Re: Hund søger Nyt kærligt hjem
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-03 22:58

meddelsen er oprindelig fra dk.marked.privat.dyr

Falk Dahlsen" <falken@"fjern"dahlsen.dk> skrev i en meddelelse

> Coliieblanding, 4 år, Børnvenlig/kærlig tæve bortgives, t.venlig
> person/familie , på grund af familie forøgelse. Kurv, madskåle samt
> hundsnor, halsbånd medfølger.,

Jeg tillader mig at flytte dit indlæg ind i hunde gruppen, for det er jo
ikke tilladt at lave debatter i markeds grupper, men undskyld mig, er det
ikke muligt at ha' hund samtidig med et barn?, når den oven i købet er
børnevenlig? Jeg koger virkelig indvendig når jeg læser sådanne indlæg, det
viser bare hvor lidt man har tænkt sig om dengang man anskaffede sig den
søde lille nuttede hundehvalp. Pludselig er hunden ikke noget værd mere,
nææææ de gir' vi da bare væk.......

Jeg får gåsehud

Bolette

Fra : Verner

Dato : 12-11-03 23:19

On Wed, 12 Nov 2003 22:57:34 +0100, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

>Jeg tillader mig at flytte dit indlæg ind i hunde gruppen, klip..

Med hvilket formål ?

mvh

Verner

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-03 23:34

Hej Verner

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse
> Med hvilket formål ?

Nu er marked jo ikke nogen debat gruppe, så derfor, og jeg har bare brug for
at komme af med min mening om lige netop dette

Jeg stiller simpelhen bare ? fordi jeg bare ikke kan sætte mig ind i folks
tankegang, om det at ha' hund. Man ved da ( må man da i hvert fald håbe ) at
når man anskaffer sig en hund, at den lever 10-15 år, og at det er et ansvar
man påtager sig. Jeg ved dette før har været oppe, men en hund er ikke bare
en køb- smid væk ting ( er du uenig ? )

Mange venlige hilsner fra

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 13-11-03 08:21

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et ansvar
> man påtager sig. Jeg ved dette før har været oppe, men en hund er

Hej Bolette

Du har helt ret og jeg synes det er fint at du lige tager det op en
gang til ... desværre når dit budskab nok aldrig dem det burde nå
men du giver med dit indlæg en opfordring til at tænke sig om
*inden* man får hund .. og det synes jeg er både fint og meget
vigtigt ... og du har ret en hund er ikke bare en købsmidvækting ..
men de mange mennesker der giver en hvalp/killing væk i stedet for
at tage betaling for dyret .. eller sælger dyret meget billigt er
desværre med til at fremme det der med køb/få og smid væk ... intet
er gratis .. og dyr bør slet ikke være det
hejhils fra Ami

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 08:16

> meddelsen er oprindelig fra dk.marked.privat.dyr

<snip>

Ja, enig med Bolette!! Jeg har 3 børn og hunde og har aldrig haft problemer
med hundene i forbindelse med familieforøgelser!! Kan ikke se logikken i at
hunden skal skubbes væk når der kommer en lille ny!!

Rinnie

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-11-03 10:44

Hejsa

Nej jeg kan også kun støtte op om Bolette, vi har altid haft hund også da
børnene ankom, og kan ikke se hvorfor den nu skal "smide ud" fordi der
kommer et nyt medlem i familien, det kan jo sagtens gå emd hund og børn, vi
har i hvertefald ikke haft nogen problemer.

MVH
Gitte som har 3 børn og snart 3 hunde

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 13-11-03 12:40

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> har i hvertefald ikke haft nogen problemer.

Jeg er sikker på at gitte ikke bor i en lejlighed på 90 m3, og smide ud vil
jeg ikke kalde det ...
Valget står mellem at Aflive hende eller finde et nyt kærligt hjem , det må
jo så være det først i vil have da jeg over dk.marked.privat.dyr prøve at
finde en nye kærlig familie, men så komme i "mennesker" med jeres Sure
opstød , hvor i brokker jer og gør denne beslutning endnu mere smerte
fuld... TAK.
Bolette Nielsen er meldt cybercity for abuse ... man kopier ikke men
henviser til anden nyhedsgruppe. Da jeg dermed har mulighed for stoppe
indlægget...

Hilsen

Falk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-11-03 12:57

> Jeg er sikker på at gitte ikke bor i en lejlighed på 90 m3, og smide
> ud vil jeg ikke kalde det ...

Nej det gør Gitte ikke nu, men da vi fik børn boede vi på 80 KVM og fik
tvivllinger, mend er var stadig plads til vores hund !

> Valget står mellem at Aflive hende eller finde et nyt kærligt hjem ,

Okay men kan du ikke forklare hvorfor derikke er plads til hunden ved jer
mere, for jeg forstår det bare ikke , jeg mener den skal vel ikke sove i
babysengen ?

> [...]
> komme i "mennesker" med jeres Sure opstød , hvor i brokker jer og gør
> denne beslutning endnu mere smerte fuld... TAK.

Vi er ikke ude på bare at brokke os, men søger da et svar på hvorfor det er
ndvendigt pga. af familie forøgelse at komme af med hunden ?

> Bolette Nielsen er meldt cybercity for abuse ... man kopier ikke men
> henviser til anden nyhedsgruppe. Da jeg dermed har mulighed for stoppe
> indlægget...

Okay ja det aner ejg heldigvis intet om, men kan se Bollette gjorde
opmærksom på hun havde sat indlægget ind her og om hun havde gjort det eller
futtet det som noge gør er vel ikke så stor forskel på !.

MVH
Gitte
www.sacala.dk - Norske Skovkatte killinger ventes i weekenden

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 13-11-03 13:08

> [...]
eller
> futtet det som noge gør er vel ikke så stor forskel på !.

Jo der er en stor forskel... jeg har nu min email ud på gruppen hvor med i
hver spam søger kan finde den og sende mig alverdens lort..
Tror du ikke også at din www.scala.dk skulle ligge i en anden gruppe så som
dk.marked.privat.dyr

---

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-11-03 13:18

> Tror du ikke også at din www.scala.dk skulle ligge i en anden gruppe
> så som dk.marked.privat.dyr

Næ hvad skulle den da det for ?? det er da frit for hvad man skriver i sin
signatur !!
Men det genere dig måske ?

MVH
Gitte
www.sacala.dk - Norske Skovkatte killinger ventes i weekenden

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 13-11-03 14:12

> Næ hvad skulle den da det for ?? det er da frit for hvad man skriver i sin
> [...]
smukt nu vedhæfter du sgu også filer....

---

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-11-03 14:51

> smukt nu vedhæfter du sgu også filer....

Ja ved en fejl kom smilien til at være en vedhæftet fil, hvorfor ved jeg
ikke, da den jo var okay i det første indlæg, men selvfølgelig sådan en fejl
kunne du aldrig lave !
Tænkte på om du ikke istedet kunne svare på hvorfor hunden skal
afsættes/aflives pga. barn i lejligheden ? mener kunne I så ikke have ventet
med at få barn til I fandt andet at bo i, eller er den bare ikke
interessandt mere ?

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-11-03 15:13

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3fb38c4b$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> afsættes/aflives pga. barn i lejligheden ? mener kunne I så ikke have ventet
> med at få barn til I fandt andet at bo i, eller er den bare ikke

Jeg tror ærlig talt, at hunden vil være bedst tjent med et nyt hjem.
Håber virkelig, at det lykkes at finde et sted,
hvor der er både hjerterum og husrum til den.
Det kniber tilsyneladende med begge dele, hvor den er nu!
Stakkels hund!

Eva

Fra : Pia Nave

Dato : 13-11-03 21:42

Eva Schmidt wrote:

> [...]
> hvor der er både hjerterum og husrum til den.
> Det kniber tilsyneladende med begge dele, hvor den er nu!

Hej Gruppe

Er _helt_ enig med Bolette og Eva!! Det er sikkert langt det bedste for
det lille pus at finde et nyt hjem, end at være hvor den åbenbart ikke
er ønsket mere!!
Så måske burde vi istedet være taknemmelig på hundens vegne og prøve at
komme med lidt konstruktivt - det er jo trods alt hunden det handler om
Er der nogen der ved, om der findes en omplacerings-hjemmeside for hunde
- sådan lidt a la vildkat.dk ?? Det kunne måske være en god idé i denne
sammenhæng

Mvh. Pia - der krydser maaaange fingre for den 'lille' hund.....

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-11-03 22:34

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> hvor der er både hjerterum og husrum til den.
> Det kniber tilsyneladende med begge dele, hvor den er nu!

Pudsigt nok, så var det også præcis min tanke.

Jeg kan ikke se noget formål med at pledere for, at nogle mennesker, der
tilsyneladende ikke vil have hunden, skal "overbevises" (ikke lige at jeg
tror, det kan lade sig gøre) om, at de skal beholde deres hund. Jeg tror
ikke, den hund vil få det særlig godt. Mon ikke også dyr ved, hvornår de er
uønskede?

Vi selv bor i en lejlighed med vores dejlige hund. Kommer der småfolk til,
kunne vi da aldrig i livet drømme om at komme af med Vaks af den grund. Han
er vores dejlige lille trofaste hund, og det vil han blive ved med at være,
indtil den dag, hvor han skal herfra. Han hører med til vores familie på
lige vilkår med alle andre - han *skal* være det.

Mit eneste lønlige håb er, at de mennesker aldrig mere anskaffer sig et dyr.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 22:46

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tror, det kan lade sig gøre) om, at de skal beholde deres hund. Jeg tror
> ikke, den hund vil få det særlig godt. Mon ikke også dyr ved, hvornår de

Nu kan jeg kun tale på mine egne vegne, men jeg gør det absolut ikke for at
få dem til at beholde hunden! Jeg gør det for at få dem til at tænke sig om
inden de igen pludselig får en idé om at få en hund og så finder ud af at de
ikke kan ha' den når de får barn nummer to. Desuden håber jeg også det
virker præventivt på andre!

Der er ingen der nogen steder har skrevet at de skal beholde deres hund!

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-11-03 22:53

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
[klip]
> Der er ingen der nogen steder har skrevet at de skal beholde deres hund!

Nu var min bemærkning også bare udtrykt for nogle generelle betragtninger -
også i relation til, hvorledes nogle indlæg kunne opfattes.

Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 23:02

> Nu var min bemærkning også bare udtrykt for nogle generelle
betragtninger -
> også i relation til, hvorledes nogle indlæg kunne opfattes.

....og mit svar var så en forklaring på hvordan mine skulle opfates!

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 11:36

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
[klip]

> ...og mit svar var så en forklaring på hvordan mine skulle opfates!

Jeg tror, vi i bund og grund er enige

Karina

Fra : Verner

Dato : 13-11-03 17:31

On Thu, 13 Nov 2003 14:51:10 +0100, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote:

> [...]
>afsættes/aflives pga. barn i lejligheden ? mener kunne I så ikke have ventet
>med at få barn til I fandt andet at bo i, eller er den bare ikke

Helt ærligt Gitte,

hvad kommer det egentligt dig ved - hvem har ansat dig som advokat ?

Eller er det bare din emsighed du ikke kan styre ?

mvh

Verner

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 13-11-03 19:13

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message

> [...]
>
> hvad kommer det egentligt dig ved - hvem har ansat dig som advokat ?
> Eller er det bare din emsighed du ikke kan styre ?

Bakker dig 100% op, Verner!

Mvh
Lise-Lotte Gerding

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-11-03 19:35

> Helt ærligt Gitte,
>
> hvad kommer det egentligt dig ved - hvem har ansat dig som advokat ?
>
> Eller er det bare din emsighed du ikke kan styre ?

Tja ved nu ikke hvem der er mest emsig, mig eller Falk, svare man grimt
kommer der nok rimme ting tilbage !

