Forkølet kat eller?
Fra : Missemor

Dato : 12-11-03 22:01

Jeg kan ikke se mit første indlæg, så jeg prøver lige igen....

Jeg har fået en tilløberkat. Den er blevet tjekket hos lægen nu, vacineret,
kastreret, øremærket osv., men øjnene løber en gang imellem. Den hoster
også måske 1 gang om ugen - før var det dagligt.

Den er lidt over 1 år gammel, og lægen sagde at jeg bare skulle vente og se
om den ikke voksede fra det....

Den har sine hinder/øjenlåg. Fordi den har lidt slim sidder der også nogle
gange lidt sort "dims" i næsen (bussemænd) som jeg forsigtig fjerner, så
den kan trække vejret ordentligt.

Skal jeg bare følge lægens råd? Mener selv at man da må kunne behandle
sådan noget - læser jo om andre katte som får antibiotika?!

Har prøvet med næse- /øjendråber, men det lykkedes ikke. Kunne ikke få mig
selv til at tvinge katten. Den løb når man kom med dråbe-bøtten....hm.

Hvad mener I? Bliver min kat rask af sig selv?

Med venlig hilsen
Missemor.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-11-03 20:12

In article <Xns9431E010BB62Cnixingencom@195.8.68.207>, Missemor
<nix@ingen.com> wrote:

> Jeg har fået en tilløberkat. Den er blevet tjekket hos lægen nu, vacineret,
> kastreret, øremærket osv., men øjnene løber en gang imellem. Den hoster
> også måske 1 gang om ugen - før var det dagligt.

Hvis missen har haft øjenbetændelse der ikke er blevet behandlet /
behandlet i tide tidigere i sit liv, kan den have fået forsnævringer på
tårekanalerne. Og det kan give lidt "søvn" i øjnene og lidt tåreflåd.
Hvis de størknede klatter i øjenkrogene er brune eller rødbrune er det
tårevæske. Det er ikke farligt og betyder ikke så meget for katten.
Kan det være sådan noget?

Fra : Missemor

Dato : 15-11-03 13:06

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> [...]
> rødbrune er det tårevæske. Det er ikke farligt og betyder ikke så
> meget for katten. Kan det være sådan noget?

Der sidder ikke klatter i øjnene, de løber bare - klar væske. 2 gange har
jeg oplevet at den ikke kunne åbne sit øje om morgenen, fordi det var
klistret sammen. Væsken er lidt klistret og når den tørrer under øjnene
bliver det sort og hårdt - sidder fast i pelsen.

Jeg tørrer selvfølgelig øjnene, når jeg ser de løber og den prøver også
selv at holde det rent ved at vaske sig.

Jeg synes bare det er synd. Man kan vel forestille sig at man ser tåget,
når man har så meget væske på hinden....

Missemor

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-11-03 17:30

In article <Xns9434853472DF7nixingencom@62.243.74.162>, Missemor
<nix@ingen.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg tørrer selvfølgelig øjnene, når jeg ser de løber og den prøver også
> selv at holde det rent ved at vaske sig.

Jeg synes altså stadig det lyder henad som beskrivelsen på stoppede
tårekanaler

Jeg søgte lidt i de gamle tråde, for jeg ved Camilla Scharff har
skrevet om det tit. Jeg fandt et råd, som du måske kunne overveje. Jeg
tror nemlig ikke det kan skade - og måske det kan hjælpe?

http://makeashorterlink.com/?R28132E86

Og en beskrivelse:

http://makeashorterlink.com/?H1A122E86