hvorfor den er så dyr?
"Criterion Collection" - hvad står det for, er det noget, der skyder prisen
i vejret.

Æv også.....

Razzle

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-04-01 12:12

On Sun, 15 Apr 2001 12:18:46 +0200, "Razzle" <razzle@rhk.dk> wrote:

>Er ubærelig dyr: 36$ på Amazon.com !!

Det er nok en ringe trøst at at $36 er billigt i forhold til Criterion
kataloget. Der er prisen $39.95.
http://www.criterionco.com/

> [...]
>"Criterion Collection" - hvad står det for, er det noget, der skyder prisen

Criterion Collection er dyre. Jeg har nogle stykker som ellers ikke
kunne fås: Blood for Dracula, The Harder They Come og Yojimbo.

Seven Samurai har jeg købt hos www.blackstar.co.uk - den er udgivet
af bfi (British Film Institute), og var noget billigere. Så måske kan
du finde Unberable Lightness of Being i Europa.

Kurt Brixen

Fra : HKJ

Dato : 15-04-01 18:19

"Razzle" <razzle@rhk.dk> wrote in message
> [...]
dyr?
> "Criterion Collection" - hvad står det for, er det noget, der skyder

Criterion Collection er et selskab der udgiver specielle film, normalt
bliver der gjort forholdsvis meget for at lave god billed og lydkvalitet,
samt indsamle extra matriale. Men de tager sig betalt for det.

Når du siger at den var den film der fik dig started på at samle på film er
en CC udgave måske det helt rigtige, men de påstår på deres hjemmeside at
oplaget er udsolgt så det er ikke sikkert at du kan få den.

Deres hjemmeside: http://www.criterionco.com/

Fra : Paul Samsig

Dato : 16-04-01 15:39

"Razzle" <razzle@rhk.dk> skrev i en meddelelse news:9bbsp8$1a7q$1@news.net.uni-c.dk...
> Er ubærelig dyr: 36$ på Amazon.com !!

Prøv http://www.dvdpricesearch.com hvis du vil finde priser på reg. 1 DVDer, den billigste er $27.99

Vær dog glad for det ikke er John Woos The Killer i Criterion edition du er på jagt efter, den sælges på på ebay til $150+ !!!

--
pds