MVH
Gitte

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 21:43

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

> hvad kommer det egentligt dig ved - hvem har ansat dig som advokat ?

Vi lever i et land med ytringsfrihed, hvis du ikke kan li' lugten i
bageriet, så må du jeg finde et andet sted at være. Der findes en masse
lande hvor ytringfriheden ikke er!

> Eller er det bare din emsighed du ikke kan styre ?

Hvad med dig siden du nu skal irettesætte Gitte??

Rinnie

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-03 10:23

"Verner" <Verner@post.dk> escribió

> hvad kommer det egentligt dig ved - hvem har ansat dig som advokat
?

> Eller er det bare din emsighed du ikke kan styre ?

Det er også mit indtryk af mange af de indlæg der postes i denne
gruppe (ikke nødvendigvis kun fra Gitte). Hver eneste gang en person
forsøger at omplacere en hund eller på anden måde søger råd angående
en halndling i andre ikke ville udsætte jeres hund for, skal
vedkommende undskyldende forklare en livshistorie for at
retfærdiggøre det.

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 15-11-03 09:26

> [...]
> en halndling i andre ikke ville udsætte jeres hund for, skal
> vedkommende undskyldende forklare en livshistorie for at

Hej
At folk i gruppen reagerer kraftigt når der er tale om omplacering
af en hund har ganske sikkert noget at gøre med at landets
internater bugner med omplaceringshunde .. hunde der af en eller
anden grund ikke længere kunne være i familien ... altså
fejlanskaffelser af hund .... Det store antal hunde der sidder på
internaterne rundt om i landet er triste vidner/eksempler på at
alt alt for mange mennesker anskaffer sig hund uden at vide hvad de
går ind til ... de har enten valgt race uden at sætte sig ind i de
forskellige racers behov/de har anskaffet sig hund uden at tænke
over at en hund ikke er tøjdyr men et levende væsen der har krav på
motion, aktivering, kontakt og arbejde .. altså kræver noget af sin
ejer ... en hund er et levende væsen og har nogle krav der skal
opfyldes de 8,10,12 eller 15 år den nu lever .. det er ikke en
anskaffelse som man bare kan skaffe sig af med når den ikke længere
passer ind i familie-/livsmønstret ... og den bør aldrig være et
impulskøb ... og det er nok netop disse ting man forsøger på at
gøre opmærksom på, når man svarer på et spørgsmål fra folk, der skal
have deres hund omplaceret ....og man håber nok at man ved at komme
med sit indlæg kan være med til at ændre synet på hunden som et køb
og smid væk objekt .. altså gøre folk opmærksom på at køb af en hund
skal være på alle måder velovervejet ...
Med ønsket om en god weekend sendes hejhils fra
Ami

Fra : Claus

Dato : 15-11-03 10:30

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> internater bugner med omplaceringshunde .. hunde der af en eller
> anden grund ikke længere kunne være i familien ... altså

Hej.

Man kunne vel lige så godt sige at det måske er hunde der aldrig skulle være
født men de er blevet avlet af folk der synes at det kunne være sjovt at ha'
hvalpe eller for ussel mammon.

Claus

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-11-03 11:42

"Claus" <Mito@niksadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> født men de er blevet avlet af folk der synes at det kunne være sjovt at

Ja, det kan man devsærre også sige!

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 16-11-03 13:59

> [...]
skulle være
> født men de er blevet avlet af folk der synes at det kunne være

Jamen vi er da helt enige
hejhils fra Ami

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 15-11-03 10:53

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message

> [...]
> internater bugner med omplaceringshunde .. hunde der af en eller
> anden grund ikke længere kunne være i familien...

Det er måske nok en grund til manges reaktion, men ingen får mig til at tro
på, at det som sket her i denne og andre lignende tråde, er vejen frem til
bedre forståelse og/eller oplysning til folk.

Hvordan man eventuelt kan gribe fat om problemet, det kan man måske så
drøfte i en ny tråd. Man skal bare huske på, at grundene kan være mange og
personligt er det ikke min opfattelse at alle hunde på landets internater,
salgsannoncer m.m. søges omplaceret pga. en "smid-væk-mentalitet" hos deres
tidligere ejere.

Mvh
Lise-Lotte Gerding

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-11-03 12:00

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> på, at det som sket her i denne og andre lignende tråde, er vejen frem til
> bedre forståelse og/eller oplysning til folk.

Måske ikke. Men er dit budskab så, at udelukkende i det omfang, man bidrager
med noget, der giver bedre forståelse og/eller oplysning, bør man ytre sig i
dette forum?

Sådan har jeg nu personligt ikke opfattet usenet-konceptet. Jeg sidder også
tilbage med et par spørgsmål desangående; herunder - hvem er det, der skal
bestemme, hvad der bidrager til en bedre forståelse og/eller oplysning? Jeg
kan se, at der er nogen, der har gjort sig til selvbestaltede bedømmere
herover. Skal de så uden videre udnævnes, eller skal der være et demokratisk
valg, eller?

> [...]
> personligt er det ikke min opfattelse at alle hunde på landets internater,
> salgsannoncer m.m. søges omplaceret pga. en "smid-væk-mentalitet" hos

Det er meget muligt.

Men er det sådan, at man i sine bestræbelser på en accept af "folks
grunde" - eller den blotte mulighed for, at en sådan potentielt kunne være
til stede, skal acceptere hvad som helst? Hvor går grænsen? Skal vi også
acceptere, at man slår sin hund, fordi man har haft en dårlig dag - det er
vel en legitim grund? Kan det at man har "en grund" retfærdiggøre hvad som
helst?

Som sagt - der er ligeså mange meninger og holdninger til tingene, som der
er folk her. Og når "den ene side" banker nogen i hovedet, er det altså
ligeså slemt, når "den anden side" gør det samme.

Dette er et forum, hvor vi - indtil andet er bestemt - kan deltage med hver
vores holdninger til tingene. Jeg har min - du har din - det er demokrati

De venligste hilsner
Karina

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 15-11-03 23:44

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message
> [...]
bidrager
> med noget, der giver bedre forståelse og/eller oplysning, bør man ytre sig

Som jeg skrev "... at det som sket her i DENNE og andre LIGNENDE tråde..."

> [...]
> kan se, at der er nogen, der har gjort sig til selvbestaltede bedømmere
> herover. Skal de så uden videre udnævnes, eller skal der være et

Jeg har i det skrevne alene, som du og mange andre, givet min mening til
kende.
Hvordan du ud fra min mening nu sidder tilbage med spørgsmål som
ovenstående, er mig uforståeligt.

> deres
>
> Det er meget muligt.

Nemlig, for en generalisering kan for mig personligt ikke komme på tale.

> [...]
> vel en legitim grund? Kan det at man har "en grund" retfærdiggøre hvad som

Nu synes jeg, du kommer langt fra tråden her, samt hvad jeg har givet udtryk
for.
Starter du en tråd op med spørgsmål som ovenstående, så lad os evt. tage det
der.

> [...]
hver
> vores holdninger til tingene. Jeg har min - du har din - det er demokrati

Nemlig. Jeg har bare fra barnsben lært, at man ikke kommer langt med hverken
at dunke folk oveni hovedet eller opføre sig bedrevidende.
Jeg går bestemt heller ikke ind for "smid-væk-mentaliteten", hvilket jeg
heller ikke på noget tidspunkt har bakket op om. Min personlige mening er
iøvrigt, at det i langt de fleste tilfælde intet har at gøre med en
"smid-væk-mentalitet" hos ejerne.

> De venligste hilsner
> Karina

Med lige så venlige hilsner
Lise-Lotte Gerding

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-11-03 19:28

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg har i det skrevne alene, som du og mange andre, givet min mening til
> kende.
> Hvordan du ud fra min mening nu sidder tilbage med spørgsmål som
> ovenstående, er mig uforståeligt.

Jeg synes nu ellers, jeg har udpenslet min tvivl og mine spørgsmål.

> [...]
udtryk
> for.
> Starter du en tråd op med spørgsmål som ovenstående, så lad os evt. tage

Denne her tråd har jo for længst udviklet sig til en diskussion af, hvilke
grunde man skal acceptere som legitime i relation til at skille sig af med
sin hund.

Personligt finder jeg emnet interessant og særdeles relevant for en
hundegruppe som denne.

> Nemlig. Jeg har bare fra barnsben lært, at man ikke kommer langt med
hverken
> at dunke folk oveni hovedet eller opføre sig bedrevidende.

Det kan jeg nu heller ikke se, at der er nogen der gør. Jeg har tilgengæld
fra mine barnsben lært at tage stilling og forholde mig til det, jeg får
præsenteret og ikke blot blindt accepetere enhver ubehagelig følge af folks
handlinger - blot fordi disse folk har "deres grunde".

> [...]
> heller ikke på noget tidspunkt har bakket op om. Min personlige mening er
> iøvrigt, at det i langt de fleste tilfælde intet har at gøre med en

Det tror jeg nu, det i mange tilfælde er. Ikke alle naturligvis - men i
mange.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-03 11:11

> [...]
> skal være på alle måder velovervejet ...
> Med ønsket om en god weekend sendes hejhils fra

Hej Alle

Bare sådan inden alle kommer for godt igang. Så skulle de måske selv huske,
at når de står ved præsten, siger de selv ja, når der bliver sagt, til døden
jer skiller. Men ved at checke i familien, og blandt venner, så er der
noget galt. De fleste er her da endnu, men det er ikke altid med samme
partner, som de stod med i kirken..... Og helt ærligt, er dem af jer, der
har prøvet dette, ikke kommet godt nok over det....??? Ganske vist kun
erfaringer rigere. Vi har da i hvert fald alle prøvet at skifte kæreste, og
selvom hele verden pludseligt faldt sammen, så Vupti, så var der en ny, og
livet så pludseligt lyst ud igen. Så mon ikke de fleste hunde også kommer
over det.

M.V.H......Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-11-03 12:04

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]>
> Bare sådan inden alle kommer for godt igang.

Alle er nu "godt igang" med en debat.

> [...]
> livet så pludseligt lyst ud igen. Så mon ikke de fleste hunde også kommer

Der er vel den minimale forskel på det hændelsesforløb, du skitserer, og
forholdet mellem hund og menneske, at sidstnævnte alene er et
et-vejs-forhold forstået på den måde, at det *kun* er mennesket, der kan
vælge at skifte hund. Hunden kan ikke vælge at skifte ejer mod dennes vilje.

Der er ganske enkelt ikke samme balance i forholdet, hvilket efter min
opfattelse er en afgørende forskel, der gør, at de to typer af situationer
ikke kan sammenlignes.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-03 15:05

> [...]
>
> Der er ganske enkelt ikke samme balance i forholdet, hvilket efter min
> opfattelse er en afgørende forskel, der gør, at de to typer af situationer

Hej Karina

Du vil så selvfølgelig gerne lige forklare mig forskellen. For mig at se er
den ens. Problemet er jo bare det, at hunden får ikke lov til at have sin
frie vilje, som vi andre gør krav på at have. Hunden bliver på det felt ikke
betragtet som individ, men som en genstand, som man har et ejerforhold til.
Men det var sådan set ikke det sagen drejede sig om. Hvis man ikke kan
forudse, at 1 - 7 år længere fremme, kan man altså ikke holde hende det
gamle sprutarrige spektakel af en havgasse ud mere. Hvordan pokker skulle
man så kunne forudsige, om man kan holde sin hund ud i 10 - 15 år. Men nu
var det vist ikke lige det, som var pointen her. En eller anden, var blevet
nødt til at skille sig af med sin hund, og det vakte vildt postyr. Der blev
opgivet familieforøgelse som grund. Jeg tillod mig, at prøve at læse mellem
linierne, for efter hvordan jeg læste det, var det ikke helt frivilligt, at
manden skilte sig af med hunden. Men et onde skulle vælges, og der blev
forsøgt at finde et nyt hjem til hunden. Hvis man skulle helgarderes i H &
R.... Så kunne jeg slet ikke tillade mig at have hund. Men jeg kan slet
ikke huske hvordan det er, ikke at have mindst 1 hund.
Men det er lige som om det er oplagt her i gruppen, at man tager en hund for
livstid. Det er også lige som, der tages for givet, at man dermed skal ofre
alt for hunden. Om det så skal koste Kone & Børn, så skal hunden vinde, for
den er forsvarsløs.... Jamen jeg vil da give dig ret, men da udelukkende af
selviske grunde. Jeg kan nemlig ikke få børn, og med den indstilling, så
skulle der nok kunne blive et par adoptivbørn til mig, på 6, 7 og 8 år.
)

M.V.H......Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-11-03 16:22

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Hej Karina

Hejsa Benny

> Du vil så selvfølgelig gerne lige forklare mig forskellen.

