Flere Matrix Spørgsmål (SPOILERS)
Fra : Defcon

Dato : 12-11-03 14:34

<Spoiler space>

<Mere Spoiler Space>

Ok... jeg har lige et par spørgsmål:

1: Ved filmens slutning må de have gang i den 7. iteration af The Matrix,
men hvordan hænger det jo lige sammen med at ingen mennesker (dem der er
frie i zion) ved at The Matrix reloades (Et nyt matrix er startet nu om det
må de der er i Zion ved vide, så næste gang der kommer en "The One" må man
da have overlevende eller fortællinger om sidste reload (Og dette vil nok i
længen fører til modstand mod næste "The One" da han/hun er på maskinernes
side))

2: Hvad er Sati (Den lille pige)... Er hendes skæbne at blive den næste "The
one" ... Det der bliver skrevet i et tidligere indlæg om at hun har fået
ansvaret for solen, men den måde hun bliver sendt til Oraklet og bliver
beskyttet af Seraph giver ikke mening. (Og hvad var det lige der skete da
Sati og Seraph bliver stoppet af Smith - Hvorfor sker der ikke noget med
dem)

3: Flere argumentere med at Neo er skabt for at give mennskeheden et håb (en
frelser), men hvordan passer det lige ind i forhold til at de fleste i Zion
slet ikke tror på at Neo er den Merphous tror han er (Måske en kritik af
hvor lidt verden i dag tror på religion??? - Ved ikke om brødrene er
religiøse...)

4: Over de mørke skyer over jorden som maskinerne åbenbart ikke kan
gennemtrænge ser vi at solen stadig eksistrer om man ser også et glimt af
månen. Det lyder måske lidt dumt, men med den teknologi man har i Zion
hvorfor "flytter" man ikke bare månen så man er udenfor maskinernes
rækkevidde?

5: Seraph (Oraklets beskytter) i scenen på vej ind i dance-klubben bliver
mødt med ordene ("He got no wings anymore, perhaps he's dead")... Hvad er
det lige det går ud på (Jeg tænkte lige i det øjeblik på om Seraph måske var
en rest af den tidligere "The One" eller sådan noget)?

/Rasmus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 14:58

"Defcon" <wulff-jensen@mobilixnet.dk> escribió en el mensaje
> [...]
vil nok i
> længen fører til modstand mod næste "The One" da han/hun er på

Fordi denne gang er det anderledes. I de 5 foregående iterationer,
har Ne9o valgt den venstre dør dirrekte istedet for den højre, Zion
er blevet udslættet og det hele startet forfra. Den 7. iteration er
ikke ligesom de foregående, der er nu fred imellem mennesker og
maskiner (om freden så holder er en anden sag)

> [...]
kritik af
> hvor lidt verden i dag tror på religion??? - Ved ikke om brødrene

Neo er ikke "skabt" Neo er et overskudprodukt, et uundgåeligt følge
af Matrix. han er en Bug i programmeringen.

Hvorfor skulle man gøre det?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Hans J

Dato : 12-11-03 15:10

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> "Defcon" <wulff-jensen@mobilixnet.dk> escribió en el mensaje

> glimt af
> Zion
> Hvorfor skulle man gøre det?

DOH! Gratis ost.

Kunne ikke lade være :)

--
Hans Jensi

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 15:16

"Hans J" <hansijensi@no.invalid> escribió

> DOH! Gratis ost.

Bwahaha Alt for morsomt

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-11-03 15:32

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> [...]
> ikke ligesom de foregående, der er nu fred imellem mennesker og
> maskiner (om freden så holder er en anden sag)

Men Neo skulle vælge nogle mennesker fra Zion, så Zion ville bestå.
Disse mennesker må da kunne huske og viderefortælle hvad der er sket.
På den måde skulle man tro, at folkene i Zion vil have de forskellige
iterationerne som myter.

Med mindre naturligvis, at maskinerne har en "flashy-thing" som den i
MIB...

Men Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 15:40

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> escribió

> Men Neo skulle vælge nogle mennesker fra Zion, så Zion ville bestå.

Nej, Neo skulle vælge en flok mennesker - ikke nødvendigvis fra Zion.

> Med mindre naturligvis, at maskinerne har en "flashy-thing" som den
> MIB...

