[CSS] Rækkefølge af elementer
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-11-03 19:10

Hej

Jeg er normalt ikke designer, men udvikler, men sidder nu med en opgave,
hvor jeg skal stå for al HTML kodningen i tillæg til server-side
programmeringen.

I den forbindelse skal jeg selvfølgelig have lavet et stylesheet til sitet,
og mener at have hørt, at elementernes "rankering" ikke er helt ligegyldig,
da de nedarver fra hinanden. F.eks. skal A:visited, A:link osv. placeres i
en bestemt rækkefølge, for at virke efter hensigten. Lige med hensyn til A
elementerne, har jeg lavet disse således:

A:visited
{
text-decoration: none;
color: #333399;
}
A:link
{
text-decoration: none;
color: #3333cc;
}
A:active
{
text-decoration: none;
color: #333399;
}
A:hover
{
text-decoration: underline;
color: #3333cc;
}

Er det den korrekte rækkefølge?
Er der andre ting mht. opbygningen af mit stylesheet, som jeg skal være
opmærksom på?

--
Mvh. Jesper

Fra : Lobais

Dato : 12-11-03 19:46

> [...]
> da de nedarver fra hinanden. F.eks. skal A:visited, A:link osv. placeres i
> en bestemt rækkefølge, for at virke efter hensigten.
Det kommer an på hvad hensigten er :)
Den der bliver defineret til sidst er selvfølgeligt den der bliver vist. Hvis
du først tar hover og så visited vil link, der både er visited og hover se ud
som visited osv

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-03 19:53

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev :

>Er det den korrekte rækkefølge?

Skal være link, visited, hover, active.
--
Knud

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-11-03 20:06

> Skal være link, visited, hover, active.

Tak for det

--
Mvh. Jesper

Fra : Lobais

Dato : 12-11-03 20:42

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Skal være link, visited, hover, active.

For det meste, men hvis man nu vil fx. vil have sine besygte
hover links til at være visited farvet...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-03 23:35

Lobais <1@3.be> skrev :

>For det meste, men hvis man nu vil fx. vil have sine besygte
>hover links til at være visited farvet...

Hvorfor skulle man ønske det?

Tror også, at der går ged i det i det i nogle browsere.
--
Knud

Fra : Lobais

Dato : 13-11-03 07:29

> Hvorfor skulle man ønske det?
Man ved jo aldrig.

> Tror også, at der går ged i det i det i nogle browsere.
Det ved jeg nu ikke.