MS Windows
briani 27239
Inaccessible bootdevice efter nyt MB i W2k~
Fra : JSM

Dato : 12-11-03 22:35

Jeg fik en maskine ind på værkstedet med def. bundkort og CPU. Harddisken i
maskinen, må absolut ikke slettes. Stumperne bliver skiftet og nu melder
w2k, ikke overraskende, en "stop 0x0000007b - Inaccessible bootdevice" fejl
når jeg starter skidtet op. Jeg har søgt i microsoft's knowledge base, på
google og google groups efter en smart og ikke alt for besværlig måde at
slippe uden om den på. Men ak. De metoder jeg har kunnet finde der
forudsætter alle at man khar mulighed for at starte w2k op på det gamle
bundkort og foretage nogle forberedende øvelser inden der skiftes bundbrædt.
Men da bundkortet her er defekt er det ikke muligt.
Min bedste ide lige nu, som jeg vil afprøve i morgen, er at starte op ved
hjælp af min ERD-commander CD (skidegodt program som starter en win xp fra
CD se http://winternals.com/products/repairandrecovery/ ) og så køre en
sysprep på disken (eller rettere den kopi jeg har lavet af disken v.h.a.
Ghost).
Nogen der ved om det er nok eller har andre og/eller bedre ideer ?

mvh
Jesper

Fra : Niels Kristiansen

Dato : 13-11-03 08:51

du kan også sætte harddisken i en anden maskine også kopier alle filerne
over på et andet drev. sætte harddisken i et mobildrev(usb2.0) og så flytte
alle filerne som skal gemmes et andet sted. Bagefter formater og
geninstallerer xp/w2000 og flytte filerne tilbage

/Niels

ps. det plejer jeg at gøre, men det er da muligt at der er en nemmere måde

Fra : Niels Kristiansen

Dato : 13-11-03 08:54

Jeg har prøvet tilsvarende, men så satte jeg en bootcd i med xp og
reparerede min oprindelige xp..........det er vel fordi at dit styre system
har installeret driver til det gamle chipset mv. og ikke umidlbart kan bruge
dem til det nye bundkort. ved godt du bruger w2000 , men mon ikke det kan
lade sig gøre med denne også

/Niels