Øremærke...?
Fra : Melanie

Dato : 12-11-03 23:50

Hej Ng

Kæresten og jeg er meget træt af den her kat der ikke er vores som kommer og
æder Misse´s mad.
Vi har søgt den der kattelem med kode i halsbånd, men alt er udsolgt pt.
Derfor har vi snakket lidt om at fange den "dumme" kat og se efter øremærke.
Er det ikke lovpligtigt at en udekat skal have øremærke?
Hvis den ikke er mærket må vi så få den alivet eller lign?
Det er den samme kat der kommer HVER eneste dag eller nat.
Ja undskyld jeg lyder kattefjensk, men nu er det bare slet ikke sjovt mere!
Vi vil kun have en kat, og det er vores egen!
Hvad ville du gøre?
Håber nogen kan hjælpe.

Kh Melanie

Fra : Melanie

Dato : 13-11-03 01:23

Hej igen.
<KLIP>
"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis den ikke er mærket må vi så få den alivet eller lign?
> Det er den samme kat der kommer HVER eneste dag eller nat.
Jep. Jeg når lige at gå i seng og sove skønt, så er der "fangst". Den
"dumme" kat er her igen! Vi fik lukket den inde og kiggede i øret. Intet
øremørke! Ser alm tynd ud, men den stjæler jo også mad fra os dagligt. Dens
pels er ikke i top, men ser heller ikke velplejet ud. Gav den en stor
forskrekelse og vand på pelsen, og så ud i kulden.
HJÆLP, hvad skal vi gøre?
Som sagt er kode-kattelemmen i restordre her på Bornholm.
Hilsen en fortvivlet katte elsker (som ikke nornalt er ond) Melanie

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-11-03 02:42

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> writes:

> [...]

Nej det bliver det fra 2007 så hut jeg hvisker...

> [...]
> pels er ikke i top, men ser heller ikke velplejet ud. Gav den en stor
> forskrekelse og vand på pelsen, og så ud i kulden.

Tror at den er "hjemløs". Men før i gør noget mere, så prøv at give
den en elastik om halsen med et tlf-nr så evt ejere kan komme i
kontakt med jer. Tvivler dog på at den har nogen...

Så i efter om den var neutraliseret (svært at sige hvis det er en hun
kat) men hvis den mangler noget bagved, har den nok været "ejet" på et
tidspunkt. Og måske endda boet i huset i bor i nu.

> HJÆLP, hvad skal vi gøre?

Tjae der er ikke overvældende mange muligheder, kontakt teknisk
forvaltning og hør om de har en aftale med en kattefænger/et internat
(sikkert ikke for det koster jo penge), prøve ovenstående med tlf-nr,
holde jeres kat inde om natten (hvilket jeg under alle omstændigheder
vil mene er det mest smarte) og så lave en nattespærring på lemmen.
Ellers kan i prøve at kontakte en online dyrehandel og se om de har
noget brugbart. umiddelbart kan jeg komme på 3

http://www.avifauna.dk/

http://www.get2pet.dk/

http://www.zooplus.de/

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Melanie

Dato : 13-11-03 03:49

Hej igen igen
> [...]
> Som sagt er kode-kattelemmen i restordre her på Bornholm.
> Hilsen en fortvivlet katte elsker (som ikke nornalt er ond) Melanie

3 gang på en nat!!!!
Nu er det slut. Har sat den i transportkassen nu og ud i fyrrummet. Den
ryger på kattepension til aflivning eller lign i morgen!
Nu er jeg rigtig træt. Godnat!
Kh Melanie

Fra : Pia J

Dato : 13-11-03 08:50

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> wrote in message news:3fb2f122$0$133

> Nu er det slut. Har sat den i transportkassen nu og ud i fyrrummet. Den
> ryger på kattepension til aflivning eller lign i morgen!

Rolig nu, den stakkel kan jo ikke gøre for det. Hvad med Dyrenes
beskyttelses internat i Hasle? 56 96 40 61

De tager ganske vist 250 kr. for at tage en kat ind, men det koster
kattelemmen jo også.

