Matrix Revolutions (no spoiler)
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-11-03 01:49

Fik lige set subjekt, selv om jeg nærmest var blevet skræmt væk af den
voldsomt negative reaktion fra stort set alle omkring mig og på DKF.

Jeg forstår helt ærligt ikke hvorfor denne film er blevet rakket så meget
ned. Jeg må nødtvungent indrømme at jeg synes den er pragtfuld og at
Matrix-trilogien hermed er et fuldendt storværk. Måske har de mange negative
kommentarer om den haft sat mine forventninger gedigent ned hvorefter jeg
blev positivt overrasket, men ellers kan jeg ikke se hvorfor folk har været
så meget efter den som de har.

Det eneste der skulle være at sætte på den er halvkikset skuespil (det er nu
engang Keanu Reeves og de mange karakterer man kun får en hurtig
gennemgang af (der er dælenduneme mange).

Jeg har ikke noget imod al den snakken i filmen, jeg synes den passer til de
øvrige to og at den leverer den atmosfære der skal til og den historie det
hele drejer sig om. Jeg har heller ikke noget imod den endegyldige pointe og
synes ikke nødvendigvis den er kristen-dogmatisk (umiddelbart vill jeg sige
snarere tværtimod!) eller indeholdende andet overdrevent religiøst blæver.
Jeg finder afslutningen opløftende og lynende intelligent, givet
udgangspunktet. Jeg har så absolut ikke noget imod at give Matrix-trilogien
absolut topkarakter med UG, kryds og slange.

Og nej, jeg får ikke procenter og jeg fedter faeme ikke for nogen...

Christian Engelbrecht

Fra : Lars Petersen

Dato : 13-11-03 12:35

Enig!

/lars

Fra : Michael Skov

Dato : 13-11-03 15:28

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skriver:
>Fik lige set subjekt, selv om jeg nærmest var blevet skræmt væk af den
>voldsomt negative reaktion fra stort set alle omkring mig og på DKF.
........ osv

Ja jeg skylder også mine venner og alle her i gruppen en stor tak.
Jeg gik ind og så filmen med forventninger lig 0 (faktisk så jeg den i
palads fordi jeg ikke gad betale næsten 100.- for det jeg troede var det
rene bubæ)

Men jeg blev glædeligt overrasket over en god solid actionfilm.

og jeg er enig med dig i dine betragtninger.

MU!

Fra : Michael

Dato : 14-11-03 14:56

> Jeg finder afslutningen opløftende og lynende intelligent, givet
> udgangspunktet. Jeg har så absolut ikke noget imod at give
Matrix-trilogien
> absolut topkarakter med UG, kryds og slange.

Fuldstændig enig. Det virker som om at mange forventede den helt store
filosofiske forklaring på meningen med livet, eller noget i den stil. Jeg
synes også slutningen - og hele historien for den sags skyld - var
fantastisk, og derudover kommer så hele stemningen og de fede effekter i
filmen. Det ER en action-film, men klart en af de bedste jeg har set.

Det eneste, der irriterede mig lidt, var de lidt for lange kærligheds-scener
i både 2'eren og 3'eren. Jeg har ikke noget imod en god kærlighedsfilm, men
generelt fungerer lange "oh, I love you, kiss me" scener ikke særlig godt i
action-film

--
Michael

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 14-11-03 20:38

> Det virker som om at mange forventede den helt store
> filosofiske forklaring på meningen med livet, eller noget i den stil.

Tjah. Afhængig af hvordan man fortolker skidtet, så får man mere eller
mindre meningen med livet præsenteret sammen med afslutningen. Det er derfor
jeg er så begejstret for alle tre film i sammenhæng.

Tyg lidt på den...

> [...]
men
> generelt fungerer lange "oh, I love you, kiss me" scener ikke særlig godt

IMHO har det indtil videre fungeret ok i Ringenes Herre (og det mener jeg
vitterlig). Men den er så også en af de sjældne undtagelser der bekræfter
reglen...

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-11-03 12:57

C. H. Engelbrecht wrote:

> IMHO har det indtil videre fungeret ok i Ringenes Herre (og det mener
> jeg vitterlig). Men den er så også en af de sjældne undtagelser der
> bekræfter reglen...

Så du har fået et snig-kig på tre'eren ? Og dér kan vi se Aragorn og Arwen
pumpende løs i hinanden uden trikot'er ? Som Neo og hende dullen i Matrix
2...

Lyder spændende.....

/jim

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 21-11-03 23:58

> Så du har fået et snig-kig på tre'eren ? Og dér kan vi se Aragorn og Arwen
> pumpende løs i hinanden uden trikot'er ? Som Neo og hende dullen i Matrix
> 2...

Læg mærke til at jeg siger 'indtil videre'. Nej, jeg har ikke fået et
smugkig på Kongen Vender Tilbage (desværre).

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-11-03 10:53

C. H. Engelbrecht wrote:

> Læg mærke til at jeg siger 'indtil videre'. Nej, jeg har ikke fået et
> smugkig på Kongen Vender Tilbage (desværre).

Ja så må jeg have overset noget i FOTR og TT, for jeg så altså ikke nogen
nøgenscener i nogen af de to film.

Så hvordan "det" har fungeret godt, kan jeg ikke lige få øje på.

/jim

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-11-03 20:06

> Ja så må jeg have overset noget i FOTR og TT, for jeg så altså ikke nogen
> nøgenscener i nogen af de to film.
>
> Så hvordan "det" har fungeret godt, kan jeg ikke lige få øje på.

Hvad snakker vi om? Skal to elskende absolut være nøgne for at et
kærlighedsplot fungerer (i en actionfilm, OIA)? Det fungerede i Terminator,
men i Ringenes Herre ville det ligesom være misvisende, i Matrix var det
netop totalt kikset med al den nøgenhed midt i det hele.

Ikke at jeg har det fjerneste imod nøgenhed (så absolut ikke), det skal bare
passe ind...

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-11-03 10:43

C. H. Engelbrecht wrote:

> Hvad snakker vi om? Skal to elskende absolut være nøgne for at et
> kærlighedsplot fungerer (i en actionfilm, OIA)?

Nåe ! "Det" refererer til "kærlighedsplot". Sådan havde jeg ikke opfattet
"det". Et kærlighedsplot er vel ikke så forbandet svært at få til at passe i
en film (action eller ej). Det virkeligt svære er da nøgenscener. svjv har
både skuespillere og andre temmeligt store problemer med at få dem til at
passe ind i samenhængen.

/jim

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-11-03 12:18

> Det virkeligt svære er da nøgenscener. svjv har
> både skuespillere og andre temmeligt store problemer med at få dem til at
> passe ind i samenhængen.

IMO fungerer det fint i sådan nogen som:
Dødbringende våben 2
Terminator 1
The Big Blue (der kan man så snakke om hvor meget actionfilm den er)
Skyggen (for nu at tage et dansk eksempel)

Hvor det IKKE fungerer skulle være i:
Matrix Reloaded

Her mener jeg så i øvrigt nøgenscener ifm. med et kærlighedsplot (og ikke
Arnold i bar røv!).