radiatorseng og brændeovn
Fra : Tournesol

Dato : 12-11-03 21:26

hejsa

jeg vil høre om nogle har erfaring med at have en radiator seng hængnede på
siden af en konvektions ovn (pladejernes ovn), kan man det eller bliver den
alligevel for varm ????

Vi har aldrig haft alm radiatore altid el varme og dem kan man jo ikke hænge
sådan en fyr på

katte knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 23:53

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg vil høre om nogle har erfaring med at have en radiator seng hængnede

> siden af en konvektions ovn (pladejernes ovn), kan man det eller bliver

Nu har vi aldrig haft radiatorsenge til vores katte, men vi har da haft en
konvektions brændeovn og den kan godt blive temmelig varm, alt efter hvor
meget man fyrer op. Jeg har i hvert fald brændt nallerne godt og grundigt
engang. Så jeg vil ikke anbefale, at placere en radiatorseng der.

Har desværre ingen ideer til, hvor du ellers kan hænge, dine radiator
senge..

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tournesol

Dato : 13-11-03 08:46

hejsa

> [...]
> alt efter hvor meget man fyrer op. Jeg har i hvert fald brændt
> nallerne godt og grundigt engang. Så jeg vil ikke anbefale, at

ok det er netop om den bliver for varm jeg ikke rigtig ved for jeg ved ikke
hvor varm en radiator bliver (kun el radiator) på vores ovn kan man lægge
hånden på siden når der er rigtig bål i den meeen man bliver ret hurtigt for
vamt .

> Har desværre ingen ideer til, hvor du ellers kan hænge, dine radiator
> senge..

jeg har masser >grin< men så vil de være i vejen hele tiden >grin<

Katte knus Henriette.
--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Dorthe Koch

Dato : 13-11-03 06:44

> [...]
> alligevel for varm ????
>
> Vi har aldrig haft alm radiatore altid el varme og dem kan man jo ikke hænge

Tja, det er nok et spørgsmål om det bliver for varmt for sengen mere end
for katten !
Jeg har også haft brændeovn, og min tidligere kat udså sig en
brændeknude at ligge på kun 10 cm. fra selve ovnen. Hans pels var
brændende varm, men ikke om han rokkede sig ud af stedet. Dér brugte han
maaaange timer på at gasse sig. Så jeg tror måske mere du skal være
bekymret for, om sengen kan holde til varmen.

Kræet havde faktisk en vane med at strinte op af den hede ovn ! Hold da
op, hvor vi fløj op af sofaen, første gang vi hørte et sydende "psssst"
derfra. Og SÅ bredte der sig en aroma uden lige !

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tournesol

Dato : 13-11-03 08:50

hejsa

> Tja, det er nok et spørgsmål om det bliver for varmt for sengen mere
> end for katten !

det var nu også sengen jeg tænkte på >fnis< katten skal nok flytte sig når
den bliver for varm er jeg sikker på.

> [...]
> han maaaange timer på at gasse sig. Så jeg tror måske mere du skal
> være bekymret for, om sengen kan holde til varmen.

De er nogle rigtige dejlige varme dyr >hæhæ< de ligger somregl øverst i
klatretræet fordi der er varmest

> Kræet havde faktisk en vane med at strinte op af den hede ovn ! Hold
> da op, hvor vi fløj op af sofaen, første gang vi hørte et sydende
> "psssst" derfra. Og SÅ bredte der sig en aroma uden lige !

fy for ....... det må virkelig have stinket som bare f........ og det kan
man ikke engang tøre op eller vaske af

Jeg er endnu så heldig at cæsar kun strinter i kattgården og i kattebakken
håber det bliver ved på den måde

knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-11-03 20:21

In article <3fb3382d$0$30063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Tournesol
<bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

> det var nu også sengen jeg tænkte på >fnis< katten skal nok flytte sig når
> den bliver for varm er jeg sikker på.

Hej

De medfølgende betræk er af sådan noget plyds-nylon, så jeg ville nok
starte med at sy et nyt betræk - af kraftigt bomuld. Så kan du jo
lægge ægte lammeskind ovenpå "betrækket", eller frotte, måske. Rammen
er af metal, så det burde være okay

Bortset fra det kan en radiator der kører på fuld drøn sagtens blive så
varm man brænder sig - selv om katten godt kan ligge på den!

Fra : Tournesol

Dato : 14-11-03 20:28

hejsa

> [...]
> starte med at sy et nyt betræk - af kraftigt bomuld. Så kan du jo
> lægge ægte lammeskind ovenpå "betrækket", eller frotte, måske. Rammen

Det lyder som en fornyftig ide og lammeskin har vi masser af
Vi snakkede også om man kunne sætte en lille afstands klods af metal i
mellem så ikke sengen hænger direkte op af siden så kunne det måske gå

> Bortset fra det kan en radiator der kører på fuld drøn sagtens blive
> så varm man brænder sig - selv om katten godt kan ligge på den!

ok tak for det når man ikke selv har sådan nogle kan man jo ikke vide det

spin og knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk