MS Windows
briani 27239
Jeg er rystet
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-11-03 00:05

Efter skift fra 98 til XP ville jeg lige gendanne filerne fra min
sikkerhedskopi. Det viser sig at XP ikke kender noget til .qix-filer! Kan
det virkelig være rigtigt? I så fald betragter jeg det som et bevis på at
amerikanere har en hjerne der er skruet meget mystisk sammen, det er de
nemlig under mistanke for....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Nic

Dato : 13-11-03 08:36

> [...]
> det virkelig være rigtigt? I så fald betragter jeg det som et bevis på at
> amerikanere har en hjerne der er skruet meget mystisk sammen, det er de

Ja, lad os da give USA skylden for at du har lavet en fejl 40.

No offence, men du har (åbenbart) brugt et 5 år gammelt backupprogram.

Havde du i stedet kopieret dem direkte eller zip'et dem var der ingen problemer...

Fra : Leo.E

Dato : 13-11-03 10:29

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message news:<3fb2bca9$0$69996$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> det virkelig være rigtigt? I så fald betragter jeg det som et bevis på at
> amerikanere har en hjerne der er skruet meget mystisk sammen, det er de

Måske du er venlig at fortælle hvad qix filer er, for Google
kender dem heller ikke!
Leo

Fra : Neo

Dato : 13-11-03 15:04

> Måske du er venlig at fortælle hvad qix filer er, for Google
> kender dem heller ikke!
> Leo

Prøv at kigge her: http://filext.com/

Mvh Neo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-11-03 16:46

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev >
> Måske du er venlig at fortælle hvad qix filer er, for Google
> kender dem heller ikke!
> Leo

Øh, den hedder retteligt .qick, den fil ens sikkerhedskopi bliver gemt i i
win98. At det så er udgået 5 år efter, hos samme systemudvikler, beviser at
hans hjerne et betændt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Münster

Dato : 13-11-03 10:40

Ja - når skaden ER sket, så benyt den til at blive klogere på sammenhængen
og spot så nogen, der kan hjælpe dig.

Det er ved enhver konvertering sådan at man skal sikre sig

Jeg sørger for at sikre mig dobbelt. Jeg kopierer data til en anden maskine
(plain som solofiler), men jeg sørger også for en backup i skuffen.

De medfødte backup-systemer skifter format, så dem må man ikke bygge sin
tilværelse på.

Er det en enkeltstående maskine, eller er det et netværk? Hvis det er et
netværk, så kommer det lidt an på hvilke maskiner der hersker her. "Windows
does not stick to traditions" som f.eks. Linux/Unix, men sådan en har du nok
ikke i drift kunne jeg forestille mig.

MVH
Per Münster

Fra : L. E. P.

Dato : 13-11-03 17:36

Thu, 13 Nov 2003 00:05:14 +0100 skrev "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> i en meddelelse:

> [...]
>det virkelig være rigtigt? I så fald betragter jeg det som et bevis på at
>amerikanere har en hjerne der er skruet meget mystisk sammen, det er de

Jeg bruger også det pågældende program når jeg skal lave en hurtig
backup, og det er ikke andet end et ganske almindeligt program som
alle andre og ikke en integreret del af Win98. Jeg vil gætte på, at
det også kan køre under XP. Det hedder MSBACKUP.exe og ligger (hos
mig) i mappen C:\Programmer\Tilbehør\BACKUP.

Filnavnet er i øvrigt .qic

Hilsen Lars

--
Fjern 'paa' i e-mail adressen hvis du vil skrive til mig.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-11-03 20:02

"L. E. P." <nyheder@paaplakaten.dk> skrev > Jeg bruger også det pågældende
> [...]
> det også kan køre under XP. Det hedder MSBACKUP.exe og ligger (hos
> mig) i mappen C:\Programmer\Tilbehør\BACKUP.

Den findes ikke i XP. Mon den kan hentes fra win98 install.CD'en ?