Jeg vil i hvert fald gerne give mit syn på sagen

> For mig at se er
> den ens. Problemet er jo bare det, at hunden får ikke lov til at have sin
> frie vilje, som vi andre gør krav på at have.

Enig - men det synes jeg også er en afgørende forskel på en eller anden
måde. Jeg føler, det kræver en vis ligeværdighed i forholdet, når man taler
om at vælge hinanden til eller fra.

> Hvis man ikke kan
> forudse, at 1 - 7 år længere fremme, kan man altså ikke holde hende det
> gamle sprutarrige spektakel af en havgasse ud mere.

Hehe
> Hvordan pokker skulle
> man så kunne forudsige, om man kan holde sin hund ud i 10 - 15 år.

Med hensyn til hunden, så er jeg da enig. Det kan da godt være svært at se
15 år frem i tiden. Det er det jo også for dem, der får børn. Hvad nu, hvis
man heller ikke kan holde dem ud? Skal de også bare have sparket?

Det, jeg mener, er forskellen, er også, den omsorgsforpligtelse, man påtager
sig, når man anskaffer sig et lille væsen, der er helt og holdent afhængig
af en. I dette forhold ligger altså en forpligtelse til at tage sig af den
størrelse, og ikke bare ved en given lejlighed skifte den ud.

Når man finder sammen med en partner, er det ikke samme omsorgsforpligtelse,
der er i forholdet, der må betegenes som et anerledes ligeværdigt forhold.

> Men nu
> var det vist ikke lige det, som var pointen her. En eller anden, var
blevet
> nødt til at skille sig af med sin hund, og det vakte vildt postyr.

Tja, det gav jo i hvert fald en debat om spørgsmålet, og det mener jeg
bestemt ikke, der kan være noget galt i.

> [...]
mellem
> linierne, for efter hvordan jeg læste det, var det ikke helt frivilligt,

Det var der også andre, der gjorde, der måske kom til et andet resultat. Det
er svært det der med at prøve at gætte

> [...]
ofre
> alt for hunden. Om det så skal koste Kone & Børn, så skal hunden vinde,

Jeg synes nu, denne debat har vist, at det ikke er alle her i gruppen, der
deler den holdning. Der er både for og imod. Personligt synes jeg, det er
fint, at vi debatterer emnet.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-03 14:33

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen Karina

Det var ved at blive lidt uoverskueligt, så jeg snippede det hele, og håber
på hukommelsen ikke spiller mig et puds.

Når vi siger, vi valgte at forlade hinanden, så er det jo for langt de
fleste tilfælder, en sandhed med modifikationer. Den ene valgte at skride,
og den anden måtte leve med følgerne.

Det gælder gifte som ugifte, med eller uden børn. Tit og ofte, bliver
børnene endda brugt som våben, mellem de stridende parter. Så når folk kan
gøre dette mod hinanden, for slet ikke at nævne de helt store tabere i
spillet, nemlig børnene, men udelukkende kun tænke på, at få trynet ham /
hende, så må man da indrømme, at ens stilling, hvis man er hund, ikke er
værd at skrive hjem om.

Med hensyn til, hvis man ikke kan holde sine børn ud ???...
Desværre er mange mennesker, så længe om at indse, at de har problemer, at
de er blevet uløselige. I hvert fald mellem forældre / børn, så det ville
være dejligt, at forældrene ville bede familie eller venner om hjælp. Så
det eneste det sådan set drejer sig om, er at få folk til at indrømme, at de
har problemer, tidsnok til at det ikke behøver at ende i The Big Bang.
Eller at nogle af deres venner tog modet til sig, og spurgte om de ikke
trænger til lidt hjælp. Desværre har deres omgivelser jo ofte vidst det
længe, men har enten ikke sagt noget, eller ikke kunnet trænge igennem, og
alligevel ikke turdet tage det store spring at henvende sig til de
offentlige systemer. Som efter min mening i videst mulige omfang, skal
holdes ude, men kan man ikke trænge igennem på andre måder, er der jo ingen
vej uden om. Husk at holder man af personerne, så hjælper man dem, og tager
de skridt som er nødvendige for at de får den hjælp de har brug for. Det
betyder ikke, at forholdet kan reddes, men kan måske forhindre det ender i
tragedie.

Nå det blev vist også et lidt længere indlæg " Sorry "

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-11-03 19:38

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]

Hejsa Benny.

> Det var ved at blive lidt uoverskueligt, så jeg snippede det hele, og
håber
> på hukommelsen ikke spiller mig et puds.

Helt i orden. Og tusind tak for dit indlæg, som jeg har tilladt mig at
klippe væk - af pladsmæssige hensyn. Tak fordi du er med til at lave en
sober debat om et spændende og relevant emne.

Jeg kan sagtens se din pointe med dit indlæg. Vi kender jo alle til de
splittede familier og de tragedier, der i mange tilfælde desværre følger
med. Jeg kan også sagtens se, at når folk end ikke holder sig for gode til
at drage deres børn ind i konflikterne, så er der nok ikke meget at gøre
krav på, når man er hund.

Det, som er min pointe i denne sammenhæng, er, at man ved at anskaffe sig en
hund, har anskaffet sig et væsen, som man har en omsorgsforpligtelse
overfor. Det betyder, at hunden hører med til familien og at man også må
forholde sig til den, når der sker omvæltninger i ens liv. På samme måde som
man ikke bare afleverer sine børn på et "børneinternat", når der er sket en
eller anden omvæltning, så bør man efter min mening heller ikke bare
aflevere hunden på internat. Man har påtaget sig en forpligtelse over for
det dyr, der jo ikke har valgt en som ejer, og som heller ikke kan fravælge
sin ejer, hvis denne er ond over for hunden.

Dyr er levende væsner, som har krav på at blive behandlet med respekt; at de
ikke får det, synes jeg siger utrolig meget om det manglende menneskelige
format, der gemmer sig i menneskene.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Verner

Dato : 15-11-03 15:43

AMEN ...

Verner

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

"Verner" skrev d. 13-11-03 17:31 dette indlæg :

> [...]
>
> hvad kommer det egentligt dig ved - hvem har ansat dig som advokat ?
>
> Eller er det bare din emsighed du ikke kan styre ?

Hej Verner.

Som du siger det ; ja _så_ kort kan det siges. . . .

100 & enig.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 21:41

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> skrev i en meddelelse

> smukt nu vedhæfter du sgu også filer....

Du quoter håbløst, bruger angreb som forsvar og kan ikke forsvare dine
handlinger!!

Rinnie

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-03 10:24

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> escribió

> Du quoter håbløst, bruger angreb som forsvar og kan ikke forsvare
dine
> handlinger!!

Og hvorfor skulle han dog også forsvare dem?
FUT dk.admin.netikette

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 21:40

> Jo der er en stor forskel... jeg har nu min email ud på gruppen hvor med i
> hver spam søger kan finde den og sende mig alverdens lort..
> [...]

Hov, Hr. Falk... Nu du har så travlt med at melde Bolette, hvad om du så
starter med at øve dig i at quote?!?! Desværre er jeg ikke af den støbning
der bruger angreb som forsvar, men det kunne jo være nogen gad bruge lidt
tid på at melde dig for en lige så lille ting som den du har meldt Bolette
for! Din mail er på Usenet og det' ligemeget om det er
news:dk.marked.privat.dyr eller denne gruppe, så der er virkelig ikke så
stor skade i det som du gør det til!

Rinnie

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-11-03 23:00

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp0qi3$304$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Din mail er på Usenet og det' ligemeget om det er
> news:dk.marked.privat.dyr eller denne gruppe, så der er virkelig ikke så
> stor skade i det som du gør det til!

Præcis, det var også min tanke.

Bolette

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-03 13:13

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> escribió

> [...]
men
> henviser til anden nyhedsgruppe. Da jeg dermed har mulighed for

Lad dog være med at besvære Cybercitys abuse afdeling med den slags
ligegyldige klager. Hvis du er blevet fornærmet over Bolettes indlæg
så slå dog til en boksebold istedet for.
FUT dk.admin.netikette

Fra : bettinaP

Dato : 13-11-03 14:45

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message

> [...]

> finde en nye kærlig familie, men så komme i "mennesker" med jeres Sure
> opstød , hvor i brokker jer og gør denne beslutning endnu mere smerte

suk
hvor er det skrevne ord dog utaknemmeligt. Jeg er sikker på Bolette ikke har
dømt dig på forhånd, men spørger fordi hun undrer sig og har svært ved at
se, hvordan familieforøgelse og hundeafskaffelse hænger sammen. Det har jeg
ærlig talt også. Og 90m2 forklaringen hjalp ærlig talt ikke på min
forståelse. Jeg har da i 3 år boet på 30 m2 , 2. sals lejlighed med en mand
og en stor hund uden nogen pladsproblemer.
Så hvorfor er der ikke plads til din hund og et barn på 90m2? (og nej, jeg
spørger ikke fordi jeg er sur på dig eller noget, jeg undrer mig
bare..enlighten me please)

BettinaP

Fra : Winther

Dato : 13-11-03 14:45

> [...]
vil
> jeg ikke kalde det ...
> Valget står mellem at Aflive hende eller finde et nyt kærligt hjem ,

Husk nu prævention, så i ikke skal have barn nr. 2. Hvad mon det ville føre
til? Abort? Bortadoption af den store til nyt kærlig hjem?

Vh. Winther

Fra : Verner

Dato : 13-11-03 17:27

On Thu, 13 Nov 2003 12:40:02 +0100, "Falk Dahlsen"
<falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote:

>Jeg er sikker på at gitte ikke bor i en lejlighed på 90 m3, og smide ud vil
>jeg ikke kalde det ...

Falk,

opgiv denne diskussion på forhånd - du er oppe imod hele det selvglade
kor af bedrevidende fanatikere som kan klare alt med
"lederskabstræning" og klikkerøvelser.

mvh

Verner

Fra : Zemma

Dato : 13-11-03 20:47

Hvad enten man er enig i, at der ikke er plads til en hund mere, fordi man
får familieforøgelse af den menneskelige art eller ej, så mener jeg altså
godt, at man kan gøre krav på en lidt dybere forklaring.

Jeg vil da under ingen omstændigheder overveje at overtage en hund, som jeg
ikke kan få lidt nærmere info om, og at den nuværende ejer svarer på
spørgsmål ang. grunden til flytningen med så stor aggressivitet, vil jeg
synes er stærkt foruroligende.

Man får altså ikke omplaceret sin hund ved at være ubehøvlet... Derimod kan
jeg anbefale, at Falk prøver gennem www.kaeledyrskompagniet.dk

Her træner vi med vores hund, og hun har haft held til at omplacere en del
hunde til stor glæde for både hund og ny/gammel ejer.

Med venlig hilsen og held og lykke,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Verner

Dato : 13-11-03 23:06

On Thu, 13 Nov 2003 20:46:37 +0100, "Zemma"
<zemma_no_sp@m_jazzeonjava.com> wrote:

>Hvad enten man er enig i, at der ikke er plads til en hund mere, fordi man
>får familieforøgelse af den menneskelige art eller ej, så mener jeg altså
>godt, at man kan gøre krav på en lidt dybere forklaring.

