100 kr i dusør for driverCD til Asus P4G8X~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 10:44

Hej,

Jeg mangler denne Driver CD til Asus bundkortet P4G8X DeLuxe.
Jeg giver 100 kr i dusør for en kopi af den plus porto sendt til min
adresse.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 12-11-03 11:45

> Jeg mangler denne Driver CD til Asus bundkortet P4G8X DeLuxe.

Det er ikke noget du kan finde på Asus' hjemmeside?
Muligvis ikke _hele_ drivercd'en, men de vitale dele ligger vel derinde..

Spørger bare, kan jo være at du har en helt anden grund til at efterlyse den

/Thomas

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 11:55

> Det er ikke noget du kan finde på Asus' hjemmeside?
> Muligvis ikke _hele_ drivercd'en, men de vitale dele ligger vel derinde..

Jeg har problemer med at få driverne til USB 2.0 til at virke - og jeg har
hentet driverne til dette på Asus side, men de virker som de ikke er
skrevet til dette bundkort, men til P4P800.

Så jeg har hårdt brug for denne driver CD.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 11:58

Manden jeg har solgt mit bundkort til kører med en pirat version af win xp,
der ikke giver ham lov til at hente Service Pack 1 til win xp - og derfor
opstår disse problemer med USB 2.

Jeg har lovet at løse problemet for ham - jeg kan ikke så godt bare sige
han skal købe en licenseret udgave af win xp, da han er en god ven.

Iøvrigft ved jeg ikke om SP1 110% vil løse problemet.
Ingen USB porte virker i hans system, som jeg har sat op for ham :(
I system håndtering siger den, at drviere mangler under USB portene.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 12-11-03 12:12

> [...]
> Ingen USB porte virker i hans system, som jeg har sat op for ham :(
> I system håndtering siger den, at drviere mangler under USB portene.

Jeg har et A7N8X og den beder mig også om at installere SP1. Men mener der
er en patch til der får det til at du. Jeg kan maile den til dig, hvis du
vil ha' den. Jeg skal bare lige vide hvilket sprog hans OS er på.

/Thomas

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 13:19

> [...]
> er en patch til der får det til at du. Jeg kan maile den til dig, hvis du
> vil ha' den. Jeg skal bare lige vide hvilket sprog hans OS er på.

Det må du meget gerne, Madsen - vil blive virkelig glad for det :)

Kører selv med 2 "lovlige" win xp pro på mine egne 2 pc'er - så vidste
ikke, at det var her problemet lå.

Min email er dr.ralph[snabel-a]sol.dk

Men hvis den fylder mere end 2 MB, så giver jeg dig lige min POP3 i en mail
til dig.

På forhånd mange tak for hjælpen, Madsen :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 12-11-03 14:30

<SNIP>

De er sendt =)

/Thomas

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 18:16

On Wed, 12 Nov 2003 14:29:57 +0100, Thomas W. Madsen wrote:

> <SNIP>
>
> De er sendt =)
>
> /Thomas

Tak :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Claus Hansen

Dato : 12-11-03 12:20

Det er meget normalt på de fleste nyere bundkort at de ikke vil køre med USB
før Service pack 1 er inde. Det du kan gøre er at skifte serial på din xp
efter den er installeret så kan du sagtens installere sp1...Smid en mail for
mere information.

/Claus

Fra : Brian Olsen

Dato : 12-11-03 14:35

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse news:1pkuhn8vk1fiw.mss54f7vg38n.dlg@40tude.net...
> [...]
>
> Jeg har lovet at løse problemet for ham - jeg kan ikke så godt bare sige
> han skal købe en licenseret udgave af win xp, da han er en god ven.

Den må du lige forklare mig ?

Du kan ikke forklare manden at han gør noget ulovligt, og hjælpe ham på rette
vej igen, fordi han er din ven ??

Du er da en god ven !

Mvh
Brian Olsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 18:17

> Den må du lige forklare mig ?

Manden ved godt, han gør noget ulovligt og har ud fra dette spurgt mig om
hjælp.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-03 20:09

Dr.Ralph wrote:

> [...]
>
> Jeg har lovet at løse problemet for ham - jeg kan ikke så godt bare
> sige han skal købe en licenseret udgave af win xp, da han er en god

Så giv ham dog en nøgle, der kan tillade opdatering

Claus

Fra : Rado

Dato : 13-11-03 07:02

On Wed, 12 Nov 2003 20:08:36 +0100, "Claus Tersgov"
<xxtc342@hotmail.com> wrote:

>Så giv ham dog en nøgle, der kan tillade opdatering

Uha nej, så får Bill Gates ikke smør på brødet i 3 uger :)

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-11-03 08:19

In article <0h76rvgc1j9mjb6jj59f5ripql3oqgbld2@4ax.com>, Rado wrote:
> Uha nej, så får Bill Gates ikke smør på brødet i 3 uger :)

s/uger/sekunder/

Thomas

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 12-11-03 17:12

Dr.Ralph wrote:

> Hej,
>
> Jeg mangler denne Driver CD til Asus bundkortet P4G8X DeLuxe.

Hvis ikke patchen fra Thomas løser problemer så smid mig en mail, jeg
har et P4G8X så jeg kan nok finde det nødvendige.

Mvh

Bruno

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 18:18

> Hvis ikke patchen fra Thomas løser problemer så smid mig en mail, jeg
> har et P4G8X så jeg kan nok finde det nødvendige.
>
> Mvh
>
> Bruno

Tak for tilbuddet - vender tilbage med info :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-11-03 22:35

Tak til alle for jeres hjælp :)

Et key crack til win xp pro afhjalp problemet.
En uærlig måde at slippe uden om problemet på, ja - men sådan er der så
meget.
Mine egen versioner af win xp pro er fuldt lovlige - jeg kan ikke lege
bussemand over for min familie og venner, der altid kommer til mig, når de
får PC problemer. Kan jeg ikke selv løse det, så kan alle jer herude på
NG'erne næsrten altid hjælpe - det takker jeg mange gange for.

Stadig syntes jeg det er meget mystisk, at en manglende SP1 kan forårsage,
at alle usb porte i pc'en ikke virker længere - kan nogle forklare dette på
en logisk måde ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Rado

Dato : 14-11-03 12:11

On Thu, 13 Nov 2003 22:34:32 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Stadig syntes jeg det er meget mystisk, at en manglende SP1 kan forårsage,
>at alle usb porte i pc'en ikke virker længere - kan nogle forklare dette på
>en logisk måde ?

Næh - det ville jo sådan set betyde at USB ikke fungerer på XP
standard udgaven?

Men måske det er bundkortet der forlanger en opdatering for at virke,
hvis det er af nyere fabrikat?