MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Password, huske
Fra : satsurfer

Dato : 12-11-03 17:01

Hej,
Jeg skal til at bruge en komputer, der har været opkoplet til internet via
Stofanet (kabel). Mit problem er, at jeg også bruger stofanet, og den
foreslår opkobling på forrige ejers brugerkonto og password. Jeg kan godt
gemme mit egen kontonavn, som kommer frem, dersom jeg taster første ciffer
ind, men jeg skal selv indtaste password. Jeg kører IE 6.0 og Win98SE. Jeg
har prøvet meget for at slette denne forbudte viden, men indtil nu uden
held. Kan nogen hjælpe mig.

Fra : David T. Metz

Dato : 13-11-03 21:21

satsurfer kalligraferede, i news:botlif$s9c$1@sunsite.dk
> [...]
> password. Jeg kører IE 6.0 og Win98SE. Jeg har prøvet meget for at
> slette denne forbudte viden, men indtil nu uden held. Kan nogen

Har jeg forstået dit spsml. rigtigt, at du ønsker at fjerne den gamle
brugers brugernavn og kodeord fra maskinen og indsætte dine egne i stedet?
Så skal du gøre følgende:

I startmenuen vælg "søg"
Søg efter filer på systemdrevet med endelsen ".pwl", dvs. søg på "*.pwl"
(uden gåseøjne).
Slet de filer den finder
Genstart maskinen (der dannes automatisk en .pwl -fil)

Nu kan maskinen slet ingen brugernavne eller kodeord længere. Når du
forsøger at tilslutte vil den derfor bede om dit brugernavn og dit kodeord -
her vil du så kunne vælge at den skal huske det fremover (sæt kryds i en
boks på det vindue der popper op).

Der var en fejl i i win98 (eller var det win95?) der gjorde at .pwl-filer
nogle gange blev delvist ødelagte, så man ikke kunne sætte dem til at huske
nye kodeord. Jeg kan ikke huske om det blev rettet med win98se, men
ovenstående fremgangsmåde løser problemet ind til det evt. sker igen at
filen ødelægges. Så må man igennem proceduren en gang til.

Hvis ovenstående ikke er nok er der mere hjælp her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;148925

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"