Du kan da ikke gøre krav på noget som helst der ikke kommer dig ved !

>Jeg vil da under ingen omstændigheder overveje at overtage en hund, som jeg
>ikke kan få lidt nærmere info om, ....

Hvem har også bedt dig om det ?

mvh

Verner

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 07:54

> Du kan da ikke gøre krav på noget som helst der ikke kommer dig ved !

Jeg vil nu mene, at det i høj grad kommer mig ved, når jeg læser en sådan
annonce/ indlæg, for jeg overvejer da, om jeg måske kunne have plads til
sådan en hund.
Som sagt så forsøger jeg ikke at tage stilling til, hvor vidt det er
rimeligt eller ej at skille sig af med dyret, men ligesom vi var grundige i
sin tid, da vi valgte vores hund, ville
jeg da også være særdeles grundig i mine overvejelser omkring hund nummer
to.

Der er jo en masse faktorer, som er særdeles relevante: Kan den med andre
hunde? Hvorfor vil de skille sig af med den? Skyldes det udelukkende
manglende plads? Er
der nogle adfærdsmæssige problemer, som man skal tage højde for etc.

Alle disse informationer og mere vil da være rimelige at lægge ud således,
at en evt. kommende ejer vil kunne danne sig et bedre overblik, inden hunden
bliver omplaceret.
Ellers så ender man måske bare i en ulykkelig situation, hvor hunden endnu
en gang skal omplaceres.

> Hvem har også bedt dig om det ?

Det vil jeg da gå ud fra, at Falk gør! Når man opretter en annonce, så er
det vel ikke bare for at se, om nogen måske ville være interesseret i at
overtage hans hund, hvis han ikke skal af med den!!! Igen uden at tage
stilling, så virker det da som om, at Falk ikke nyder at skulle af med sin
hund, så derfor må han da selv være interesseret i, at hunden får et godt
hjem, ikke?
Tænk, det synes jeg egentlig er temmelig evident!

Med venlig hilsen,
Zemma

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-11-03 22:40

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message
[klip]>
> opgiv denne diskussion på forhånd - du er oppe imod hele det selvglade
> kor af bedrevidende fanatikere som kan klare alt med
> "lederskabstræning" og klikkerøvelser.

Du kan roligt gå ud fra, at der er tale om en gruppe dyrevenner.

Dine øvrige kommentarer handler vist mere om dit eget selvværd, og jeg
forestiller mig, at der formentlig er grupper i usenet-hierarkiet, hvor du
kan få hjælp.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Verner

Dato : 13-11-03 23:17

On Thu, 13 Nov 2003 22:39:32 +0100, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>Du kan roligt gå ud fra, at der er tale om en gruppe dyrevenner.

Enig - alle her er vel dyrevenner, men fordi man er dyreven, behøver
man jo ikke også være emsig og fordømmende og blande sig i noget man
ikke kender hele baggrunden for !

>Dine øvrige kommentarer handler vist mere om dit eget selvværd, og jeg
>forestiller mig, at der formentlig er grupper i usenet-hierarkiet, hvor du
>kan få hjælp.

Om jeg har behov for nogen hjælp - tjah endnu et eksempel på noget du
ikke ved en brik om men meget gerne blander dig i ...

Fortsæt dit pladder i "dk.blande.tuden.i.alt"

Verner

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-11-03 23:23

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message
[klip]
> Enig - alle her er vel dyrevenner, men fordi man er dyreven, behøver
> man jo ikke også være emsig og fordømmende og blande sig i noget man
> ikke kender hele baggrunden for !

Er der da nogen, der gør det? Blander sig ligefrem? Er det det, man gør, når
man kommenterer et indlæg her på stedet?

> Om jeg har behov for nogen hjælp - tjah endnu et eksempel på noget du
> ikke ved en brik om men meget gerne blander dig i ...

Ja, tænk engang hvis vi alle blot kunne holde din standard. Så ville
debatten være fyldt med givtige, forklarende, berigende og intellektuelle
indlæg.

Men nu er dette usenet, og du må give plads til os, der ikke har dit
uomtvistelige høje niveau. Kan du ikke holde det ud, må du hellere lade være
med at bevæge dig ud af Mensa-huset.

Ærbødigst
Karina

Fra : Kirsten Larsen

Dato : 13-11-03 23:44

> [...]
>
> Men nu er dette usenet, og du må give plads til os, der ikke har dit
> uomtvistelige høje niveau. Kan du ikke holde det ud, må du hellere lade

Hej hør lige her, jeg tror at jeg her i aften har været sammen med de
mennesker som har modtaget hunden.
De har har i hver tilfælde lige fået en ny hund, som lød på samme historie.
Det er et godt hjem, ude på landet, hunden vil få det godt, meget søde
mennesker, hvis det er den samme hund men det tyder det på.Jeg vil vise dem
at deres nye hund næsten er blevet verdens berømt her i Danmark
Det var bare lige det.

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-11-03 23:51

"Kirsten Larsen" <stenholms@mail.tele.dk> wrote in message
[klip]
> Det er et godt hjem, ude på landet, hunden vil få det godt, meget søde
> mennesker, hvis det er den samme hund men det tyder det på.

Det var rigtig dejligt at høre. Håber, hund og familie får rigtig mange
glæder sammen fremover.

> Jeg vil vise dem
> at deres nye hund næsten er blevet verdens berømt her i Danmark

Hvis I kigger med - så tillykke med jeres nye familiemedlem

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 09:02

"Kirsten Larsen" <stenholms@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dem
> at deres nye hund næsten er blevet verdens berømt her i Danmark

Ved du hvad Rinnie tør dine øje og ser verden som den er, ikke alle har de
samme forhold og omstændighederne så hvor da i kan sidde der og pudser jeres
glorier kan jeg virkelig ikke sidde mig ind i...
Og at i nu begynder at skrive at hunden er afsat og i har snakket med dens
nye ejer, og de skal vide at den er verdens kendt, HOLD DA KÆFT hvor er i
snævre synet, hvad med at tag jeres energi og hjælpe de dyr som er i VERDEN,
den er større end den lille skærm... Tror i VIRKELIGT at 20 mennesker gør en
hund verdens berømt ... Ja jeg er flad af grin, Pak jeres tasker og tag til
tysk grænse og smugl lidt så har i sgu set nok af DEN STORE VERDEN...
Fik den anden hun ikke et godt hjem som nok er bedst for den, så den ike
skal være sammen med vi Hedninger...
ER i klar til endnu et CHOK , jeg købet æg fra bur høns... nu må i virkelig
sidde på kanten af skolen... vildt ikk...
Men i alle her inden køber jo sikkert frit gåene dyr,økologisk o.s.v også
selv om i har 37 dyr , 210 børn og bor på 20 kvm i midt byen...

---

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 11:34

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
jeres
> glorier kan jeg virkelig ikke sidde mig ind i...

Nej, det tror jeg egentlig, er gået op for de fleste af os her i gruppen, at
du ikke kan. Empati er vist ikke lige en egenskab, der er højt værdsat i
jeres husholdning.

> [...]
> nye ejer, og de skal vide at den er verdens kendt, HOLD DA KÆFT hvor er i
> snævre synet, hvad med at tag jeres energi og hjælpe de dyr som er i

Vi her i gruppen er snævertsynede, fordi der er flere af os, der har en
smule besvær med at forstå, hvorfor den hund, I formentlig selv har
anskaffet jer, nu er uønkset, fordi der er kommet noget andet og bedre i
vejen?

Og i øvrigt; dyr i verden ville vel formentlig ikke have brug for hjælp,
hvis ikke det var på grund af uansvarlige mennesker. Vær du bare glad for,
at der findes mennesker derude, der er villig til at rydde op efter dig.

> ER i klar til endnu et CHOK , jeg købet æg fra bur høns...

Ej, hvilken overraskelse - en dyreven som dig?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 11:48

> [...]
> at der findes mennesker derude, der er villig til at rydde op efter dig.

> Ej, hvilken overraskelse - en dyreven som dig?

Ok, lille karina eller måske store karina hvad ved jeg... Hvad er det så
lige du gør for alle disse dyr ude i verden , det lader jo til at du rydder
op efter os hedninger... du rydder sgu ikke en skide op, nej du sidder her
og får din glorie pudsetr fordi du/i kan klage og klage over en som prøver
at finde en ny familie til sin hund.
Og med hensyn til indkøb tror jeg simpel hen ikke på at i købe ind efter
havd der er godt for dyrene, for så må der virkelig være noget galt med de
tal der viser hvor meget økologisk,frit gående o.s.v der bliver solgt, for
hvis jeg ikke tager fejl stopper jeres glorie pudning når i står og kigger
på prisen, og nu skal i ikke komme med at i " verden" altid køber det der er
bedste for dyrene... For så er i sgu 1% af hele danmarks befolkning, og hvis
i vil være så søde mod al verdens dyr blive vegatar så er der jo mere kød
til vi andre... TUDEFJÆS

---

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 11:52

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message
[klip]
> Ok, lille karina eller måske store karina hvad ved jeg...

Efter alt at dømme - ikke meget.

> Hvad er det så
> lige du gør for alle disse dyr ude i verden , det lader jo til at du
rydder
> op efter os hedninger...

Jeg nævnte, så vidt jeg erindrer, ikke mig selv i mit foregående indlæg, da
jeg talte om mennesker, der rydder op efter andre. Jeg konstaterede blot, at
du skulle være glad for, at der er nogen, der påtager sig jobbet.

> du rydder sgu ikke en skide op, nej du sidder her
> og får din glorie pudsetr fordi du/i kan klage og klage over en som prøver
> at finde en ny familie til sin hund.

Ja, der er ikke et øje tørt.

Men hvorom alting er, så er det noget skidt, at en diskussion skal ende op
som dette her. Jeg håber, for din hund, at den finder et godt, trygt og ikke
mindst varigt sted at være. Held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 12:02

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 12:07

"Zemma" <zemma_no_sp@m_jazzeonjava.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Det har du ganske ret i det er ganske forfærdeligt, men når mennesker som
ikke kender vores liv, stempler mig og min familie som dyr hader så bringer
det sgu mit pisse i kog.. I har virkelig ingen ret til snagge i hvad der
grund til at vi vælger at komme af med vores hund , i skulle måske
koncentere jer om alle de andre dyr som bliver mishandlet i stedt...

---

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 12:18

> [...]
> grund til at vi vælger at komme af med vores hund , i skulle måske
> koncentere jer om alle de andre dyr som bliver mishandlet i stedt...

Nej, men Falk!!! Nu ved jeg altså snart ikke, hvad jeg skal skrive for at
gøre det tydeligere!!!!

JEG ER MÅSKE INTERESSERET I DIN HUND!!!! Eller måske kender jeg nogen, som
er...

Derfor vil jeg meget gerne bede om lidt mere info! Er det så svært at
forstå?

Og da vi faktisk venter barn om en lille måneds tid, så synes jeg da, at jeg
gerne vil have lidt flere oplysninger ang. din hund!
Jeg køber/overtager altså ikke bare en hvilken som helst hund, da det jo er
vigtigt, at hund og menneske passer sammen... Ellers så kan det som
tidligere nævnt i et indlæg bare ende med,
at den stakkels hund så skal omplaceres igen!

Og hvis det nu ikke viser sig at være noget for os, så er det jo faktisk
sådan, at jeg også et andet sted henviser til et sted, hvor de er rigtig
gode til at omplacere hunde...

Men jeg må gå ud fra, at du faktisk ikke er interesseret i at komme af med
din hund alligevel....?