Det har de da. I Matrix 1 siger Cypher "I don't want to remeber
nothing - Nothing" hvortil Smith nikker, så det er uden tvivl noget
de er i stand til at gøre.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 12-11-03 15:55

On Wed, 12 Nov 2003 15:39:55 +0100, Lars Hoffmann wrote:

> [...]
>
> Det har de da. I Matrix 1 siger Cypher "I don't want to remeber
> nothing - Nothing" hvortil Smith nikker, så det er uden tvivl noget

Jamen, da kun på folk der er koblet på the matrix... Maskinerne har da
ingen direkte magt over menneskene i Zion!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 16:00

"MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> escribió en el mensaje

> Jamen, da kun på folk der er koblet på the matrix... Maskinerne har
da
> ingen direkte magt over menneskene i Zion!

Hvem siger at de 23 mennesker The One vælger at lade leve "frie" bare
bliver efterladt i zion, og ikke lige bliver slæbt med hen et sted
hvor de lige kan blive slettede?

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 18-11-03 22:15

> da
>
> Hvem siger at de 23 mennesker The One vælger at lade leve "frie" bare
> bliver efterladt i zion, og ikke lige bliver slæbt med hen et sted
> hvor de lige kan blive slettede?

Så vidt jeg husker siger arkitekten altså at Neo skal vælge 23 individer
"from The Matrix" - og altså ikke folk fra det nuværende Zion!

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-03 23:26

Trine Kornum Christiansen escribió / skrev

> Men Neo skulle v‘lge nogle mennesker fra Zion, s† Zion ville best†.
> Disse mennesker m† da kunne huske og viderefort‘lle hvad der er sket.
> P† den m†de skulle man tro, at folkene i Zion vil have de forskellige
> iterationerne som myter.

Hov, det fik jeg ikke svaret ordentligt på. Folkene fra Zion _har_ netop
en af de tidligere iterationer som myte. I den første Matrix siger
Morpheus At der inde i Matrixen blev født en mand med evnen til at
genskabe hans omgivelser efter forgodtbefindende (The One). Det var ham
der befriede de første oprørere. Da han døde spåede Oraklet at han ville
blive reinkarneret og det er derfra hele myten om The One kommer. Det
passer jo perfekt ind i hele reboot historien.
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Defcon

Dato : 12-11-03 15:38

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]

For at være i sikkerhed fra maskinerne... Gennem alle de tre film har det jo
handlet om at redde de sidste de frie mennesker (Derfor Zion og dets
beskyttelse), så hvorfor ikke hellere tage et sted hen hvor maskinerne ikke
kan komme....

/Rasmus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 16:37

> [...]

dets
> beskyttelse), så hvorfor ikke hellere tage et sted hen hvor

Ah, det er først nu jeg læser at du snakker om at flytte _til_ månen.
Hehe, Det kan der vel være ca 1 million froskellige årsager til at
man ikke gør.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Defcon

Dato : 12-11-03 17:10

> Ah, det er først nu jeg læser at du snakker om at flytte _til_ månen.
> Hehe, Det kan der vel være ca 1 million froskellige årsager til at
> [...]

Ups Sikke meget et lille ord kan ændre en tekst.....

Jeg vil da sige at det ville være den bedste måde at forsvarer sig mod
maskinerne, men generelt vil jeg mene at det er lidt tyndt at der
"overhovedet stadig er en sol" og det kun er nogle grimme skyer der blokere
lys i at komme ned (I animatrix ser det faktisk kun ud til at være et
røg-slør) så maskiner stadig har brug for mennesker...

/Rasmus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 17:18

> [...]

et
> røg-slør) så maskiner stadig har brug for mennesker...

"We don't know who struck first, us or them, but we do know it was us
who scroched the sky" Fortæller Morpehus i den første film, hvorfor
vi godt var klar over at det blot er smog der gemmer dem væk fra
solen

Fra : Per

Dato : 13-11-03 10:00

> Ah, det er først nu jeg læser at du snakker om at flytte _til_ månen.
> Hehe, Det kan der vel være ca 1 million froskellige årsager til at
> [...]

Ja, det har han vist ikke tænkt særligt længe over.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-11-03 16:37

"Defcon" <wulff-jensen@mobilixnet.dk> writes:

> [...]
> handlet om at redde de sidste de frie mennesker (Derfor Zion og dets
> beskyttelse), så hvorfor ikke hellere tage et sted hen hvor maskinerne ikke

Hvor får Zion i øvrigt strøm fra?
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 16:52

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> escribió en
el mensaje news:m2y8ulfvj4.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Hvor får Zion i øvrigt strøm fra?