Filnavnet har du vist ret i, men jeg havde skrevet .qick på
sikkerhedskopien, og der var jeg nok lidt for quick.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Neo

Dato : 13-11-03 21:44

> [...]
> det virkelig være rigtigt? I så fald betragter jeg det som et bevis på at
> amerikanere har en hjerne der er skruet meget mystisk sammen, det er de

Hej Preben .. prøv at se denne side, - der står vist noget om dit problem
http://www.cknow.com/ckinfo/acro_q/qic_1.shtml

Mvh Neo

Fra : Ole Jansen

Dato : 14-11-03 20:09

> [...]
> det virkelig være rigtigt? I så fald betragter jeg det som et bevis på at
> amerikanere har en hjerne der er skruet meget mystisk sammen, det er de

Hej Perben

Har du prøvet med det backup-program der ligger på XP- inst.CD'en

VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

Der er vist noget med at når det er installeret, så virker den automatiske
programoprettelse ikke, med hvis det kan læse dine gamle filer, så kan det
vel bare afinst. efter brug. Jeg har ikke prøvet men det var nok det første
jeg ville forsøge, for ikke at gøre det mere besværligt end nødvendigt

Hilsen
Ole Jansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-11-03 21:46

> [...]
første
> jeg ville forsøge, for ikke at gøre det mere besværligt end nødvendigt

Du er inde på noget af det rigtige, jeg skal/kan ikke til at rode med DOS
eller installere98 igen eller lign. Jeg kigger på det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-11-03 22:04

> Du er inde på noget af det rigtige, jeg skal/kan ikke til at rode med DOS
> eller installere98 igen eller lign. Jeg kigger på det.
> [...]

Det var der ikke..... Jeg går den sure vej og smækker brænderen over på den
gamle PC igen. Men inden, har jeg lige et dumt spørgsmål: Min gamle harddisk
kan vel ikke læses som slave i det nye system med XP installeret?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-11-03 22:31

> [...]
harddisk
> kan vel ikke læses som slave i det nye system med XP installeret?

Hvorfor ikke ? Den er vel FATxx- eller NTFS formatteret ?
Så længe den ikke er formatteret under Linux/Unix/OS2(uffff) eller andet
kulinarisk sku' det da ikke være et problem.
Jeg ved af erfaring at alle FAT- og NTFS-diske ses og læses direkte under XP
(Pro), så det er bare at sætte den i som slave eller på den sekundære kanal
på kontrolleren og sætte strøm til - så dukker den lige så pænt op i din
Explorer/Stifinder.
Kommer du til at sætte den som Master på den primære kanal på kontrolleren
sker der ikke værre ting end at du ender i Win98 (eller hvad der nu ligger
på disken).

Hvis du skal læse NTFS-diske under Win98 eller ældre findes der drivere til
det - gratis ! Vil du også kunne skrive åp NTFS-partitioner skal du vist
stadig af med penge. Og jeg forestiller mig at der også findes drivere til
at læse Linux/Unix osv partitioner under XP.

Og det er jo langt den hurgtigeste måde at flytte data på - hvis man altså
har mulighed for at flytte disken. Intet overgår den data-hastighed, du
opnår på den måde.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-11-03 22:39

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev > Hvorfor ikke ? Den er
> [...]
> har mulighed for at flytte disken. Intet overgår den data-hastighed, du

Tak for det, så er jeg rystet to gange....
Jeg flytter den over i den nye, det skulle den alligevel, men så må jeg op
på loftet for at finde papirer om at jumpe en 80 gb IBM om til slave, med
mindre der er øjeblikkelig hjælp at hente her?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-11-03 22:56

In article <3fb54b5d$0$69965$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
preben@esenet.dk says...
> på loftet for at finde papirer om at jumpe en 80 gb IBM om til slave, med

De oplysninger findes også på nettet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-11-03 17:28

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev
> preben@esenet.dk says...
>
> De oplysninger findes også på nettet.
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Det gjorde de, ja, og nu er jeg kørende igen, og endnu engang lidt klogere
(eller erfaren udi det ulogiske).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-11-03 00:40

> [...]
> med

> Det gjorde de, ja, og nu er jeg kørende igen, og endnu engang lidt klogere

- Netop erfaring udi det ulogiske kan redde dig mange timer nattesøvn
--
Mvh