Med venlig men efterhånden forvirret hilsen,
Zemma

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 12:26

> [...]
> din hund alligevel....?
>
> Med venlig men efterhånden forvirret hilsen,

Jeg kunne ikke i mine vildeste fantasi finde på at give min hun til nogle af
jer her inde fra..
Efter alt det lort i har skreven, den skulle jo have et godt liv forsat..
ikk..

---

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 12:33

> [...]
> jer her inde fra..
> Efter alt det lort i har skreven, den skulle jo have et godt liv forsat..

Okay... så giver jeg op!

Jeg har prøvet at være høflig, venlig og imødekommende overfor dig. jeg har
endda skrevet op til flere gange, at jeg ikke tog stilling til, hvorfor du
er nødt til at skille dig af med din hund, skrevet at det må være frygteligt
svært for dig etc.

Men lige gyldigt i hvilken form, jeg prøver at skrive til dig, så sviner du
mig til...

Nå, men endnu en gang så kan jeg anbefale dig at kontakte
www.kaeledyrskompagniet.dk

Vi træner med vores egen hund hos hende, og hun hjælper til ved
omplaceringer af mange forskellige arter. Du kan selv kigge lidt på
hjemmesiden og se, om det er noget, du har lyst til at prøve.

Held og lykke til hunden fremover.
Zemma

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 12:46

> [...]

> jer her inde fra..
> Efter alt det lort i har skreven, den skulle jo have et godt liv forsat..

Nu synes jeg, at du er grov.
Zenna har hele tiden talt pænt til dig og til trods for, hvad du måtte tro,
så er det meget forskellige folk, som skriver herinde, med lige så mange
forskellige holdninger.
Vi har for nyligt fået en hund nummer to. De viste sig, at han ikke kan,
sammen med andre hunde og det er jo netop en af de ting, som er rart at vide
+ om hunden kan være alene hjemme osv. osv.

Jeg synes ikke, at du kan være bekendt, at svare Zenna på den måde, da hun
faktisk bare har givet dig, en høflig forespørgsel.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 12:50

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Zenna = Zemma

sorry !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 12:58

> [...]
>
> Jeg synes ikke, at du kan være bekendt, at svare Zenna på den måde, da hun
> faktisk bare har givet dig, en høflig forespørgsel.

synes indlæg som dette fortjener min høflighed..

1. Husk nu prævention, så i ikke skal have barn nr. 2. Hvad mon det ville
føre
til? Abort? Bortadoption af den store til nyt kærlig hjem?

2. Hej hør lige her, jeg tror at jeg her i aften har været sammen med de

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 13:07

> [...]
dem
> at deres nye hund næsten er blevet verdens berømt her i Danmark

Og jeg er hverken forfatter eller tilslutter mig nogle af de ovenstående
eksempler!

Faktisk må jeg indrømme, at jeg er rigtig ked af, at du sådan bare skærer
alle over en kam. Det kan godt være, at du føler, at det er den behandling,
som du er blevet udsat for af andre herinde, men jeg har hele tiden forsøgt
at være åben og venlig.

Jeg kan sagtens forholde mig til nogle af de spekulationer ang.. barn og
hund, for jeg skal selv føde om en måned, og derfor vil jeg gerne være
ekstra sikker på, at vi måske ville kunne harmonere med hund nummer to...

Jeg har på intet tidspunkt antydet, at du var et dårligt menneske eller
lign. Derfor synes jeg også, at du er temmelig uretfærdig og hurtig på
aftrækkeren, når du så pludselig gør mig til et dårligt menneske, som ikke
ville kunne give en hund et godt liv.

Du gør dig netop skyld i at drage konklusioner omkring min person uden at
kende mig. En fadæse som du er ophørt over, at andre begår...

Men du har åbenbart besluttet dig for, at jeg er en krampe på lige fod med
Verner. Det er jeg ked af og synes faktisk ikke, at det er helt rimeligt.

Endnu en gang tillykke med jeres nye barn og held og lykke med hunden.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 13:27

> [...]

dem
> at deres nye hund næsten er blevet verdens berømt her i Danmark

Du har ret. Det er nogle grove bemærkninger, men de er jo ikke kommet fra
Zemma.
Pas på, at du dømmer alle herinde, som et ensstemmigt kor, med de samme
holdninger.
Det er som sagt en gruppe med mange forskellige holdninger og lige så mange
forskellige hunde og måder, at holde hund på.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 14:33

> [...]
dem
> at deres nye hund næsten er blevet verdens berømt her i Danmark

Øøøhhhh det er da ikke noget Zemma har skrevet?!?!
Jeg tror du ser' hvad du vil se og nyder at kunne skabe lidt røre!

Rinnie

Fra : Winther

Dato : 14-11-03 15:21

> [...]

> føre
> til? Abort? Bortadoption af den store til nyt kærlig hjem?

Det var mit indlæg, hvad har det med din dårlige behandling af Zemma at
gøre?
Jeg kan godt forstå hun gerne vil vide mere, der må være en anden grund, end
et barn og en lejlighed, til at skille sig af med sin hund. Det er dog de
dårligste undskyldninger jeg længe har hørt. Husk vi er forskellige
mennesker der skriver herinde, vi er selvfølgelig ikke ens. Det er ikke det
at i vil af med hunden, det er årsagen du angiver, der lyder helt hen i
skoven.

Vh. Winther

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 15:33

"Winther" <Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> at i vil af med hunden, det er årsagen du angiver, der lyder helt hen i

Wither min kære ven... Hvordan min familie ser ud er min sag og kun min
sag... hvad du skriver om mit kommende barn får bare mit pis i kog, så
endelig er jeg fuldstændig ligeglade med om hvad du har af mening for man
skulle jo tror at det var røven der snakket, og ikke hovedt

---

Fra : Winther

Dato : 14-11-03 16:06

> Wither min kære ven... Hvordan min familie ser ud er min sag og kun min
> sag...

Nu tror jeg da ikke lige Zemma ønskede at du skulle blotlægge dit privatliv,
hun ønskede bare nogle oplysninger om hunden.

Vh. Winther

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 16:09

> [...]
privatliv,
> hun ønskede bare nogle oplysninger om hunden.

Det har zemma og jeg fuld styr på...

Ellers skal i da have tak alle sammen...

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 14:31

> [...]
> jer her inde fra..
> Efter alt det lort i har skreven, den skulle jo have et godt liv forsat..

*LMAO*
Altså man er en dårlig hunde-ven når man tænker på hunden. Så vil jeg da
gerne stemples som dårlig!

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 12:23

> [...]
> grund til at vi vælger at komme af med vores hund , i skulle måske
> koncentere jer om alle de andre dyr som bliver mishandlet i stedt...

Når man vælger at ytre sig i et debatforum, må man være forberedt på debat.
Vi er en hel flok, der har alverdens meninger om dette og hint, og jo færre
oplysninger du vælger at give om situationen, jo mere rum er der for
formodninger - sådan vil det altid være.

I det omfang der ikke er noget om snakken, har jeg svært ved at se, hvordan
du kan bliver fortørnet. Du har jo helt ret i, at ingen af os kender noget
til dig eller din familie, derfor bliver debatten ført med en del ukendte
faktorer. Der er derfor ingen, der udtaler sig konkret om jeres nærmere
forhod, hvorfor der jo egentlig ikke er noget, du kan blive truffet over. Du
må jo holde fast i, at vi ikke ved, hvad vi taler om så.

Men stoppe debatten kan du nok ikke, og eftersom du ligner en person med et
voldsomt temperament, vil det nok være godt for blodtrykket, hvis du gav
lidt flere konkrete oplysninger, så vi alle ikke gætter på ting, der efter
sigende ikke er sande.

Bedste hilsner
Karina

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 12:32

> [...]
> lidt flere konkrete oplysninger, så vi alle ikke gætter på ting, der efter

Hvorfor skulle jeg give oplysninger om mit liv til jer????????????? Hvis nu
jeg havde skrevet i denne gruppe ,ville jeg jo være indstillet på debat,
men ak nej sådan er det jo ikke. Jeg forsvare bare mig selv mod jeres
meninger om min person.. ikke deltager der er en stor forskel...

---

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 12:38

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message
[klip]
> Hvorfor skulle jeg give oplysninger om mit liv til jer?????????????

Det *skal* du da heller ikke. Der er mig bekendt ingen pligt forbundet med
deltagelsen her. Folk, der skriver i en hundegruppe som denne har imidlertid
en interesse i dyr, og det er af denne interesse, der opstår spørgsmål, som
uværgeligt knytter sig op til hundens familie også.

> Jeg forsvare bare mig selv mod jeres
> meninger om min person.. ikke deltager der er en stor forskel...

Javel så, men for os der ikke er helt inde i den finere distinktion, tror
jeg nu nok, forskellen er ens.

Og jeg kan kun gentage, at hunden bør være centrum i denne debat.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 12:49

> [...]
som
> uværgeligt knytter sig op til hundens familie også.

Hvorfor er det så lige at i har taget belsutningen om min familie fordi jeg
ikke gider fortælle min livs historie ..
Beskylder os for at ville bort aborter vores kommende søn..

> Javel så, men for os der ikke er helt inde i den finere distinktion, tror
> jeg nu nok, forskellen er ens.
>
> Og jeg kan kun gentage, at hunden bør være centrum i denne debat.

Hvorfor er så ikke i centrum, læse alle tråden ...

> Med venlig hilsen
> Karina

Husk at jeg ikke er en deltager men forsvare mig mod jeres holdninger...

---

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 12:54

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message
[klip]
> Hvorfor er det så lige at i har taget belsutningen om min familie fordi
jeg
> ikke gider fortælle min livs historie ..

Som sagt, der er lige så mange meninger og holdninger på dette sted, som der
er mennesker her, og det er svært at undgå en stillingtagen, når der af den
ene eller den anden grund postes et indlæg her. Er der sagt noget forkert,
så tag det som det er - det kan alligevel aldrig blive personligt, når vi nu
faktisk ikke kender jer.

> Hvorfor er så ikke i centrum, læse alle tråden ...

Ja, det er et godt spørgsmål

> Husk at jeg ikke er en deltager men forsvare mig mod jeres holdninger...

Ah, jeg synes nu nok, du gør lidt mere end blot at forsvare dig. Men lad det
nu ligge.

Er du interesseret i at fortælle, om det er lykkedes jer at finde et nyt
hjem til jeres hund?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 13:01

> [...]
det
> nu ligge.
>
> Er du interesseret i at fortælle, om det er lykkedes jer at finde et nyt

Ja det kan i jo bruge jeres week på at gå og tænke på, der er i hvert gjordt
hvad der kan for at det ikke skal lykkes for hos..

falk

---

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 13:04

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message
[klip]
> Ja det kan i jo bruge jeres week på at gå og tænke på, der er i hvert
gjordt
> hvad der kan for at det ikke skal lykkes for hos..

Ah mon dog? Viljen skal nok også være til stede for at gøre en indsats for
sit dyr. Er den det, er jeg overbevist om, at man er et godt stykke hen ad
vejen. Så kan nogle kommentarer i en nyhedsgruppe vist ikke gøre så meget.

Weekenden tror jeg nu nok, jeg vil bruge sammen med min familie og min hund.

Bedste hilsner
Karina

Fra : Per

Dato : 14-11-03 13:22

On Fri, 14 Nov 2003 13:00:34 +0100, Falk Dahlsen wrote:

> Ja det kan i jo bruge jeres week på at gå og tænke på, der er i hvert gjordt
> hvad der kan for at det ikke skal lykkes for hos..
>
> falk

Min bekymring går mest på om den er præget for meget af ejeren - så kan det
godt blive svært.

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 13:30

"Per" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse

> Min bekymring går mest på om den er præget for meget af ejeren - så kan
det
> godt blive svært.

Ja per det en dræber hund... som elsker menneske kød, helst råt...
Hold da lige kæft per...