Pia

Fra : hedegaard

Dato : 13-11-03 09:13

Jeg ville nu nok også lige slappe af - du kan jo på ingen måde vide om
katten er ejet af nogen...
Vi har selv haft mange katte på visit da vi havde kattelem - det der virker
er at give dem vand lige så tit de kommer ind. Det tager normalt ikke lang
tid før den ubudne gæst har fundet ud af at her får man vand!
Hvis I begynder at aflive alle de katte der kommer på besøg hos jer, så kan
I risikere at få travlt og hvad så den dag jeres egen kat går på besøg hos
nogle andre???
Tina

Fra : Melanie

Dato : 13-11-03 09:28

Hej Pia og Tina

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> beskyttelses internat i Hasle? 56 96 40 61
>
> De tager ganske vist 250 kr. for at tage en kat ind, men det koster

Jep dem har jeg ringet til og vil forsøge at komme af med katten der. Jeg
tror ikke på at der er en ejer til den. Den spiser hos os hver dag nu, og
har startet på det da vi fik kattelem for 5 md. siden. Den kommer nu mere
end 3 gange i døgnet og sover her også hvis vi ikke høre den komme. Var der
en ejer ville den da sove der og spise der. Pelsen er ulet og katten sky. Er
ok hvis det er et hændeligt uheld at den bare, ups er sulten, men HVER DAG!
No way, men nu tager jeg den til Dyrenes beskyttelse

Har den en ejer er det ikke en god en for katten, så derfor ryger den på
internat!

Kh Melanie
(Har vel fået 3 timers søvn i nat, og jeg er faktisk syg, så jeg er pænt
træt, men kan ikke sove)

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-11-03 10:47

> [...]
> internat!
>
> Kh Melanie
> (Har vel fået 3 timers søvn i nat, og jeg er faktisk syg, så jeg er pænt

Hej Melanie.

Hvordan sky? Og hvordan fik I fanget den og tjekket for øremærke? For
hvis det er en decideret "vildkat", undrer det mig, at I overhovedet
kunne få fat i den. Har I forsøgt med opslag og lign. for at finde ud
af, om der er nogen, der savner den? Det kunne jo også være, at den ikke
kan finde hjem! Og hvis den har "fået lov" til at spise hos jer i 5
måneder, kan I jo ikke bare lige pludselig få den til at forstå, at det
må den ikke mere.

Jeg har selv, så sent som idag, kørt en kat til aflivning. Den kom her
og fik mad i over 3 måneder, og selv efter så lang tid, kunne jeg ikke
komme til den. Den var absolut ikke - og har aldrig været - vant til
mennesker. Så det blev desværre sidste udvej, efter at have prøvet alt.

Nu ved jeg jo ikke, om du allerede har fortaget dig noget, men jeg håber
du lige "køler af", inden du gør noget overilet .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 13-11-03 12:31

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det ikke lovpligtigt at en udekat skal have øremærke?
> Hvis den ikke er mærket må vi så få den alivet eller lign?

NEJ ! Det må i ikke.

Læs evt. Bekendtgørelse om indfangning og aflivning af herreløse katte:
http://shor.ter.dk/408189525

Når der er tale om herreløse katte må aflivning kun foretages på anmodning
fra kommunen.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Carina

Dato : 14-11-03 23:33

Kan i ikke prøve at gøre den tam og beholde den? Det gjorde jeg med en
vildkat, og jeg kan love dig for at han har givet mig mange gode stunder...
og så føles det også lidt dejligt at have reddet et dyrs liv

Det er i hvert fald ikke dens skyld at den er blevet født jo!!

Evt. hold jeres kat inde om natten, og luk kattelemmen. Så kan den i hvert
fald ikke genere jer om natten mere!!

Carina!

Fra : Dennis Andersen

Dato : 15-11-03 11:10

Dette er sket med omtalte kat......

Katten er blevet indfanget på vores toillet, hvor den havde presset sig op i
hjørne, en blød fejekost blev sat på halsen af den uden unødig vold af
undertegnede, herefter blev den puttet i transport-kasse og sat i vores
fyrrum, således at den ikke skulle fryse. Den er her efter kørt til
bornholms katteinspektør, som vurderede at der var tale om en vildkat, som
ikke var til at komme i nærheden af, og derfor afleveret.
Vi syntes at vi har handlet efter de i dyreværnslovens foreskrifter, og kan
ikke se hvad vi eller skulle gøre. Da dyreinternater ikke modtager katte,
som ikke er håndtamme, var dette ikke en mulighed.
Vi har nu fået vores nattesøvn igen, og er rimeligt tilfredse herved.

Med venlig hilsen

Dennis Andersen
Melanie's kæreste og Misse's "far"

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-11-03 18:24

"Dennis Andersen" <br@inbound.dk> writes:

> Dette er sket med omtalte kat......

OK, tak for updaten..

Var nok også den eneste mulige løsning...

Hvordan går det med Misse :-?

Fra : Melanie

Dato : 16-11-03 15:04

Hej Henrik

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.inv> wrote in message

> [...]
>

> --
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Tak fordi du spørger. *SS* Misse har det rigtig godt med at kunne færdes
sikkert hjemme igen, men hun er vist ikke helt rask. Alt dette kan læses i
indslagende under "opkast"

Kh Misse mor Melanie