Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Model sites?
Fra : Mic Holm

Dato : 13-11-03 01:42

Jeg er blevet lun på ideen om at lave nogle model fotos, så jeg leder efter
danske amatør-model websites.

Jeg fandt http://supermodel.dk of http://www.hotpeople.dk/ i et tidligere
indlæg, men er der ikke flere?

--Michael

Fra : den glade dreng

Dato : 13-11-03 11:43

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet lun på ideen om at lave nogle model fotos, så jeg leder
> [...]
ja der er jo modellerne.dk men de er så uforskammet at tage penge for det

VH

Per

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 13-11-03 12:25

> ja der er jo modellerne.dk men de er så uforskammet at tage penge for det

Utroligt at du gider at blive ved med den klagesang :)

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : den glade dreng

Dato : 13-11-03 12:42

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
en meddelelse news:3fb36a9a$0$7155$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Utroligt at du gider at blive ved med den klagesang :)

i betragning af, at i ikke har nogen omkostninger. Jo hvis
i ikke har serveren stående hjemme længere, så har i måske
25-50 kr pr mdr. Til server. Men hvorfor skal andre betale
for jeres hobby.

Vh

Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-11-03 12:47

den glade dreng wrote:

> Men hvorfor skal andre betale for jeres hobby.

Det er nok for at useriøse typer som dig skal holde sig væk...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 13-11-03 12:56

> 25-50 kr pr mdr.
Det kan godt være dit site koster det, hvis ingen besøger det.
Hvis jeg skulle hoste et site som modellerne ville jeg tage mindst 1500kr pr
måned ex moms.
Billeder trækker jo voldsom traffik.
Med et lille beløb holder man jo dem væk, som "bare" vil se på de flotte
piger og snuppe billederne.
Det kræver også noget tid at holde det kørende.
Hvorfor er folk så bange for andre kan tjene lidt?

50kr - man kan jo knapt gå til bageren for det beløb. Det burde da ikke
vælte læset, hvis man mener det seriøst.

Jan

Fra : den glade dreng

Dato : 13-11-03 17:04

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være dit site koster det, hvis ingen besøger det.
> Hvis jeg skulle hoste et site som modellerne ville jeg tage mindst 1500kr
pr
> måned ex moms.

1500 kr, lyder da vildt, for på feks

http://azero.dk/salg/webhoteller/firesiteplus/

kan du få 100 Mb og fri trafik for 89 kroner

Det er stadig gratis på supermodel.dk samt et andet sted på nettet.

Billeder trækker jo voldsom traffik.

Kommer vel an på hvordan det er bygget op, jo hvis du har 100-200
billeder på en side, så gør det klart.

> Med et lille beløb holder man jo dem væk, som "bare" vil se på de flotte
> piger og snuppe billederne.

Så gode er de billeder jeg har set derinde altså heller ikke, så kan du
finde
mange flere sider med billeder af piger som er gratis.

> Det kræver også noget tid at holde det kørende. Hvorfor er folk så bange
for andre kan tjene lidt?

Det har jeg skam ikke noget imod, så skal det bare ikke fremstå for noget
hobby halløj, men gøre opmærksom på at de kører noget kommercielt.

> 50kr - man kan jo knapt gå til bageren for det beløb. Det burde da ikke
> vælte læset, hvis man mener det seriøst.
>
> Jan

50 kr, det er hvad jeg bruger på morgenbrød i 2-3 måneder.

Vh

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 13-11-03 21:40

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> 50 kr, det er hvad jeg bruger på morgenbrød i 2-3 måneder.

Slap af man de 50 kr er et engangs beløb, du skal betale det EN GANG FOR AT
BRUGE SIDEN LIGE SÅ TIT DU VIL, hvorfor er det så svært for dig at forstå.
Måske vi skulle lave en indsamling og finde de 50 kr til dig, så vi slipper
for at høre dig klage igen og igen, over det dyre websted, som nu koster
lige så meget som du bruger på morgenbrød i 60-90 dage.
Vis os dine billeder glade dreng, en opfordring som du glat og knap så
elegant har valgt ikke at svare på...
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Henrik DK

Dato : 13-11-03 22:11

Jeg finder det lidt "sjovt" at hver gang jeg læser noget fra "Den glade
dreng", så lyder han ALDRIG særlig glad.
Faktisk så finder jeg kun indlæg fra ham når han har noget at brokke sig
over.
Mave-sur, det burde der stå, og ikke "den glade dreng".