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 14:40

> [...]
gjordt
> hvad der kan for at det ikke skal lykkes for hos..

Haha... Spiller vi lidt kostbar nu? Det gør min datter også når hun har fået
en pose slik!

Rinnie

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 15:23

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp2m40$1s5j$2@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
> gjordt
>
> Haha... Spiller vi lidt kostbar nu? Det gør min datter også når hun har

Ja det kunne jeg tænke mig , men jeg kunne da endelig ikke være mere
ligeglade end jeg er med din datter, man må da virkelig håbe at hun arver
noget fra sin far..

---

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 15:32

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message
[klip]

> Ja det kunne jeg tænke mig , men jeg kunne da endelig ikke være mere
> ligeglade end jeg er med din datter, man må da virkelig håbe at hun arver
> noget fra sin far..

Nåeh ja. Personangreb holder du dig for god til. Du forsvarer dig bare, ja,
ja.

Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 14:38

> [...]
jeg
> ikke gider fortælle min livs historie ..
> Beskylder os for at ville bort aborter vores kommende søn..

Du har virkelig et inderligt problem med generalisering! Fordi en Bornholmer
går med træsko, gør alle så det? Nej, vel? Fordi en har skrevet det til dig
betyder det så at det er os alle der har skrevet det? Nej!!

> Hvorfor er så ikke i centrum, læse alle tråden ...

????

> Husk at jeg ikke er en deltager men forsvare mig mod jeres holdninger...

Nej, du angriber og generaliserer!

Rinnie

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 15:47

> [...]
jeg
> ikke gider fortælle min livs historie ..
> Beskylder os for at ville bort aborter vores kommende søn..

Du har da taget lige så meget beslutning om mange andres liv her inde, men
det at nogen har gjort det om dit liv retfærdiggører så at du gør det om
vores andres liv?

Rinnie

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 14:36

> [...]
> men ak nej sådan er det jo ikke. Jeg forsvare bare mig selv mod jeres
> meninger om min person.. ikke deltager der er en stor forskel...

Nej, du angriber. Du forsvarer ikke! Hvorfor skulle du også forsvare hvis du
kan stå inde for din egen beslutning? Som skrevet i et andet indlæg kunne du
ha' ignoreret det eller bare svaret at du ikke ønskede at komme ind på de
nærmere omstændigheder her i gruppen, men du skulle absolut skabe røre!

Rinnie

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 15:28

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp2lvc$1s23$2@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
> ha' ignoreret det eller bare svaret at du ikke ønskede at komme ind på de
> nærmere omstændigheder her i gruppen, men du skulle absolut skabe røre!

Hvem skabet røre, jeg skrev sgu ikke start indlægget , at man forsvare sig
er hvis nok en hver persons ret, du må meget undskylde hvis din lille verden
er blevet oprørt ved at jeg forsvar/angriber når jeg bliver trådt på ...
Hvis du gerne bare vil tænke dit og sige din mening så synes jeg endelig du
skulle lære af dine egen ord til verner, og Flyt tilbage til DDR, der hold
man også kæft og tænke sit...

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 15:50

> [...]
verden
> er blevet oprørt ved at jeg forsvar/angriber når jeg bliver trådt på ...

Jo, du har skabt røre ved din måde at svare på, ved din måde at svine til
på, ved din måde at generalisere på, ved din måde at stemple forl på...

> [...]
du
> skulle lære af dine egen ord til verner, og Flyt tilbage til DDR, der hold

Du trak ikke verdenspolitik da du skulle op til eksamen, vel?

1) DDR eksisterer ikke mere
2) Man blev tvunget til ikke at sige noget
3) Nu er det jo dig der stempler og dømmer. Du stempler en (mig) her fra
gruppen der netop har talt om ytringsfrihed i går! Øhhmmm... Læs lidt på din
lektie!

Rinnie

Fra : Verner

Dato : 15-11-03 15:37

On Fri, 14 Nov 2003 12:22:46 +0100, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>Når man vælger at ytre sig i et debatforum, må man være forberedt på debat.

Så vidt jeg husker var det vist ikke lige Falk der ytrede noget som
helst i et Debatforum - vel ??

Tråden blev da startet af en vis emsig dame...

mvh

Verner

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-11-03 16:11

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message
[klip]
> Så vidt jeg husker var det vist ikke lige Falk der ytrede noget som
> helst i et Debatforum - vel ??

Nu skrev jeg ikke, at Falk lagde ud med at skrive i *denne* gruppe, men så
vidt jeg ved,, skrev han faktisk i en *anden* tråd her på usenet - og det
kan altså - til visses umådelige overraskelse - give anledning til debat.

> Tråden blev da startet af en vis emsig dame...

Tråden her i gruppen blev startet af Bolette. Jeg går ud fra, at du ikke er
enig i hendes holdninger, men ikke kan argumentere derfor, eftersom du
vælger "jeg er en voksen mand, men synker lige til et niveau, hvor jeg
kalder andre mennesker, hvis meninger, jeg ikke kan lide, navne-løsningen"?

De venligste hilsner
Karina

Fra : Verner

Dato : 15-11-03 23:06

On Sat, 15 Nov 2003 16:10:48 +0100, "Karina og Christian"
> [...]

>kan altså - til visses umådelige overraskelse - give anledning til debat.

Det er da ikke overraskende at et indlæg giver debat - men debatten
bør vel foregå i den gruppe der bliver skrevet i - ikke ??

>Tråden her i gruppen blev startet af Bolette. Jeg går ud fra, at du ikke er
>enig i hendes holdninger, men ikke kan argumentere derfor.. bla bla - klip

Jeg ER faktisk enig i hendes holdning til dyr, det er ikke det jeg
angriber !

Jeg har bare en mening om hendes højhellige emsighed generelt !

Det er sgu'da ikke nødvendigt med flæbende læserbreve i denne gruppe,
fordi en hund må skifte hjem !

mvh

Verner

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-11-03 23:13

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg har bare en mening om hendes højhellige emsighed generelt !

> Det er sgu'da ikke nødvendigt med flæbende læserbreve i denne gruppe,
> fordi en hund må skifte hjem !

De venligste hilsner
Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-11-03 23:15

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 15 Nov 2003 16:10:48 +0100, "Karina og Christian"

> Det er sgu'da ikke nødvendigt med flæbende læserbreve i denne gruppe,
> fordi en hund må skifte hjem !

Hvor ser' du de flæbende læserbreve?

Jeg ser' kun folk med meget dyrevenlige holdninger

....men de 2 ting er måske det samme?

Rinnie

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-11-03 17:44

> "Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> wrote in message
> I har virkelig ingen ret til snagge i hvad der

Jeg går da stærkt udfra at grunden er at i skal ha' barn, det er jo hvad du
skriver, og du ville vel ikke skrive det hvis ikke det var sandt?
Hvis jeg har lyst til at kommentere det, så gør jeg det, for jeg har sku'
ondt af jeres hund, fordi i ikke har tænkt jer om inden i anskaffede jeg
hunden, i vidste jo nok for 4 år siden at i før eller siden skulle ha'
børn.......

Bolette

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 14:30

> [...]
> grund til at vi vælger at komme af med vores hund , i skulle måske
> koncentere jer om alle de andre dyr som bliver mishandlet i stedt...

Jeg tror kun du er ude på ballade! Havde du nøjdes med at skrive "Jeg ønsker
ikke at komme ind på de nærmere omstændigheder" eller bare helt ignoreret
indlæget var det ikke kommet så vidt! Oven i det synes jeg overhovedet ikke
du kan tillade dig at sidde og fortælle folk hvad de gør for de hjælpeløse
dyr, for det aner du ikke noget som helst om!!!

Rinnie

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 15:45

> [...]
> grund til at vi vælger at komme af med vores hund , i skulle måske
> koncentere jer om alle de andre dyr som bliver mishandlet i stedt...

Hvem er det lige der stempler? Bla.a. har du stemplet mig for at være øh
noget der ikke er værd at lade min datter arve noget fra, du har stemplet en
for ikke at gøre noget for dyr, du har stemplet flere for at ha' skrevet
noget de ikke har skrevet, du har stemplet en for ikke at købe ind efter
hvad der er bedst for hendes dyr... Kunne blive ved...

Rinnie

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-11-03 18:24

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp3a0a$2c3b$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Han kunne ha' skrevet han ikke
> ønskede at komme yderligere ind på omstændighederne eller ha' ignoreret
> indlæget, men i stedet begynder han at angribe Bolette og "prale" med at
han
> har meldt hende, for næsten i samme åndedrag at angribe alle andre der
> svarer og selv bryde netiketten et utal af gange.

Jeg tager det meget stille og roligt, der skal mere til at hidse mig op. Men
når nu vi er ved det, så har falk sørme også skrevet til mig privat, men
overskriften fuck dig, hold da op hvor bliver jeg bange................

> Der er ytringsfrihed i Danmar og man må spørge om det man vil, -det' om
du
> kan li' det eller ej! Jeg synes oven i købet at Bolette, selvom det var
> tydeligt det lå hende nært på hjertet, får formuleret det første ret godt!

Tak Rinnie, du forstår sku' da hvor jeg vil hen med det her. Og ja, det
ligger mig meget nært på hjertet. Ikke mindst fordi min aller bedste ven (
en hund jeg luftede hver dag ) blev aflivet pga sammen omstændigheder ( nu
for mange år siden ). Og her vil jeg så lige tilføje om falk så tror det
eller ej, jeg tager hatten af for at de ikke afliver den.
De mennesker der gjorde det har jeg ALDRIG tilgivet, og vil ALDRIG komme til
det.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

"Bolette Nielsen" skrev d. 15-11-03 18:24 dette indlæg :

> [...]
> eller ej, jeg tager hatten af for at de ikke afliver den.
> De mennesker der gjorde det har jeg ALDRIG tilgivet, og vil ALDRIG

Hej Bollette.

Min mening er, at du er umådeligt dum, fordømmende, super-emsig og total
ignorant.

Mange hilsner fra

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kirsten Larsen

Dato : 14-11-03 13:00

> [...]
> Men i alle her inden køber jo sikkert frit gåene dyr,økologisk o.s.v også
> selv om i har 37 dyr , 210 børn og bor på 20 kvm i midt byen...

Du milde, jeg er ked af at du tager sådan på vej, jeg har da overhoved ikke
givet ydtryk for hvad jeg mener om hele debatten angående hunden,
Udtrykket verdensberømt i Danmark,
er måske et lokal udtryk, som bare betyder at der er meget snak om en ting.
Hvad min holdning til dyr fra andre lande og burhøns, kommer den hund ved,
som jeg ikke engang ved hvad hedder, undre mig.
Jeg ville bare være flink, og fortælle at du havde fundet et godt hjem til
hunden.
Jeg vil ønske jer alt held og lykke med jeres baby.
Kirsten

Fra : Claus

Dato : 14-11-03 13:37

Hej.

Er der nogen af jer, der her bruger så meget energi på at skændes her, der
tænker poå at Falk måske slet ikke ønsker at diskutere dette her. Det var jo
ikke ham der skerv et indlæg her i ng. Han lavede et opslag i en markeds
gruppe for at komme af med sin hund.
Det var jo en af de faste skribenter her i ng. der flyttede hans indlæg her
over, det synes jeg ikke er særligt sødt.

Han er blevet afkrævet svar på det ene og det andet hvis han ville
diskuterer det her så havde han jo nok selv lavet et indlæg her ..ik.

Man kan sq da ikke sætte sig til dommer over andre menesker, uden at kende
baggrunden og det kan jo være baggrunden ikke kommer andre ved.

Jeg tør jo næsten ikke skrive at jeg skal af med min brugshund fordi den
ikke kan lave P. nok, det er da bedre bare at få den aflivet uden der er
nogen der ved det så bliver man sq da ikke skældt huden fuld.