Vi får i den første Matrix at vide at Zion lægge tæt ved jordens
kerne fordi der stadig er varme tilbage dernede og man kan derfor
antage at de får deres energi fra jordens kernevarme

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-11-03 14:01

> [...]

> kerne fordi der stadig er varme tilbage dernede og man kan derfor
> antage at de får deres energi fra jordens kernevarme

Hvilket naturligvis giver følgespørgsmålet "HVorfor henter maskinerne
ikke energi samme sted i stedet for batteri-sludderet?"

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-03 14:32

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> escribió

> Hvilket naturligvis giver følgespørgsmålet "HVorfor henter
maskinerne
> ikke energi samme sted i stedet for batteri-sludderet?"

Fordi batterisludderet slet ikke er sandt. Maskinerne holder ikke
menneskene i pods for at suge energi, men ud af barmhjertighed.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-11-03 14:42

Lars Hoffmann skrev:

> Fordi batterisludderet slet ikke er sandt.

Enig. Morpheus må have misforstået et eller andet.

> Maskinerne holder ikke menneskene i pods for at
> suge energi, men ud af barmhjertighed.

Nej, da. Barmhjertighed er jo bare et ord. Maskinerne holder menneskene,
fordi vores hjerner er supereffektive parallelle computere. Der er
rigeligt med processorkraft til overs til maskinerne, der skal bruge
udregningerne til at drive deres avancerede fusionkraftværker.

--
Mvh. Peter

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-03 03:53

In article <m2y8ulfvj4.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>,
p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk says...

> Hvor får Zion i øvrigt strøm fra?

De er sponseret af Duracell.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 12-11-03 15:56

On Wed, 12 Nov 2003 14:33:57 +0100, Defcon wrote:

> [...]

> det lige det går ud på (Jeg tænkte lige i det øjeblik på om Seraph måske var
> en rest af den tidligere "The One" eller sådan noget)?

Sådan så jeg det også... Når man ser Neo til sidst koblet op i maskinernes
by, ser det i det gule lys også ud som om han har vinger!

MP

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 16:03

"MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> escribió

> Sådan så jeg det også... Når man ser Neo til sidst koblet op i
maskinernes
> by, ser det i det gule lys også ud som om han har vinger!

Der bliver ligeledes sat "The prodigy son returns home" eller noget i
den stil. Så jeg tror blot at det skal forstås som om Seraph før var
et af Merovingians programmer, men at han brød fri for at virke som
beskytter (skytsengle) for Oraklet.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-11-03 19:40

Defcon wrote:

> Ok... jeg har lige et par spørgsmål:

hehe det er ikke sikkert du er enig i mine teorier, men du får dem lige
alligevel*G*

> [...]
> sidste reload (Og dette vil nok i længen fører til modstand mod næste
> "The One" da han/hun er på maskinernes side))

så vidt jeg har forstået er Zion blevet ødelagt totalt de øvrige gange....
derfor var der ingen overlevende, og derfor var der ingen der kunne huske
hvad der var sket......
jeg undrer mig dog stadig over hvordan de første mennesker undslap The
Matrix... er der nogen der har en teori på det?

> [...]
> Oraklet og bliver beskyttet af Seraph giver ikke mening. (Og hvad var
> det lige der skete da Sati og Seraph bliver stoppet af Smith -

Sati er et program, som blev lavet i kærlighed mellem ham inderen og hans
kone..... hun sendes til Oraklet for at undgå at blive slettet, da hun er
skabt uden et formål, og alle programmer uden formål slettes ;) Oraklet kan
åbenbart holde hende skjult..... da hun jo har adgang til de hemmelige døre
og gange ;)
da Sati og Seraph bliver stoppet af Smith, overtager Smith dem begge.... det
ser du da Oraklet spørger hvad Smith har gjort med dem, og SatiSmith svarer
med citatet omkring småkager og kærlighed......
grunden til at der ikke sker noget med dem, er den samme som grunden til at
der ikke sker noget med Oraklet..... de er programmer.....

> [...]
> fleste i Zion slet ikke tror på at Neo er den Merphous tror han er
> (Måske en kritik af hvor lidt verden i dag tror på religion??? - Ved

hvor mange tror du troede på jesus da han eksisterede (hvis man tror på den
slags ;) )??

