BIOS update på MSI K7T133 Turbo 2
Fra : Peter Holm

Dato : 12-11-03 12:27

Hejsa,
jeg skal forsøge en BIOS update på mit MSI K7T133 Turbo 2 bundkort, så jeg
kan køre med en Athlon xp 2400 istedet for min xp 1700.
Jeg har aldrig prøvet det før og er lidt usikker.
På denne side finder jeg update og forklaringer:

http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp

Første problem er nu hvilken af de 3 fremgangsmåder jeg skal følge.
Den 1. er Award Flash BIOS procedure, og ifølge min manual, så er det en
Award Flash BIOS jeg har nu.
Men, den 3. fremgangsmåde beskriver så for 'Users using NON FAT file
systen', og det er jo længe siden jeg skippede FAT32 til fordel for NTFS.
Eller mon MSI med ordlyden 'Users using NON FAT file systen' mener
filsystemer der er ældre end FAT?

Hvilken fremgangsmåde skal jeg følge?

Jeg tror også der er noget 'Live update' på en CD der fulgte med
bundkortet - er det noget jeg hellere skal bruge til BIOS update, eller har
det intet med sagen at gøre?

Mvh
Peter

Fra : Henrik Dissing

Dato : 13-11-03 15:57

On Wed, 12 Nov 2003 12:27:06 +0100, Peter Holm wrote:

> [...]
>systen', og det er jo længe siden jeg skippede FAT32 til fordel for NTFS.
>Eller mon MSI med ordlyden 'Users using NON FAT file systen' mener

Så vidt jeg kan se efter et hurtigt blik på de to fremgangsmåder, handler
det om at MSI for alt i verden vil undgå at man prøver at læse BIOS dataene
direkte ind fra en floppy. Det er der sådan set god fornuft i, eftersom
floppies er meget upålidelige.

Derfor skriver de at man skal downloade opdateringen til sit C: drev og
eksekvere derfra, efter at have boot'et fra en floppy.

Men hvis man ikke har FAT eller FAT32 på sit C: drev, kan denne procedure
ikke anvendes, og så anbefaler de i stedet at man downloader til en floppy
og kopierer indholdet til det RAM-drive som Windows installationsdisketten
laver og eksekverer derfra. Hvis floppy'en ikke kan læses finder man på den
måde ud af det før det er for sent.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Peter Holm

Dato : 13-11-03 20:22

> [...]
> laver og eksekverer derfra. Hvis floppy'en ikke kan læses finder man på

jeg brugte MSI's Live Bios update - og det fungerede perfekt!

Thx
Peter