Men istedet for at spilde mere krudt på ham, kunne vi så ikke kollektivt
vippe ham over i vores kill-filter ?

Mvh.
Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-11-03 22:49

Henrik DK wrote:

> Men istedet for at spilde mere krudt på ham, kunne vi så ikke kollektivt
> vippe ham over i vores kill-filter ?

Det var fristende, men det funger ikke i praksis, for der kommer
hele tiden nye bruger, som ikke kender forhistorien, men eller er
jeg enig i, at en række tråde har vist, at "den glade borger"
bare skal ignoreres.

Det er iøvrigt min erfaring, at UseNet brugere som ikke vedkender
sig hvem de er, og skriver under deres rigtige navn, som regel er
useriøse, og her i fotogruppen er det ekstra suspekt, når brugere
ikke viser os deres billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 14-11-03 01:01

On Thu, 13 Nov 2003 22:48:51 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>og her i fotogruppen er det ekstra suspekt, når brugere
>ikke viser os deres billeder...
Og gang på gang udviser en total uvidenhed om fotografering i sin
fremturen som ekspert.

Jeg er på nippet til at slå ham ihjæl, men som du siger, undgår man jo
ikke hans tåbelige kommentarer i citater.

mvh kmo

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-03 01:42

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Og gang på gang udviser en total uvidenhed om fotografering i sin
> fremturen som ekspert.

Jae nogen gange er den "glade borgers" uvidenhed skyld i, at
han ligefrem er ufrivillig morsom, den med at filmen ruller
helt ind i kassetten, er godt nok meget sjov...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : den glade dreng

Dato : 14-11-03 11:25

> Jae nogen gange er den "glade borgers" uvidenhed skyld i, at
> han ligefrem er ufrivillig morsom, den med at filmen ruller
> helt ind i kassetten, er godt nok meget sjov...

hvorfor er den sjov, det gør de hos mig!

Vh

Per

Fra : Mic Holm

Dato : 15-11-03 09:41

Hej Per,

Ring lige til mig, så vi kan aftale afhentningen af dit 50mm objektiv.

Mobil 2068 2620

--Michael

Fra : den glade dreng

Dato : 15-11-03 13:46

> Hej Per,
>
> Ring lige til mig, så vi kan aftale afhentningen af dit 50mm objektiv.
>
> Mobil 2068 2620

jeg er ikke helt med.

Vh

Per

Fra : Mic Holm

Dato : 22-11-03 00:53

Nå.....

Jeg har købt en anden.

Fra : Henrik DK

Dato : 14-11-03 14:38

">
> [...]
> sig hvem de er, og skriver under deres rigtige navn, som regel er
> useriøse, og her i fotogruppen er det ekstra suspekt, når brugere

Jamen så må jeg jo hellere vise mine billeder frem
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=49053

Mvh.
Henrik

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 14-11-03 14:57

Gode billeder

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=49053
he he - den er sjov.

Jan

Fra : den glade dreng

Dato : 14-11-03 16:56

"Henrik DK" <d4p2@REMOVEemail.dk> skrev i en meddelelse

> ">

> Jamen så må jeg jo hellere vise mine billeder frem
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=49053
>
> Mvh.
> Henrik

Vil give hende der kommenterer ved billedet ret, Extra er meget bedre

Men hvad er WB?

Vh

Per

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 14-11-03 10:15

On Thu, 13 Nov 2003 22:10:58 +0100, "Henrik DK"
<d4p2@REMOVEemail.dk> wrote:
klip
>Mave-sur, det burde der stå, og ikke "den glade dreng".