Jeg ikke fatter at man kan gå sådan i selvsving, fordi der er nogen der vil
af med deres hund.
Claus

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 13:49

"Claus" <Snorreshus.nospam.@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen der ved det så bliver man sq da ikke skældt huden fuld.
>
> Jeg ikke fatter at man kan gå sådan i selvsving, fordi der er nogen der

Jeg har heller ikke lagt op til en diskussion. Blot ønsket mere info. Falk
kunne blot have skrevet til mig, at han ville komme med oplysningerne i den
anden NG, så have jeg med glæde læst der i stedet.

Men ligesom jeg ville udbede mig bedre info ang. din hund, hvis jeg var
interesseret i en brugshund, så synes jeg altså snare, at det er underligt,
hvis man ikke gerne vil have nærmere info end det, der står i den korte
annonce.

Med venlig hilsen,
Zemma

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-03 14:03

"Zemma" <zemma_no_sp@m_jazzeonjava.com> escribió

> [...]
> kunne blot have skrevet til mig, at han ville komme med
oplysningerne i den
> anden NG, så have jeg med glæde læst der i stedet.

Det er jo heller ikke indlæg der beder om info angående hunden der
generer, det er alle de fordømmende, bedrevidende
hvor-er-folk-dog-onde-ved-hunde indlæg

> [...]
underligt,
> hvis man ikke gerne vil have nærmere info end det, der står i den

Jeg har ikke set et eneste indlæg i denne debat der handler om
information angående hunden, så jeg må nok indrømme at dit indlæg
virker lidt hyklerisk. Jeg har kun set fordømmende og belærende
indlæg. Jaja, jeg syntes da også det er noget skidt at skaffe sig af
med en hund fordi man ikke har forudset eller kan overskue det sammen
med en familieforøgelse, men jeg kender intet til den situation Falk
står i og kan derfor ikke udtale mig om eller fordømme hans forsøg på
at skaffe sig af med hans hund.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 15:37

> [...]
> med en familieforøgelse, men jeg kender intet til den situation Falk
> står i og kan derfor ikke udtale mig om eller fordømme hans forsøg på

Hej Lars.

Nu bliver jeg altså lidt mystificeret...

Du vælger at kalde mig hyklerisk med den begrundelse, at alle indlæg har
været fordømmende og belærende.
Hvor i mine indlæg synes du, at jeg er fordømmende eller belærende?
jeg vil sætte stor pris på en direkte citering fra mine foregående indlæg,
for jeg kan vitterlig ikke genkende den karakteristik.

Jeg har jo netop op til flere gange skrevet, at jeg IKKE vil tage stilling
til Falks situation, at jeg godt kan se, at det må være smadder kedeligt at
skulle af med sin hund etc.

Med venlig hilsen,
Zemma

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-03 17:26

On Fri, 14 Nov 2003 14:03:28 +0100, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]

>Jeg har ikke set et eneste indlæg i denne debat der handler om
>information angående hunden, så jeg må nok indrømme at dit indlæg

Så har du heller ikke læst tråden godt nok, for Zemma har op til flere
gange gjort opmærksom på at hun muligvis var interesseret, eller
kendte nogen der var/er...
Og så har hun udbedt sig mere info. Det kunne jo have foregået privat
via mail.
Jeg har selv en omplaceringshund, og havde jeg fået AL info om ham
INDEN jeg fik ham, så havde jeg muligvis overvejet det een gang mere,
men jeg er vældig glad ofr hunden i dag, og vil for alt i verden da
ikke af med ham igen... Så må jeg bare tage den extra rengøring
med...!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 14:12

> [...]
underligt,
> hvis man ikke gerne vil have nærmere info end det, der står i den korte

Zemma
Er velkommen til at skrive på min privat adr. så skal jeg med glæde oplyse
dig, men ikke i denne gruppe

Pas nu på Claus de næste par dage er det nok dig der står for skud nu....

Hilsen

Falk Dahlsen

---

Fra : Claus

Dato : 14-11-03 15:33

> Pas nu på Claus de næste par dage er det nok dig der står for skud nu....

Så er det ikke første gang her i ng.

Claus

Fra : Winther

Dato : 14-11-03 15:58

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> skrev i en meddelelse

> Pas nu på Claus de næste par dage er det nok dig der står for skud nu....
>
> Hilsen
>
> Falk Dahlsen

Jeg stiller mig da også gerne op, skal af med min hund, fordi den ikke kan
bruges til det den er anskaffet til. Jeg vælger måske endda at få den
aflivet da den ikke er egnet til hyggehund. En beslutning jeg skulle have
taget for et år siden.

Ærgerligt det ikke gik med din malle Claus.

Vh. Winther

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 14-11-03 17:30

"Claus" <Snorreshus.nospam.@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> nogen der ved det så bliver man sq da ikke skældt huden fuld.
>
> Jeg ikke fatter at man kan gå sådan i selvsving, fordi der er nogen der

Tænk, jeg sad med samme tanke.

Efter at være nået hertil i tråden er jeg nået til den konklusion, at jeg på
intet tidspunkt vil råde nogle til at sætte deres eventuelle hund, kat osv.
til salg på Usenet, for mage til personangreb og gloriepudsning skal man
godt nok lede længe efter. At I vil være jer selv det bekendt! Jeg kan godt
forstå, at I har bragt sælgers pis i kog og vedkommende reagerer, som han
gør.

Lise-Lotte Gerding

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 20:20

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

godt
> forstå, at I har bragt sælgers pis i kog og vedkommende reagerer, som han

Er man stort bedre selv når man angriber os hvor det ligger vores hjerte
nært? Nej, det synes jeg ærlig talt ikke! Han kunne ha' skrevet han ikke

FUT: news:dk.admin.netikette

Rinnie

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 14-11-03 21:02

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message

> "Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> skrev i en meddelelse

<klip indlæg om personangreb og gloriepudsning>

> [...]
> tydeligt det lå hende nært på hjertet, får formuleret det første ret godt!

Ytringsfrihed, ja, også derfor jeg skrev en kommentar ud fra, hvad jeg mener
om manges udtalelser her i denne tråd.
"Det, om du kan li' det eller ej!" for at bruge dine egne ord

Mvh
Lise-Lotte Gerding

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

"Claus" skrev d. 14-11-03 13:37 dette indlæg :
> [...]
> nogen der ved det så bliver man sq da ikke skældt huden fuld.
>
> Jeg ikke fatter at man kan gå sådan i selvsving, fordi der er nogen

_E-N-I-G_ !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

> [...]
> nogen der ved det så bliver man sq da ikke skældt huden fuld.
>
> Jeg ikke fatter at man kan gå sådan i selvsving, fordi der er nogen

_E-N-I-G_ !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

> [...]
> nogen der ved det så bliver man sq da ikke skældt huden fuld.
>
> Jeg ikke fatter at man kan gå sådan i selvsving, fordi der er nogen

_E-N-I-G_ !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

> [...]
> nogen der ved det så bliver man sq da ikke skældt huden fuld.
>
> Jeg ikke fatter at man kan gå sådan i selvsving, fordi der er nogen

Hej Claus.

Hvordan "tør" du sætte dig op imod de gloriepudsende, bedrevidende og
mega bagkloge pladderhumanistiske brugere herinde.

Du er en _modig_ mand !

Når du tør, så tør jeg også

Jeg er 100 % enig med Claus ! !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 15:42

> [...]
> Men i alle her inden køber jo sikkert frit gåene dyr,økologisk o.s.v også
> selv om i har 37 dyr , 210 børn og bor på 20 kvm i midt byen...

Quotede lige det hele, for er lige nødt til at spørge dig, Falk, hvor får du
lige fra at det er mig der har skrevet det der? Du har så travlt med
netiketten, men overholder den faktisk selv så lidt at det er til at få
kuldegysninger over... Eller nærmere rulle rundt på gulvet at grin over!
Du generalisere mere end nogen jeg nogensinde har mødt og er bedre til at
angribe end Bush er!

Et høfligt forslag: http://www.usenet.dk

Rinnie

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 15:58

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp2pv8$1v9k$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
over!
> Du generalisere mere end nogen jeg nogensinde har mødt og er bedre til at

Hvorfor holde noget som ikke bruges alligevel...
Ja Bush er virkelig også en af mine store forbilleder men det kan vel ikke
komme som et stor overraskelse...
Du må virkelig ikke møde ret mange mennesker hvis jeg er generalisere mere
end nogen du har mødt, men hvad kan men regne med fra folk der kommer fra
vejen af...
Og med hensyn til DDR er det ikke der mere CHOK er det noget du har bevis på
eller hvad...

---

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 16:06

> Hvorfor holde noget som ikke bruges alligevel...

???
Hvorfor svarer du mig ikke på mit spørgsmål, hvor fra fik du at jeg havde
postet det indlæg?

> Ja Bush er virkelig også en af mine store forbilleder men det kan vel ikke
> komme som et stor overraskelse...

Nej!

> Du må virkelig ikke møde ret mange mennesker hvis jeg er generalisere mere
> end nogen du har mødt, men hvad kan men regne med fra folk der kommer fra
> vejen af...

Eller også udvælger jeg min omgangskreds med omhu! ...og hvad har det at
gøre med at jeg kommer fra Vejen? Skal jeg ryste af skræk nu fordi du ved
hvor jeg bor? *GH* Uanset hvor du vil hen med at skrive hvilken by jeg bor'
i, så har du ikke ret til at udgive perosnlige oplysninger om mig på nettet.
Det skal jeg nok selv stå for! Min adresse osv. står på min hjemmeside, så
hvis nogen vil se det kan de se det der hvor jeg selv har valgt at publicere
det! Du kan faktisk meldes for det mener jeg, men igen, jeg gidder ikk bruge
min tid på det, for du er på en eller anden måde sjov!

> Og med hensyn til DDR er det ikke der mere CHOK er det noget du har bevis

> eller hvad...

Undskyld, men jeg forstår ikke det halve af hvad du skiver... Er du sød at
læse det du skriver igennem inden du sender det? Jeg har ikke noget imod at
nogen folk måske er lidt ordblinde, men det mindste man kan gøre er at prøve
at gøre sig forståelig, for du gør det jo fint i andre sammenhæng.

Rinnie

Fra : AG\(Amager\)

Dato : 14-11-03 16:27

> [...]
> meldes for det mener jeg, men igen, jeg gidder ikk bruge min tid på
> det, for du er på en eller anden måde sjov!

Noget må ha' undgået min opmærksomhed, for jeg ka' absolut ingen trusler se
i Falk's ovenstående indlæg ??.. Skulle Falk meldes(hvis du altså gad) fordi
han skriver at du kommer fra Vejen ??.. Det ka' jeg sq godt se, det er
VIRKELIG en trussel der vil noget !!.. Som du selv skriver, så står din
adresse på din hjemmeside, så hvad er problemet egentlig lige ??..

//Allan..

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 20:06

"AG(Amager)" <scorp@fuckspammad.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> VIRKELIG en trussel der vil noget !!.. Som du selv skriver, så står din
> adresse på din hjemmeside, så hvad er problemet egentlig lige ??..

Øh, hvor har jeg skrevet at det var en trussel? Jeg spør' om jeg skal rysten
nu! Prøv at læs hvad der står!
Jeg bestemmer hvor det skal skrives hvilken by jeg kommer fra, ikke Flach.
Længere er den ikke! Er det noget du vil diskutere kan du gøre det med dig
selv, for på det punkt har jeg min holdning og den bliver der ikke rokket
med!

FUT: news:dk.admin.netikette

Fra : AG\(Amager\)

Dato : 14-11-03 02:51

Karina og Christian wrote:
> [...]
> uomtvistelige høje niveau. Kan du ikke holde det ud, må du hellere
> lade være med at bevæge dig ud af Mensa-huset.

ROFL

Fed ironi !!..

//Allan..