> [...]
> glimt af månen. Det lyder måske lidt dumt, men med den teknologi man
> har i Zion hvorfor "flytter" man ikke bare månen så man er udenfor

deres skibe flyder så vidt jeg ved på magnetfelter..... og eftersom de lever
i jordens indre er det ikke sansyneligt at de har den fornødne tid, og
mulighed for at kunne bygge skibe der kan flyve....... og så er det sku lidt
svært "bare" at flytte til månen ;)

> [...]
> dead")... Hvad er det lige det går ud på (Jeg tænkte lige i det
> øjeblik på om Seraph måske var en rest af den tidligere "The One"

så vidt jeg forstod har Seraeph tidligere været underlagt Merv..... der
hentydes ihvertfald til det af både Merv og Seraph, ligesom flere af Mervs
"folk" virker til at genkende ham...
min teori er at Seraph oprindeligt var et "kasseret"program (som spøgelserne
og varulve og vampyrer som alle arbejder for Merv) og at han så søgte andre
udfordringer og ønskede at gøre noget andet end bare være tjenene ånd for
Merv..... og derfor er han så kommet i kontakt med Oraklet som så (måske)
har opgraderet ham, så han ikke længere er 100% som det program han var
under Merv....... måske var Seraeph en slags "engel" som var forsøgt at
indsætte i the matrix, men da det ikke virkede efter hensigten, stod han til
at blive slettet, men blev så fundet af Merv, som tog ham under sine
vinger..... dvs indtil "engle"kvaliteterne overtog og han fik kontakt til
oraklet......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Simon Lindberg Madse~

Dato : 12-11-03 23:40

Sabina Hertzum wrote:
> [...]
> at blive slettet, men blev så fundet af Merv, som tog ham under sine
> vinger..... dvs indtil "engle"kvaliteterne overtog og han fik kontakt til

Det er i den grad muligt at han er et "kasseret" program, men en hurtig
søgning på www.dictionary.com gav følgende resultat:

"
1. A celestial being having three pairs of wings.
2. seraphim Christianity. The first of the nine orders of angels in
medieval angelology.
"
og

"One of an order of celestial beings, each having three pairs of
wings. In ecclesiastical art and in poetry, a seraph is    represented as
one of a class of angels."

Så derfor har han tidligere haft vinger. Teorien om at han er en rest af
en tidligere The One duer ikke, for de er jo allesammen blevet slettet.

--
Mvh / Regards || "Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke
Simon Lindberg Madsen || tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-11-03 23:53

Simon Lindberg Madsen wrote:

> [...]
>
> Så derfor har han tidligere haft vinger. Teorien om at han er en rest
> af en tidligere The One duer ikke, for de er jo allesammen blevet

enig... jeg synes det er en smule trist at vi ikke får hele historien om
Seraeph med, men måske der kommer en Ext version på DVD engang*G*
ting jeg mangler forklaring på er:
hvorfor han ikke længere er hos Merv? (noget tyder på at han forlod Merv med
problemer i kølvandet... de virkede ikke ligefrem glade for at se
hinanden*G*)
hvorfor han ikke længere har vinger? vi har jo ligesom konstateret at han
HAR haft vinger, og sansyneligheden for at ovenstående forklaring passer ind
med ham, er jo overhængene..... men hvor hulen er vingerne blevet af? er de
blevet fjernet i en "omprogramering" som jeg forestiler mig?

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-03 03:57

In article <3fb2b6ed$0$29378$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
simon@hallunk.dk says...
> Så derfor har han tidligere haft vinger. Teorien om at han er en rest af
> en tidligere The One duer ikke, for de er jo allesammen blevet slettet.

Der er intet belæg for at sige de er blevet slettet. Arkitekten siger
"The function of the One is now to return to the source, allowing a
temporary dissemination of the code you carry, reinserting the prime
program. "

The One programmet returnere til mainframen den downloader de nye
algoritmer og genstarter programmet.

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-03 03:57

In article <boturb$okf$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@mandezonen.dk says...
> [...]
> jeg undrer mig dog stadig over hvordan de første mennesker undslap The
> Matrix... er der nogen der har en teori på det?

Zion er i den Blå Matrix, og ligeledes en simulering :)

Fra : Simon Lindberg Madse~

Dato : 13-11-03 09:10

PerX ... wrote:

> Zion er i den Blå Matrix, og ligeledes en simulering :)

Ehrm, hvor får du lige den Blå Matrix fra, og hvad er det?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-11-03 01:29

On Wed, 12 Nov 2003 19:40:26 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>jeg undrer mig dog stadig over hvordan de første mennesker undslap The
>Matrix... er der nogen der har en teori på det?