Er det ikke "den fattige dreng"
mvh Ebbe

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 14-11-03 08:26

> Det har jeg skam ikke noget imod, så skal det bare ikke fremstå for noget
> hobby halløj, men gøre opmærksom på at de kører noget kommercielt.

Hvor finder du noget kommercielt derinde?

Det står klart og tydeligt at det er for amatører og du er vist den eneste
som ENDNU ikke har forstået budskabet.

Fra : den glade dreng

Dato : 14-11-03 11:25

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
en meddelelse news:3fb48420$0$3759$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvor finder du noget kommercielt derinde?

når man skal betale er det kommercielt!

Vh

Per

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 14-11-03 12:57

> når man skal betale er det kommercielt!

På ingen måde er det kommercielt, men det er du åbenbart den eneste, som vi
indtil videre har stødt på, som ikke kan forstå.

Den tilbagemelding som vi får fra flere sider er at det er dejligt at man
som bruger kan surfe på en site uden irriterende pop-up reklamer og reklamer
placeret rundt omkring på siten.

Men du har din holdning og det skal du selvfølgelig have lov til at have så
god fornøjelse med det fra min side.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-03 17:45

> når man skal betale er det kommercielt!

For første (og forhåbentlig sidste) gang nogensinde er jeg enig med
per1665.
--
-Jens B.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-11-03 19:49

Jens Bruun wrote:

> For første (og forhåbentlig sidste) gang nogensinde er jeg
> enig med per1665.

Hvis betalingen for en given service er så beskeden, at den reelt
må anses for at være ubetydlig, og hvis betalingen kun dækker nogle
faktiske omkostninger, så der ikke genereres profit, ja så er der
ikke grundlag for at bruge betegnelsen kommerciel.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 14-11-03 08:31

> Så gode er de billeder jeg har set derinde altså heller ikke, så kan du
finde mange flere sider med billeder af piger som er gratis.

Så kan jeg slet ikke set dit problem...brug dog de sider som du referere til
istedet for....de er jo gratis :)

Men omvendt så gør du jo blot det som du er bedst til: Kværulere! Hvad med
at fotografere istedet for?

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 13-11-03 12:53

> i betragning af, at i ikke har nogen omkostninger. Jo hvis
> i ikke har serveren stående hjemme længere, så har i måske
> 25-50 kr pr mdr. Til server. Men hvorfor skal andre betale
> for jeres hobby.

Nu er der jo også omkostninger til ADSL forbindelsen, strøm, vedligeholdelse
og stadig udvidelse af kapaciteten af harddiskplads blot for at nævne nogle
eksempler.

Men udover dette så bliver der også købt f.eks. drikkevarer ind til brug i
forbindelse med workshops.

Hvis vi kigger på hvad der kommer ind og hvad der samtidig er af udgifter på
et år, så kan jeg da roligt fortælle dig at skulle det dækkes af de beskedne
beløb, som brugerne betaler, så var der da ikke noget som hed Modellerne.dk.

Tænkte på om grunden til din evige hængen i tilmeldingsgebyr og afgivelse af
personlige oplysninger egentlig skyldes at du ikke for nok repons de andre
steder hvor du færdes på nettet og at det i hele taget blot er et spørgsmål
om at du savner lidt opmærksomhed, fordi så skulle du måske prøve noget nyt
og deltage som vi andre gør det :) og møde en masse andre med samme
interesse og blive inspireret til fremtidige fotografiske udfordringer.

Glade hilsener til Dig fra Mig :)

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 13-11-03 21:30

Der er også http://www.concordiamodels.dk/

De tager også penge for det - der er altså ingen, der arbejder gratis...

-Steen

Fra : den glade dreng

Dato : 13-11-03 23:11

"Steen Lund Hansen" <steenlundhansen@INGENSPAMstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3FB3E9B2.6090507@INGENSPAMstofanet.dk...
> Der er også http://www.concordiamodels.dk/
>
> De tager også penge for det - der er altså ingen, der arbejder gratis...
>
> -Steen
Nej men den side, som jeg for i øvrigt for nogle år siden har leveret
piger til, er også kommerciel. da det er "alt om foto " modelbureau

Vh

Per