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 23:42

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 13 Nov 2003 22:39:32 +0100, "Karina og Christian"
> <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:
>
> Fortsæt dit pladder i "dk.blande.tuden.i.alt"

Hør nu her, Verner. Som skrevet før lever vi i et land med ytringsfrihed...
Om du kan li' det eller ej! Vi er i en grupe der omhandler hunde, om du kan
forstå det eller ej.

Der jeg vil hen er at alle har ret til at kommentere dette hunde-relaterede
emne med hunde-relaterede spørgsmål og svar. Jeg har indt til nu ikke kunnet
se på dine svar i denne tråd at de har haft noget med holdninger til hundens
situation at gøre, så jeg ved ikke lige helt hvordan landet ligger med det
der med at stikke snuden i alt... Jeg mener, du siger jo tilsyneladende ikke
noget her for at snakke hunde... Du siger kun noget for at brokke dig over
ytringsfriheden.

Du er i en gruppe med en fundats du ikke overholder og du er i et land med
ytringsfrihed som du ikke brydder dig om...

Smut du over i news:DDR.ud.med.ytringsfriheden - det kan være du kan finde
nogen ligesindede der!

FUT: news:dk.admin.netikette

Rinnie

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

"Verner" skrev d. 13-11-03 17:27 dette indlæg :

> [...]
>
> opgiv denne diskussion på forhånd - du er oppe imod hele det selvglade
> kor af bedrevidende fanatikere som kan klare alt med

Hej Verner.

WWWEEEEEEEEE - *LOL*

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 21:46

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på at gitte ikke bor i en lejlighed på 90 m3, og smide ud
vil
> jeg ikke kalde det ...

Vi har boet med 2 børn og 2 hunde på 60 m2 uden problemer! Oven i det havde
vi 3 katte!!! Det er en dårlig undskyldning, for man kan hvad man vil!! Nu
bor' vi 2 voksne og 3 børn samt 3 hunde på 87
m2 uden problemer! Her er rent, fint og plads til alle!
Det er tilsyneladende ikke husrum der er jeres problem tror jeg...
Jeg tror det er hjerterum!!

> Valget står mellem at Aflive hende eller finde et nyt kærligt hjem

Det valg havde i været fri for hvis i havde tænkt jer om inden i fik en
hund!!

> [...]
> finde en nye kærlig familie, men så komme i "mennesker" med jeres Sure
> opstød , hvor i brokker jer og gør denne beslutning endnu mere smerte

Nå!

> Bolette Nielsen er meldt cybercity for abuse ... man kopier ikke men
> henviser til anden nyhedsgruppe. Da jeg dermed har mulighed for stoppe
> indlægget...

Angreb er det bedste forsvar!!
Stakkels Cybercity at de skal døje med en så lille klage som de temmelig
sikkert er hamrende ligeglad med!

> Falk

Irriteret Hilsen
Rinnie

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 09:05

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp0qm7$333$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
> Rinnie

Ved du hvad Rinnie tør dine øje og ser verden som den er, ikke alle har de
samme forhold og omstændighederne så hvordan i kan sidde der og pudser jeres
glorier kan jeg virkelig ikke sidde mig ind i... det eneste jeg tænker på er
finde en nyt kærligt hjem til min hund efter 3 1/2 år...

HILSEN LIGEGLADE

FALK

---

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-11-03 10:09

"Falk Dahlsen" <falken@-fjerndette-dahlsen.dk> skrev i en meddelelse news:J%%sb.2139$bE5.1095@news.get2net.dk...

> [...]
> glorier kan jeg virkelig ikke sidde mig ind i... det eneste jeg tænker på er
> finde en nyt kærligt hjem til min hund efter 3 1/2 år...

Det var da godtnok en yderst rammende signatur, du der bruger!!
Håber virkelig, for hundens skyld, at du hurtigt finder
et nyt og GODT hjem til den, hvor den ikke er i vejen
og hvor man vil holde oprigtigt af den!
Sådanne hjem findes faktisk, hvor hunden
er en del af familien - som man ikke bare kasserer.
Kald du bare de indlæg, der går dig imod, for
at folk "pudser glorien" - hellere det end at være LIGEGLAD!!

Eva

Fra : Falk Dahlsen

Dato : 14-11-03 10:14

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Kald du bare de indlæg, der går dig imod, for
at folk "pudser glorien" - hellere det end at være LIGEGLAD!!

SNØFT SNØFT... KØB en kiks og tør dine øjne...
Det er jo i 15 mennesker "verden" jeg er ligeglad med...

---

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 15:44

Hej Falk.

Jeg har nu sendt dig en email...

jeg håber, at vi kan finde en løsning på jeres kedelige problem.
Om ikke andet, så kan det være, at jeg kender nogen, som vil være
interesseret.

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-03 14:27

> [...]
> viser bare hvor lidt man har tænkt sig om dengang man anskaffede sig den
> søde lille nuttede hundehvalp. Pludselig er hunden ikke noget værd mere,

Hej Bolette

Der kan være mange årsager til at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg kender intet til omstændighederne, og ved ikke andet, end hvad jeg lige
har læst her, så jeg kender intet til boform, alder, ægteskabelig, eller
social stilling. Så det forekommer mig svært, at kritisere vedkommende, for
at prøve at skaffe et nyt hjem til sin hund. Jeg har selv lige købt en
hund, som var knap 1½ år gammel, som af en eller anden mærkelig grund, var
kommet tilbage til opdrætteren. Så jeg er jo i praksis 4 ejer af hunden,
selvom de to gange, var den samme. Det er da mange, og den er kun 1½ år
gammel. Den manglede opdragelse totalt, hvilket de ikke havde kunnet banke
ind i hovedet på den. Gad vide om man skulle tage det bogstaveligt ?...
Men her 3 mdr efter, er han en rimelig lydig hund, og det går faktisk
rigtigt godt med ham, og jeg er helt sikker på, at han ikke nærer nogle
ønsker om at komme tilbage til nogle af de tidligere hjem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jane

Dato : 14-11-03 16:35

Hvad fanden sker der her, så vidt jeg kan se stod denne her annonce ikke her
til at starte med, men under dk.marked.privat.dyr.
Hvordan kan du tillade dig at flytte annoncer og på den usmagelige måde
dømme andre folk ?
Det her giver mig kvalme !
Tingene er ikke altid ummidelbar som det ser ud, husk det Bolette !
Der er altid en grund til alting og det er vel ikke op til dig eller andre
at dømme hvordan det skal være i andres liv !?
Eller er det bare en smart måde i bruger herinde for at fremføre jeres eget
?
God dag
Jane Mailund

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 16:46

"Jane" <bejane@mail.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> at dømme hvordan det skal være i andres liv !?
> Eller er det bare en smart måde i bruger herinde for at fremføre jeres

Tja, dette er usenet, og her sidder en masse mennesker med en masse
holdninger til tingene. Når man står frem i et forum som dette - om det er
en markedsgruppe eller andet, er der en vis sandsynlighed for, at andre
læser et indlæg og gør sig nogle tanker desangående.

At nogle så giver udtryk for de tanker, er vel også blot naturligt. Var der
ingen der skrev, var der intet forum.

At de tanker så kan give tilsvarende anledning til mere eller mindre
hysteriske modudbrud og ligefrem forårsage kvalme og andett ubehag er vel en
lige så naturlig ting. Forskellige mennesker - forskellige meninger.

Hurra for det åbne forum

De venligste hilsner
Karina

Fra : Verner

Dato : 14-11-03 17:01

On Fri, 14 Nov 2003 16:35:04 +0100, "Jane" <bejane@mail.dk> wrote:

> [...]
>til at starte med, men under dk.marked.privat.dyr.
>Hvordan kan du tillade dig at flytte annoncer og på den usmagelige måde

Er det ikke det man på godt gammeldags dansk kalder (altså Bolette) en
nævenyttig kælling

Fra : Pia Nave

Dato : 14-11-03 17:16

Verner wrote:

> Er det ikke det man på godt gammeldags dansk kalder (altså Bolette) en
> nævenyttig kælling

Hej

Det er såmænd ikke fordi jeg ikke kan se ironien i ovenstående indlæg -
men helt ærligt: Den ene har vel egentlig ikke noget at lade den anden
høre for herinde......efter min mening, kan jeg ikke se hvordan dette
indlæg adskiller sig fra dem der i samme åndedrag kritiseres??

Mvh. Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-11-03 20:08

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at dømme hvordan det skal være i andres liv !?
> Eller er det bare en smart måde i bruger herinde for at fremføre jeres

Jeg begynder mere og mere at fornemme at nogen virkelig vil afskaffe
ytringsfriheden her i DK. Skræmmende!

Rinnie

Fra : Claus

Dato : 14-11-03 23:32

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp39a4$2bi2$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> Jeg begynder mere og mere at fornemme at nogen virkelig vil afskaffe
> ytringsfriheden her i DK. Skræmmende!

Det er ikke mere skræmmende end " alle de rigtige meninger " altid skal
revse andre.

Claus

Fra : Joker

Dato : 14-11-03 23:37

On Wed, 12 Nov 2003 22:57:34 +0100, Bolette Nielsen wrote:

> [...]
> viser bare hvor lidt man har tænkt sig om dengang man anskaffede sig den
> søde lille nuttede hundehvalp. Pludselig er hunden ikke noget værd mere,

Nu har jeg læst hele tråden, men er stadig usikker. Er det bedst at bruge
klikker og godbider i sådan en situation, eller skal der bare vises
lederskab?
Per

Fra : Mic

Dato : 15-11-03 10:14

"Joker" <joker@mailll.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg læst hele tråden, men er stadig usikker. Er det bedst at bruge
> klikker og godbider i sådan en situation, eller skal der bare vises
> lederskab?
> Per

LOL

/Mic

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-11-03 22:47

"Mic" skrev d. 15-11-03 10:14 dette indlæg :

> "Joker" <joker@mailll.dk> skrev i en meddelelse

> LOL
>
> /Mic

Mere *LOL*

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 16-11-03 23:20

"Joker" skrev d. 14-11-03 23:37 dette indlæg :

> [...]
bruge
> klikker og godbider i sådan en situation, eller skal der bare vises

Jeg har også læst hele tråden og sidder nu og undrer mig. Sikke en måde
at reagere på! Men for at undskylde den stakkels hundeejer, så synes jeg
måske det er lidt ufint at smide indlægget ind med adresse og det hele
,- det kunne godt have været klippet væk, og så kunne man have taget
diskussionen på teoretisk plan- ingen kunne alligevel vide, om
hundeejeren ville gå ind i diskussionen. Men det gjorde han så, og een
ting er at ville forsvare sine handlinger, en anden ting er at svine
folk til, der rent faktisk prøver at hjælpe samt gyde olie på de oprørte
vande.

christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-11-03 20:27

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har også læst hele tråden og sidder nu og undrer mig. Sikke en måde
> at reagere på! Men for at undskylde den stakkels hundeejer, så synes jeg
> måske det er lidt ufint at smide indlægget ind med adresse

Okay, det var så også en fejl, hvilket jeg godt kan sige undskylde for til
Falk, det var helt og holdent en fejl, men uanset hvad vil man jo kunne
finde hans adresse i hans mail på marked.privat.dyr, men jeg er ikke bange
for at sige undskyld for den fejl, jeg skulle selvfølgelig ha' klippet et
andet sted.

Men ud over det står jeg indefor alt hvad jeg ellers har skrevet.

Bolette

Fra : Verner

Dato : 17-11-03 22:24

On Mon, 17 Nov 2003 20:27:21 +0100, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

>.... jeg skulle selvfølgelig ha' klippet et andet sted...

Du skulle nok helt ha' holdt tuden for dig selv !

Verner

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-11-03 22:37

> Du skulle nok helt ha' holdt tuden for dig selv !

Jeg udtaler mig præcis som jeg hart lyst til, hvilket du jo åbenbart også

Bolette