Deling af internet uden 'Internetdeling'-f~
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-11-03 02:33

Hey,

hvordan kan jeg dele min Internetforbindelse, uden at bruge den funktion i
Windows der hedder Internetdeling?
Problemet er at min router optager plads 192.168.0.1 og derfor kan
Internetdeling ikke bruges. Desuden bruger jeg portforwarding og derfor skal
(og får) min maskine altid have den samme ip, nemlig 192.168.0.2.
Er der en måde at køre et eller anden gatewayprogram eller lignende?

Jeg har to netkort i min WinXP Pro-maskine.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-03 02:56

"Trygleren [9000]" <HesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> crashed Echelon
writing news:3fb2df33$0$94868$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> derfor skal (og får) min maskine altid have den samme ip, nemlig
> 192.168.0.2. Er der en måde at køre et eller anden gatewayprogram

Skaffe et andet rotuer program? WinProxy, SyGate, WinGate osv. osv. Tucows
er nok et godt sted at starte.

--
Bjarke Andersen

Fra : MJ

Dato : 13-11-03 14:17

On Thu, 13 Nov 2003 02:32:36 +0100, "Trygleren [9000]"
<HesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> wrote:

> [...]
>Er der en måde at køre et eller anden gatewayprogram eller lignende?
>
>Jeg har to netkort i min WinXP Pro-maskine.

Hvad er problemet med internetdeling ??

Du bliver altså lige nød til at fortælle lidt mere om dine maskiner,
opsætning og hvorledes de skal benyttes....

Den der løsning som en anden foreslår med proxysoftware er ikke
nødvendig, det kan routeren sagtens klare....

MJ

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-11-03 14:41

> Du bliver altså lige nød til at fortælle lidt mere om dine maskiner,
> opsætning og hvorledes de skal benyttes....

Ja okay, jeg har bare postet een gang med fuld info og fik intet svar. Folk
har det med kun at skimme store indlæg =)

Morpheus: "Here we go!"
To maskiner, A og B, får ip fra routeren. A har desuden et trådløst netkort
monteret, som skal give min bærbar maskine, C, internet. Da C ikke går
direkte i routeren (og jeg ikke har et accesspoint, men bruger Ad Hoc), skal
C få internet fra min maskine A.

Aktiverer jeg WinXps ICS, så VIL den sætte min ip til 192.168.0.1 - og den
går ikke, for den første ip tager routeren ALTID. Og det er ligegyldigt
hvilket ip-range jeg vælger, for routeren vil være forrest. Den indbyggede
DHCP-router kan kun uddele ip, på det range den er på.

> Den der løsning som en anden foreslår med proxysoftware er ikke
> nødvendig, det kan routeren sagtens klare....

Hvis jeg havde et accesspoint, ja =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen
Lars 'Trygleren' Winther
www.hesteskelet.dk -- Diametralsk modsætning ophæver tyngdeloven med krav om
forlig

Fra : MJ

Dato : 13-11-03 19:46

On Thu, 13 Nov 2003 14:41:14 +0100, "Trygleren [9000]"

> [...]
>hvilket ip-range jeg vælger, for routeren vil være forrest. Den indbyggede
>DHCP-router kan kun uddele ip, på det range den er på.

Jeg havde nu satset på et hardwarebaseret kort, så du kan tilslutte
dette til routeren også så slipper du for det roderi, som en
proxyserver nogen gange er

MJ