Er det ikke ligesom fortællingen i Animatrix, at nogen får en
bevidsthed om at der er noget anden end The Matrix og at de kan bryde
ud når de får den?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-03 03:52

In article <3fb236f6$0$9745$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, wulff-
jensen@mobilixnet.dk says...
> <Spoiler space>

> <Mere Spoiler Space>

> Ok... jeg har lige et par spørgsmål:

Jeg tror formålet var at tjene penge ikke at skrive en historie som rent
faktisk hænger sammen :)

> 1: Ved filmens slutning må de have gang i den 7. iteration af The Matrix,
> men hvordan hænger det jo lige sammen med at ingen mennesker (dem der er
> frie i zion) ved at The Matrix reloades

Med mindre de er del af 'The Blue Matrix'

> [...]
> længen fører til modstand mod næste "The One" da han/hun er på maskinernes

Hvis der er "fred" nu, så er det ikke sikkert de reloader 'the one'
programmet.

> [...]
> Sati og Seraph bliver stoppet af Smith - Hvorfor sker der ikke noget med

Når Smith koden bliver slettet så er der deres originale kode tilbage.

> [...]
> slet ikke tror på at Neo er den Merphous tror han er (Måske en kritik af
> hvor lidt verden i dag tror på religion??? - Ved ikke om brødrene er

Det er også en tro at nægte at tro.

> [...]
> månen. Det lyder måske lidt dumt, men med den teknologi man har i Zion
> hvorfor "flytter" man ikke bare månen så man er udenfor maskinernes

Fordi man lever i den Blå Matrix som i sig selv er et program.

> [...]
> det lige det går ud på (Jeg tænkte lige i det øjeblik på om Seraph måske var
> en rest af den tidligere "The One" eller sådan noget)?

Det tror måske han er en falden engel. Og der er dem som mener Seraph har
været 'the one' i en tidligere udgave.

Fra : Per

Dato : 13-11-03 10:04

Hvorfor bygger maskinerne ikke bare nogle meget høje solfangere, der rager
op over skyerne?

Fra : christian

Dato : 13-11-03 11:28

> Hvorfor bygger maskinerne ikke bare nogle meget høje solfangere, der rager
> op over skyerne?

Bygge en bygning som når helt op til skyerne ?. Så bliver det godt nok en
stor bygning om man håbe at der ikke er jordskælv eller skypumper som kan
knuse den. Helt ærlig, en bygning som er ca. 10-11 km høj, den må have en
mega stor grundareal og i sidste ende kan den sikkert kan have et få antal
solfangere på toppen. Så det vil være spild af tid.

Men noget som jeg tænker over, hvad med alle satdisc som er ude i rummet.
Sattelitterne på stadigvæk være aktiv

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-11-03 12:38

> Men noget som jeg tænker over, hvad med alle satdisc som er ude i rummet.
> Sattelitterne på stadigvæk være aktiv

De fleste sattelitter holder ikke særlig lang tid, en 10-15 år.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-03 12:53

"christian" <nuclear75@hotmail.com> escribió

> Men noget som jeg tænker over, hvad med alle satdisc som er ude i
rummet.
> Sattelitterne på stadigvæk være aktiv

Vi ved heller ikke om den foregår i år 3000 eller år 30.000

Fra : Per

Dato : 13-11-03 16:30

> [...]
> mega stor grundareal og i sidste ende kan den sikkert kan have et få antal
> solfangere på toppen. Så det vil være spild af tid.

Da Neo og Trinity flyver op over skyerne syntes jeg da nu ikke det virker
som mere end 400-800meter

Fra : LazyJones

Dato : 14-11-03 15:34

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> wrote in message

> Da Neo og Trinity flyver op over skyerne syntes jeg da nu ikke det virker
> som mere end 400-800meter

Det gør det til gengæld da de kommer ned under skydækket igen.

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /

Fra : KE

Dato : 14-11-03 21:51

> [...]
var
> en rest af den tidligere "The One" eller sådan noget)?

Siden jeg ikke kan se et svar på dette kan du prøve at tage en søgning på
google på navnet som (ligesom Persephone og andet) er fra mytologien. Eller
du kan blot følge dette link:
http://www.bartleby.com/65/se/seraph.html

Kim